2022-11-02, 16:18
Medlem
Sa ju att det var något mystiskt med den där krattan (?) hon sålde dagen efter 😢
Citera
Medlem
Är det bekräftat att det är Tove de har hittat? Finns straffrabatten kvar? Mgm är väl myndiga?
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Nej för då hade rubriceringen ändrats till mord.

Tveksamt, då hon antagligen ännu inte är obducerad dvs man har inte fastställt någon dödsorsak
Citera
Medlem
AB har en bild från fyndplatsen i artikeln, om det hjälper någon.
Citera
Medlem
Dylans avatar
Allt de behövde göra var att hålla KÄFT - och inte dumpa kroppen i sjön bakom pappans hus. De hade ~24 timmar på sig att göra sig av med kroppen - de hade kunnat åka tur och retur till Kiruna för i helvete. Dumpar man i princip på egen mark så förtjänar man ju nästan att åka dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattvinden
Eller något hon använde för att dölja kroppen.

Tror absolut att hon använt grepen i samband med detta.. men kan ju inte vara praktiskt att använda för att gräva med.. dock för att gömma en kropp i en hög av hö..
Citera
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Så då bestämde dom sig för att ta en bit mat på Mc D efter att dom mördat Tove med Tove i bagaget? för att sedan fortsätta färden mot Nye...känns ju ännu mer absurt

JJ åkte tlll McD med grannen för att ha en orsak tlll att ha gått ut mitt i natten för att de skulle göra sig av med Tove.
Citera
2022-11-02, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Vad är det för pådrag på plats? någon som vet, polis, ambulans, räddningstjänst, kriminalare ? blinkar blåljus elleer håller de låg profil?

Man får köra ner på grusvägen för att antagligen se pådraget, men det
Tänker jag inte göra för ja är ingen journalist. Men står på en avsides plats ni med uppsikt över grusvägen alla bilar kör ner på.. så ser om polis mm kommer åkande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Så då bestämde dom sig för att ta en bit mat på Mc D efter att dom mördat Tove med Tove i bagaget? för att sedan fortsätta färden mot Nye...känns ju ännu mer absurt

Vad är det för fel på din läsförståelse? Har du läst något alls innan du börjar kommentera?
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Nej. Fler grannar har ju hört dunsar!

Nu tror jag ju att det är tjejerna men skulle inte dansarna kunna komma från en annan lgh ?
Citera
Avstängd
Oplanerat mord så det skriker om det. hoppas det var värt det JJ. stackars tove
Citera
Medlem
kauwts avatar
Jag får inte ner några bra ord.
Jag har grottat ner mig i det här fallet sedan dag 1. Precis som med flera andra fall med försvunna kvinnor. Men det här utmärkte sig på det sätt att två kvinnor häktades.
Det var så svårt att ta in. Lusläste tidningar, videoklipp, podden, flashback.
Ett tag kände jag att jag inte orkade läsa mer. Men jag fortsatte för jag vill tro på upprättelse.

Ondskan av att ha ihjäl en annan människa. Nu vet vi inte om det var medvetet eller en ren olycka av en vänskap som spårat ur och slutat i tragedi.
Vi lever i en ond värld.

Mina tankar går nu till Toves familj 😭❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in