2022-11-02, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
I total tysthet förutom dunsar mm?
Borde hörts höga röster o skrik oxå isåfall, vilket jag inte vet gjorts, men jag/vi vet ju inte allt om vad som vittnats om

Hög musik kan dämpa mkt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenixcomp
Första inlägget någonsin på fb så va snälla nu nu.

Förstår att det tar tid innan FUP osv kommer ut, men kan man potentiellt få veta något kring möjliga dödsorsaker redan nu i dagarna?

Det händer ju att polis osv läcker saker till media. Är dödsorsaken uppenbar så kanske.
Citera
Medlem
Till er som skriver att det kanske inte är Tove. Det är klart som fan att det är henne de har hittat. Polisen gör en riktad insats i just det området för att leta efter henne. Tror ni att de bara stöter på ett random lik och sedan håller en pressträff angående Tove? Dumfanar
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Smartare? Japp så sitter hon häktad med

Jo.... Men mordet i sig kan ju varit en sak som hände på 2 sekunder.....
Förstå mig rätt, mordet va kanske inte planerat.... För det tror inte jag.
Då skulle kroppen aldrig återfunnits.
Om man planerar ett mord - då är man nog så smart att man städar ordentligt efter sig.
Citera
2022-11-02, 19:36
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Det behöver väl inte alls innebära att pappan är inblandad? Idioten JJ kan väl ha åkt dit för att hon känner till markerna.
Nej, jag kan inte tänka mig att han skulle vara så korkad att välja att dumpa i hemtrakter. Speciellt inte som han känner till vattendrag i hela kommunen, och förmodligen hur man tar sig till stränder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Ja de är väll lite så jag tänker med. Men annars kanske strypning gissningsvis

Tror oxkså mer på strypning. Att ena håller i och den andra stryper typ och då sparkar hon. I backen och sen blir det tyst? Kanske en dålig teori
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Dunsar/sparkar/oljud tyder väl på det.

Kan också vara så att personen som mördat Tove inser vad hon har gjort och då "drämmer näven i väggen" kanske finns det annan förklaring än att Tove har bragts om livet i lägenheten. Har svårt och tro att hon har mördats i lägenheten, någon ringer på dörren och trots detta så flyttar de kroppen samma natt..
Citera
Medlem
Citat:

Förstår att det tar tid innan FUP osv kommer ut, men kan man potentiellt få veta något kring möjliga dödsorsaker redan nu i dagarna?

Nej. Även om de hittat T:s kropp så återstår skitmycket utredningsarbete. De kommer inte släppa någon detaljerad information med hänvisning till förundersökningssekretess. Andra som ännu inte är häktade kan vara inblandade och de ska veta så lite som möjligt om vad polisen vet, så att säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Japp, ännu ett psykfallspoäng där. Jag tror att JJ kommer bli en sån där sexig kåkfararbrud som folk skriver brev till och som kanske får en egen TV-serie. Vem kommer spela JJ tro?
Blir väl kompis m Johanna Möller då!
Citera
Medlem
Citat:

Nej det lär vi inte få reda på förrän åtal väcks om jag inte har helt fel för mig.
Citera
Medlem
Vad är det som säger att det verkligen kommer ta flera månader innan åtal kan väckas? Visst kvarstår en hel del arbete, det förstår jag, men i många fall man läser om så väcks ju åtal ibland redan efter 1-2 månader?
Citera
2022-11-02, 19:37
Avstängd
Citat:

Det kommer nog vid åtalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in