2022-11-02, 17:30
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kan det vara ett nytt sånt där fall där den ena har makt över den andra genom att hota med fiktiva gangsterledare som skulle mörda dennes familj.

Som dubbelmordet i Vallentuna.
Någon i tråden spekulerade om det.

Tror hellre att det är så att MH ser upp till JJ hon verkar vara den som har pondus och kan splittra kompisgäng och tar avstånd från den som säger emot henne.

Har läst här att MH är snäll tjej. När jag kollar bilder på henne verkar hon vara identitetssökande och psykiskt skör.

Jag tror hon helt enkelt ställer upp för sina kompisar och JJ säger ingen emot allra minst en som MH.

Jävligt iskallt av JJ att åka och jobba på måndagen. Undrar om MH gick till skolan eller jobbet den dagen. Någon måste väl sitta på information gällande det?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Nu skulle man vilja höra den "28-åriga Annas" kommentar på det senaste som hänt, JJs vän som i Aftonbladet bara tyckte synd om JJ och inte ägnade Tove en tanke. Denne Anna hade mest JJs kommande födelsedag i tankarna och tyckte det var jobbigt att tänka på att JJ möjligtvis inte kunde bo kvar i Vetlanda i framtiden. Vilka människor det finns, man slutar aldrig att förvånas.
Ja, synd om kryssningen som uteblev... Men nu får man hoppa att "Anna" har tänkt till lite.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Ja man kör igenom hadderödje by.
Grusvägen fortsätter åt höger,
Men en mindre halvt igenvuxen grusvägen fortsatte rakt fram där…. Många blir körde ner men kom sen tillbak. Stod parkeringsdäcket där ett tag för att ev få syn på polis men inget.
Då kom tv4 fram till bilen o presenterade sig och sa att han fått höra från åklagarmyndigheten att polisen befinner sig Öster om Vetlanda och hittat kroppen, men ingen av de journalister som åkte runt där ute kunde hitta platsen, o de kom bilar överallt ifrån, från varenda liten avstickande grusvägen, de verkade både stressade o förvirrade av att inte veta vart de skulle

Är det i närheten av där Hallonfisken hade sett avspärrningar förra veckan?

https://goo.gl/maps/nLDecLUVPWUmrX1a9
Citera
2022-11-02, 17:31
Medlem
Dylans avatar
Polisen säger att kroppen inte identifierats, men alla sitter ändå här och rapar ur sig "R.I.P. Tove". Vore smått underhållande om det var någon annan; det händer ju en del skit i Vetlanda...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Jag ser att det upprepade gånger nämnts i tråden att kroppen hittats under förmiddagen, men i notisen på polisens hemsida sägs att det var under eftermiddagen.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/november/2/02-november-1556-ovrigt-vetlanda/

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Åklagarmyndigheten uppger däremot att personen hittades under förmiddagen.

En avliden person har under onsdagsförmiddagen hittats av polisen i ett skogsområde öster om Vetlanda. Det skedde efter en riktad polisinsats i det aktuella området”, skriver Åklagarmyndigheten i ett pressmeddelande."
https://www.expressen.se/nyheter/dod-person-hittad-i-vetlanda/

Citat:
Ursprungligen postat av skogslugnet
I och med att det skedde på natten är ju chansen att bli upptäckt inte särskilt stor. Två personer kan utan tvekan bära ut en kropp ned för några trappor på ett ganska diskret sätt. Risken att bli upptäckt finns ju alltid så klart men i det läget har man inte så mycket val.

Ja, tror även folk underskattar hur öde Sverige är lördag natt mot söndagen. Har gått hem från krogen på yngre dagar tidigt söndag morgon i en stor svensk stad och det är inte en själ utomhus. Kan tänka mig att det är ännu mer öde i en håla som Vetlanda.
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bawlsack
Finns det någon screenshot av annonsen på grepen?
Det ska finnas, och jag letade men kunde inte hitta. Är nämligen ganska säker på att det jag såg tidigare var en högaffel och inget annat.

Edit: Här var den visst: https://imgur.com/pBwpGUd

Och jag hade fel, det var inte en högaffel.
Senast redigerad av Stormpiskare 2022-11-02 kl. 17:35.
Citera
2022-11-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Polisen säger att kroppen inte identifierats, men alla sitter ändå här och rapar ur sig "R.I.P. Tove". Vore smått underhållande om det var någon annan; det händer ju en del skit i Vetlanda...

Den hittades efter EN RIKTAD POLISINSATS vilket innebär att någon av de häktade berättat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan

Att dom ska ha presskonferens säger en hel del
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Någon som kan kopiera vad som står i artikeln från 20 okt i Expressen om pappans ord om en av de häktade (JJ)?

Kan inte kopiera men kan ta från mitt huvud som brukar ha någorlunda rätt

Han berättar att det är chockerande och att han inte alls kan förstå vad som kan ha hänt.

Tror inte det stod så mycket mer. Ska kolla bland mina bilder.
Citera
Medlem
Ta det lugnt!
Identiteten är fortfarande inte fastställd enligt TV4 just nu. kl 17,32
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bawlsack
Finns det någon screenshot av annonsen på grepen?

https://imgur.com/pBwpGUd

Drog en screenshot åt dig, den ligger uppe på Marketplace än.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Alltså kan vi konstatera att det kanske är JJ som börjat sjunga ut?

Eller kan någon av tjejerna ha börjat prata under omhäktningen i domstolen? Var det någon av häktningarna som tog längre tid än den andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in