2022-10-29, 16:13
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Betyder stor huvud haha

Eller man är samhälletsbottenskräp, arbetslös eller något
Citera
2022-10-30, 18:00
Medlem
Förstår inte hur ungdomarna tycker gangster rappen är coolt och även ser upp till dessa som skapar denna musik. När det handlar om att döda och skada andra människor. Det tycker man är coolt. Det är ju sjukt på riktigt
Citera
2022-10-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsYouKnowMe
Jag håller med! Nisse var en stjärna! Hans musik lever kvar och Nils oxå. Han kändes så ödmjuk med ett riktigt fint hjärta. Man tycker att man kände honom och därmed mist en vän. Så tragiskt allt och jag tycker inte man känner igen vårt Sverige längre..
Har lyssnat mycket på hans låtar och texter och det blir som att han berättar olika historier liksom. Ibland gråter man, ibland skrttar man och ler, men saken är den att han förmedlar mycket känslor i hans musik.Han lever kvar hos oss men är så ledsen för hans familj som inte längre kan krama om deras älskade Nils <3
En stjärna för att representera mördare alltså gangsters via sin musik. Vad är det som definierar honom som en stjärna då?
Citera
2022-10-31, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshReset
En stjärna för att representera mördare alltså gangsters via sin musik. Vad är det som definierar honom som en stjärna då?

Han är hyllad av Spotify, Media och P3 Guld. Vad mer behövs för att bli kallad stjärna?
Citera
2022-10-31, 00:28
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshReset
Förstår inte hur ungdomarna tycker gangster rappen är coolt och även ser upp till dessa som skapar denna musik. När det handlar om att döda och skada andra människor. Det tycker man är coolt. Det är ju sjukt på riktigt

Man hör verkligen det man vill höra..
Du ksk borde testa att lyssna igen?
Källhänvisa gärna till en modern svensk gangsterrap-låt där någon sjunger att det är coolt att döda andra människor.
Jävla dumhuvud asså håll käften om du inte har nått vettigt att tillföra så trött på sånna bräkande får (killar) som dig så det står mig långt ner i halsen. Skämmig är du.
Citera
2022-10-31, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Man hör verkligen det man vill höra..
Du ksk borde testa att lyssna igen?
Källhänvisa gärna till en modern svensk gangsterrap-låt där någon sjunger att det är coolt att döda andra människor.
Jävla dumhuvud asså håll käften om du inte har nått vettigt att tillföra så trött på sånna bräkande får (killar) som dig så det står mig långt ner i halsen. Skämmig är du.

Det är ju du som är idiot, är du döv eller? Alla fake gangster rappare snackar om sicarios, mord hela tiden, samma sak med dagens amerikanska rap. Men i Sverige har folk börjat tröttna, inte alls lika mycket streams som för ett par år sedan.
Citera
2022-10-31, 10:58
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Det är ju du som är idiot, är du döv eller? Alla fake gangster rappare snackar om sicarios, mord hela tiden, samma sak med dagens amerikanska rap. Men i Sverige har folk börjat tröttna, inte alls lika mycket streams som för ett par år sedan.

Okej ditt jävla klappträ. Du har det tydligen oxå lite svårt med hörförståelsen ser jag.
Bä på dig med! Hur många s.k ”gängkriminella” känner du?
Citera
2022-10-31, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsYouKnowMe
Jag håller med! Nisse var en stjärna! Hans musik lever kvar och Nils oxå. Han kändes så ödmjuk med ett riktigt fint hjärta. Man tycker att man kände honom och därmed mist en vän. Så tragiskt allt och jag tycker inte man känner igen vårt Sverige längre..
Har lyssnat mycket på hans låtar och texter och det blir som att han berättar olika historier liksom. Ibland gråter man, ibland skrttar man och ler, men saken är den att han förmedlar mycket känslor i hans musik.Han lever kvar hos oss men är så ledsen för hans familj som inte längre kan krama om deras älskade Nils <3

Har träffat ett par rappare. Utan tvekan så var Nisse den trevligaste.
Citera
2022-10-31, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Roligt när du säger att man ska se helheten men du själv inte gör det utan tar det som passar dina känslor för ett barn, som du själv säger han var. Och det som är ännu roligare är att du verkar vara ett fanboy till ett BARN, så man kan bara föreställa sig hur gammal du är.

Hur som helst, om man ska se helheten som våran tonårsidolist vill då ska man börja alldeles från början. Hade Einar bara gjort det man ska göra så hade vi aldrig suttit här. Einar flyttade till Södermalm när han var 11 år. När han slog igenom bodde han i Södermalm. Dom som hjälpte han, investera i han, trodde på han, hjälpte han var grabbar i Dalen. När Einar sen blir känd och gör para, då kommer morsan in och vill äta hela kakan. Och jag förstår henne, därför hon är skådespelare och vet hur branschen funkar. Men Einar och hans mamma förstår inte dom oskrivna koderna med folk som uppehåller sig på gatan.

En grabb från orten som blir läkare har ingen skyldighet att ge tillbaka. Men en grabb, som dessutom bor i Södermalm, och som lever på grabbarnas namn i Dalen kan inte göra pengar på dom och sen sticka därifrån. Det är det här som dom här små barnen inte vill eller kan förstå.

En till grej. Nån frågade varför Haval gjorde så mot Einar. Haval är från Skarpnäck. Skarpnäck, Dalen och Bagis är en allians och har varit det i åratal. Visst har man haft interna beef här och där men man har alltid löst det och hållet ihop. Haval är därmed en del av Dalen. Hans grabbar är från Dalen. Samma ort som Einar blev känd på (fast han bodde i Södermalm), samma ort som investera i han och gav han streetcred och uppbackning men som han kastade när pengarna började rulla in. Och dom här små barnen tror att grabbarna ska bara acceptera det. Det här med Haval/Einar/Dalen/Skarpnäck är interna affärer och som inte är nån annans business än deras egna.

Men som jag sa. Tänk att man säger till nån BARN och sen själv är fanboy till det BARNET. Ojoj..

Lyssna maestro helheten med det hela att Haval hade inget med Einar o producenten o några dalens grabbar att göra!
Han blandade in sig för den “artisten” hade inte 15 lappar för abiat det kom fram du kan inte säga nej jag hittar på medans “barnen” satt på miljonär!

Du kan inte vinna denna argumenten min bram han kiddnapade ett barn o skulle bomba hans mammas lägenhet!

Min fråga till dig vart e Havals heder när man blandar in mammor?

Han e äcklig fattig råtta som kan knulla några håriga arabråttor som går på hans lögner!

Jag e blatte men skulle lyssna på Einar alla dagar i veckan än på Haval som inte hade 15 lappar, de e va vi bränner i näsan under hallowen o han e artist??

Han fick va har förkännar “de va han som la sin egen bror i graven” o ska leva med det hela sitt liv o som jag skrev Einar va snäll hade min mamma blandats in Ja o mina 6 bröder gjort så att han hade levt utan familj idag!
Men jag antar han vågade Bara gå på folk som va svaga men ändå den svaga barnen straffa han

Låt Dara o Einar villa i fred de dödades på grund av Haval
Citera
2022-10-31, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
Lyssna maestro helheten med det hela att Haval hade inget med Einar o producenten o några dalens grabbar att göra!
Han blandade in sig för den “artisten” hade inte 15 lappar för abiat det kom fram du kan inte säga nej jag hittar på medans “barnen” satt på miljonär!

Du kan inte vinna denna argumenten min bram han kiddnapade ett barn o skulle bomba hans mammas lägenhet!

Han e äcklig fattig råtta som kan knulla några håriga arabråttor som går på hans lögner!

Jag e blatte men skulle lyssna på Einar alla dagar i veckan än på Haval som inte hade 15 lappar, de e va vi bränner i näsan under hallowen o han e artist??

Han fick va har förkännar “de va han som la sin egen bror i graven” o ska leva med det hela sitt liv o som jag skrev Einar va snäll hade min mamma blandats in Ja o mina 6 bröder gjort så att han hade levt utan familj idag!
Men jag antar han vågade Bara gå på folk som va svaga men ändå den svaga barnen straffa han

Och nu är Haval ute och stackars Sir Väs inne igen... Inte för jag hade velat träffa honom ute på vift men han på Skansen är inlåst utan dom.
Citera
2022-11-01, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken

Det är som att prata med en vägg. Det här mina vänner är problemet. Bullshit som kommer in och förvirrar människor därför nån har en slags agenda. Kanske för att någ gillar X och den andra hatar Y. Därför ska man snacka skit om den man ogillar och upphöja den andra. Helt plötsligt försvinner all fakta och verklighet och tråden spårar ut och seriösa som vill skriva skriver inte. Har inte Haval något med Dalen att göra? Har inte Dalen och Skarpnäck varit allierade i jag vet inte hur länge? 15 lapp därför du läste det på en FUP?

Vart får folk det här ifrån att Haval hade något med hans mamma att göra? Ni FUP-gangsters här inne, i vilken FUP står det nånstans? Vart står det nånstans?

Inte nånstans i ditt inlägg skriver du en gång om saker som hände före kidnappningen. Det som jag la flera minuter på att förklara för dig och andra. Att du kan inte komma och göra dig känd på grabbarna som lever här och lever det livet, dom investerar i dig, backar dig, sen sticker du med pengarna när du blivit rik. Och grabbarna ska bara säga "lycka till brorsan gör din grej" va? Barn mannen, svär trött på er småbarn som förpestar hela internet med skitsnack överallt.
Citera
2022-11-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamme90
Det är som att prata med en vägg. Det här mina vänner är problemet. Bullshit som kommer in och förvirrar människor därför nån har en slags agenda. Kanske för att någ gillar X och den andra hatar Y. Därför ska man snacka skit om den man ogillar och upphöja den andra. Helt plötsligt försvinner all fakta och verklighet och tråden spårar ut och seriösa som vill skriva skriver inte. Har inte Haval något med Dalen att göra? Har inte Dalen och Skarpnäck varit allierade i jag vet inte hur länge? 15 lapp därför du läste det på en FUP?

Vart får folk det här ifrån att Haval hade något med hans mamma att göra? Ni FUP-gangsters här inne, i vilken FUP står det nånstans? Vart står det nånstans?

Inte nånstans i ditt inlägg skriver du en gång om saker som hände före kidnappningen. Det som jag la flera minuter på att förklara för dig och andra. Att du kan inte komma och göra dig känd på grabbarna som lever här och lever det livet, dom investerar i dig, backar dig, sen sticker du med pengarna när du blivit rik. Och grabbarna ska bara säga "lycka till brorsan gör din grej" va? Barn mannen, svär trött på er småbarn som förpestar hela internet med skitsnack överallt.

De e du som inte lyssnar men det får vara så ibland e man blind o ser inte fakta som kom upp!

Han e en fattig grabb som lever för dagen har inte ihopsparat 15 lappar ens o det kom fram råttan kommer ändå försvinna för eller senare adios amigos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in