2022-11-01, 23:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Nej nej nej! Varför inte uppfylla deras hemskaste mardröm och verkligen exploatera de jävlarnas resurser efter kollapsen? De förtjänar inget bättre.

Jag tycker det är bättre med en järnridå och låta dem förgöra sig själva i fattigdom, misär, inbördeskrig och allmänt förfall. De kommer ändå skylla på väst men allt fler kommer skylla på sitt eget ruttna system.
Citera
2022-11-01, 23:48
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Turkiet är nog rätt angelägna på att få igång trafiken genom Bosporen. De drar in mycket på transitavgifter där.
Det kan nog tänkas att de synar ryssarnas bluff.

Turkiet redan meddelat ikväll att man kör på under Turkisk flagga enligt Visegrad.

Citat:
. Bulk carriers under the flag of Turkey will continue to export food from Ukraine, despite the "suspension" of Russia's participation in the grain deal.

- Turkey’s Ministry of Defense
Citera
2022-11-02, 00:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tycker det är bättre med en järnridå och låta dem förgöra sig själva i fattigdom, misär, inbördeskrig och allmänt förfall. De kommer ändå skylla på väst men allt fler kommer skylla på sitt eget ruttna system.

Det hoppas jag inte på.

Sker det, så kommer det nog att bli vågor globalt. Högre räntor, inflation, etc.., mer osäkerhet kort och gott. Förutom allt mänskligt lidande. Kan ske mycket då som man inte vill att skall ske.., det är riktigt "uncharted waters"..
Citera
2022-11-02, 00:04
Medlem
Sgt.Blands avatar
Fortfarande finns det ingen pålitlig information om attacken mot fartygen vid Sevastopol. Men lite kul ändå att z-trollen har cirkulerat en bild de senaste dagarna som de påstår visar att Admiral Makarov minsann inte har en skråma haha. Bilden visar sig nu med stor sannolikhet vara gammal. Kanske ingen chock för de flesta haha. Dessutom finns det en stor kran på plats i Sevastopol som kan misstänkas att användas att bärga vrak med. Spänningen stiger ju helt klart.

https://twitter.com/raging545/status/1587542253236543492
Citera
2022-11-02, 00:05
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Det spekuleras i att Prigozjin just nu syns lite väl mycket i medierna. Och uttalar sig oförsiktigt. Putin gillar inte kronprinskandidater även Prigozjin är lojal i det orättfärdiga kriget.

Frågan är om inte Prigozjin, som är en gammal kåkfarare, får krypa tillbaka in i kurran igen? Eller att något ännu värre händer. Som att råka ut för en olycka i trappan……
Håller med era kommentarer ,
han riskerar en fallolycka.
Men han är ett hot mot putin och lyckas han övertyga den kleptokratiska eliten att hans väg är vägen till mer inkomster för dom...
Citera
2022-11-02, 00:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det hoppas jag inte på.

Sker det, så kommer det nog att bli vågor globalt. Högre räntor, inflation, etc.., mer osäkerhet kort och gott. Förutom allt mänskligt lidande. Kan ske mycket då som man inte vill att skall ske.., det är riktigt "uncharted waters"..

Rysslands inverkan på den globala ekonomin minskar för varje månad. Ge det ett år så märks inte vad som händer i Ryssland ekonomiskt utanför landet.

Ryssland kan inte bara tillåtas återgå till något sorts normalläge för då kan de starta nya krig så fort vi hjälp dem med deras ekonomi.
Citera
2022-11-02, 00:10
Medlem
Den som vill ta del av helt neutrala nyheter om Ukraina kan jag rekommendera ‘Channels Television’ från Lagos, Nigeria.
Mycket informativt och professionellt presenterade nyheter tillskillnad från RT, Aftonbladet, SVT, CNN och annan västmedia.

https://youtu.be/JZ_MX13YjYo
Citera
2022-11-02, 00:11
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Putin har deklarerat att det är viktigt att respektera den ukrainska kulturen nu när 4 nya områden införlivas. Visa mig ett uttalande från Kiev där man visar på samma inställning.

Ukraina respekterar dock inte länder som går över gränsen för att mörda, våldta och stjäla deras land. De respekterar heller inte den ryska kulturen som bland annat går ut på att bajsa i väskor.
Citera
2022-11-02, 00:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Rysslands inverkan på den globala ekonomin minskar för varje månad. Ge det ett år så märks inte vad som händer i Ryssland ekonomiskt utanför landet.

Ryssland kan inte bara tillåtas återgå till något sorts normalläge för då kan de starta nya krig så fort vi hjälp dem med deras ekonomi.

Jag har ingen "lösning" i sig på detta. Dock ogillar jag tanken på ett inbördeskrig där olika fraktioner kan sitta på kärnvapen. Den ena mer galen än den andra..
Citera
2022-11-02, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Det är riktig jämlikhet det.

Sen stämmer det ju inte eftersom vi vet att fram tills nu har minoriteter och andra svaga tagit den största smällen även där. Märks ju även tydligt på att "elitens" pojkar fortfarande härjar runt fritt.

Tja i sverige så är det ibland ett talessätt att du ska inte tro du är något speciellt. Lite hårt och bitert kan tyckas men i Ryssland är det mer du ska inte tro att du är värt ett skit och vi pissar på dig, din familj och allt vad du står för och vill, du ska lyda Kreml.

Känns lite värre och svårt att någon föredrar det. Men här finns gott om sådana självplågare tydligen.
Citera
2022-11-02, 00:14
Medlem
Citat:

Min tanke var efter allt det där ju, som vi vet kommer.. 😊😊
Citera
2022-11-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag har ingen "lösning" i sig på detta. Dock ogillar jag tanken på ett inbördeskrig där olika fraktioner kan sitta på kärnvapen. Den ena mer galen än den andra..

Så länge de sköter det inombords så har jag inga problem med att svampen får vänta ett år med att plockas, som efter Chernobyl..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in