2022-11-02, 14:42
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Vet inte om detta delats här redan, men videoinslag gällande försvinnandet av Tove med lokalbor från Vetlanda från SVT idag:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/detta-har-hant-kvinna-forsvunnen-efter-utekvall-i-vetlanda

https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/beskedet-misstankt-for-vetlandakvinnans-forsvinnande-kvar-i-haktet
Citera
2022-11-02, 14:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Jag funderar på det här med Ts mobil. Kan det kanske vara så att JJ går och hämtar den i lägenheten när hon erbjuds skjuts, och sen lämnar över den till 'vännen' i den andra bilen på McD och ber dom göra sig av med den? Det är därför mobilen fångas av mobilmasten någon timme senare, trots att JJ då är tillbaka i lägenheten. Bilförarna meckar kanske isär den och slänger på väl valt ställe (sjö eller liknande).

Annars går ju inte storyn ihop, för JJ var ju bara kort på McD, men mobilsignalen plockades upp någon timme senare om jag förstått kronologin rätt. Å andra sidan har det flera gånger nämnts i media att "Ts mobil gör samma resa som JJ". Så kom den tillbaka till lägenheten eller inte? 🤔
Klart som fan att den kom tbx till lägenheten, det vet alla.
Citera
2022-11-02, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Det står i Aftonbladets plusartikel att TT mobil kopplar upp sig mot telefonmasten vid Biltema ytterligare i 40 min efter att JJ kommit tillbaka från McD.
Vad kan detta betyda? Är de i den röda bilen förhörda och avskrivna? Eller är det hennes medhjälpare som hon gav TT mobil till?

Jag kan inte citera artikeln eftersom jag tog en skärmdump på den när nån annan la upp den. Det är inte nya uppgifter utan det stod med i alla den 1 Nov redan om inte tidigare.

Jag gissar att det betyder att dom kan följa den via nån typ av tjänst på mobilen (google t.ex.) fram och tillbaka mellan MGMs lägenhet och mcd, sedan stängs först kopplingen mot konto ned (går inte längre positionera exakt), och sedan en stund senare har MGM haft sönder telefonen (då kopplar den inte längre upp mot mast).

Med brasklapp för att jag inte har exakt teknisk koll på hur telefoner kopplar upp sig mot master osv.
Citera
2022-11-02, 14:46
Medlem
Citat:
Vet inte om detta delats här redan, men ett kort videoinslag gällande försvinnandet av Tove med lokalbor från Vetlanda från SVT idag:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/detta-har-hant-kvinna-forsvunnen-efter-utekvall-i-vetlanda

Där säger reporter istället att Tove letade efter några och att dom senare sammanstrålade. Suck!
Citera
2022-11-02, 14:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
En kompis till mig satt i 14 veckor med fulla restriktioner innan han släpptes och misstankarna avskrevs med motiveringen "Brott kan ej styrkas".
Att brott ej kan styrkas är inte detsamma som att vederbörande är oskyldig, bara att bevisen inte räcker för fällande dom. För att citera @Picasso2:
En mördare som går fri är fortfarande en mördare.
Citera
2022-11-02, 14:48
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donde
Borde väl nästan bli lättare att gå tillbaka med släppta restriktioner? TV och tidningar kommer ju göra livet gött, från en gammal bok man ändå inte tyckte om.

Allt är ju relativt, men jag tvivlar på att någon av dem skulle säga att livet blir gött...
Citera
2022-11-02, 14:48
Medlem
Citat:
Otroligt jävla tyst gällande detta fall. Finns det ingen polis här som kan läcka lite info från förhören/utredningen?

NI SOM BOR I VETLANDA? Fan handlade bråket om? Vad vet ni?!

Helt sjukt hur en person kan vara försvunnen utan spår. Man går ju inte direkt upp i rök bara sådär.

https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak
Citera
2022-11-02, 14:49
Medlem
Jg trodde mer info skulle läckas nu med tanke på att båda är omhäktade
Citera
2022-11-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att brott ej kan styrkas är inte detsamma som att vederbörande är oskyldig, bara att bevisen inte räcker för fällande dom. För att citera @Picasso2:
En mördare som går fri är fortfarande en mördare.
Nja, just "brott kan ej styrkas" är i det närmaste ett frikännande utan rättegång då det innebär att förundersökningen inte kan styrka att något brott överhuvudtaget har inträffat.
Citera
2022-11-02, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Så JJ har inga restriktioner men MH då?

Jo JJ har restriktioner men inte för media, detsamma med MH.

Allt står i framställan som delades igår OCH idag.
Citera
2022-11-02, 14:52
Medlem
Citat:
Skulle JJ kontaktat någon så finns det ju samtalshistorik (elektroniska bevis) som polisen redan borde ha fått tag på. Tvivlar att hon ringt någon då det fortfarande bara är de två misstänkta MGM som sitter häktade.

Men tror definitivt om någon annan är involverad med att ha gömt kroppen så är det definitivt pappan. Hur hon kontaktat honom eller om polis har något elektroniskt bevis på det vet jag däremot inte.

Frågan är hur polisen tittar igenom telefoner. Riktiga telefonsamtal och sms är ju en sak, men man kan ju ringa i tex. Instagram.
Citera
2022-11-02, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Så JJ har inga restriktioner men MH då?
Jodå, båda har restriktioner. Det enda som lättats på är att de nu får tillgång till radio, tv och papperstidningar. Övriga restriktioner ligger kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in