2022-11-02, 20:14
Medlem
Kroppen har ej flyttats! Hur kan då MGM peka ut kroppen
Citera
2022-11-02, 20:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Polisen har sökt i området flera gånger. Varför kan man undra. Men det kan vara så enkelt att pappan tagit hand om liket och nu lagt ut det där det skall hittas. Eftersom de gjort husrannsakan i hans hem så har han varit misstänkt från början, pga ett mobilsamtal troligen.

Det kan vara så att en kropp avger mer likdoft ju längre den ligger.

Därför återkommer man till samma område efter en tid som baseras på väderlek temperatur och vindförhållanden.

Lite förenklat.
Citera
2022-11-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Plocka in farsan och brodern direkt. Tveksamt att dom skulle missa kroppen flera gånger om med hund dessutom.

Alltså: områdena runt om där är skog, riktigt jäkla djup smålandsskog. Jag har själv traskat omkring i svampjakt många gånger, inte så långt därifrån. Det är svårtillgänglig terräng och rester av döda djur lite här och där. Såklart de kan ha missat det. Och hundar är ju inte alltid helt tillförlitliga även om de är tränade på liksök, det har man ju sett i andra utredningar.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Här står det att dom tidigare hade sökt i det området där kroppen hittades men då låg det ingen kropp där https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QVbWJ/polisen-sokte-i-omradet-dar-kropp-hittades-i-vetlanda

Nån annan måste ha dumpat liket där isåfall.

Polisen kanske hade en annan sökhund idag ?..
Citera
Medlem
”Den avlidna personen är vad jag vet inte identifierad till hundra procent, det är därför vi är lite vaga i vår information just nu.

Vi håller heller inte pressträffen förrän klockan 21 för att vi ska hinna göra så mycket jobb vi kan innan vi går ut med mer uppgifter, säger Monica Bergström, presstalesperson vid polisen.”

https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/avliden-person-hittad-i-vetlandatrakten
Citera
2022-11-02, 20:16
Medlem
Här har skrivits i tråden om J's bror, att någon var hemma hos honom, när han öppnade dörren var han mycket otrevlig etc.
Hittar inte inlägget, men vem var o sökte honom?
Var det han från podden?
Kommer någon annan ihåg vad jag pratar om?

Efter jag läst det så börja jag misstänka att brodern är inblandad.
Och nu hittas T i dessa trakter.
Citera
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Alltså gud, sociopater förstör verkligen livet för alla i dess närhet. Jag hoppas inte att han är inblandad, men så kan det vara. När JJ sa till grannen att hennes mamma skulle komma och ”köra henne till donken” (3 på natten…) kanske det var en närliggande lögn för att pappan skulle komma med sin bil. Bli av med mobil, kropp…

Där har du en tes som kan visa sig hålla. Vem ringer man när man råkat ta livet av någon, eller vilken annan knipa som helst. Man ringer sin mamma och pappa, vilka är obrottsligt lojala till sina barn oftast.
Jag skulle göra allt för mina barn. Finns inga gränser tror jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poesidamen
Har tänkt precis samma. Då kan det vara så att hon bara fortsätter att neka och aldrig någonsin erkänner.

”Min klient förnekar brott. Hon har inte gjort det som hon anklagas för. Hon är besviken över att bli omhäktad och tycker inte att det är rimligt”, skriver ena kvinnans försvarare, Maria Birkhammar, i ett mejl till Aftonbladet, efter omhäktningen.
Japp!!!
Citera
Medlem
Det finns mängder av fall i historien där sökinsatser har gjorts utan att hitta kroppen förrän flera sökinsatser senare.

Kan mycket väl tro att området har sökts igenom, men att det brustit i inställning och fokus med tanke på hur länge detta pågått. Tove försvann den 16 oktober, och området söktes igenom den 27 oktober, det är endast mänskligt att fokuset och inställningen sviktar oavsett yrkesroll.

Otroligt tragiskt att Tove (med största sannolikhet) har hittats avliden, samtidigt som det måste vara lugnande att få ett avslut för anhöriga. Må GMs ruttna i fängelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Kroppen har ej flyttats! Hur kan då MGM peka ut kroppen
Jag tror inte på det där för här står det att dom tidigare sökt i det området där kroppen hittades men då låg det ingen kropp där https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QVbWJ/polisen-sokte-i-omradet-dar-kropp-hittades-i-vetlanda

Nån annan måste ha dumpat liket där isåfall
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Precis, undrar vem som kan ha tipsat dem om platsen? Då de redan sökt där innan måste de ju ha fått mer information för att punktsöka just där, en gång till. Info av någon utanför eller av MH?
MH har sjungit ut, hade det på känn
Citera
2022-11-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fhrattare
En S*fie Ol*fason skrev på fb att det va på hennes föräldrars mark kroppen hittades.
*O
Ol*fsson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in