Citat:
Ursprungligen postat av
Mamme90
Roligt när du säger att man ska se helheten men du själv inte gör det utan tar det som passar dina känslor för ett barn, som du själv säger han var. Och det som är ännu roligare är att du verkar vara ett fanboy till ett BARN, så man kan bara föreställa sig hur gammal du är.
Hur som helst, om man ska se helheten som våran tonårsidolist vill då ska man börja alldeles från början. Hade Einar bara gjort det man ska göra så hade vi aldrig suttit här. Einar flyttade till Södermalm när han var 11 år. När han slog igenom bodde han i Södermalm. Dom som hjälpte han, investera i han, trodde på han, hjälpte han var grabbar i Dalen. När Einar sen blir känd och gör para, då kommer morsan in och vill äta hela kakan. Och jag förstår henne, därför hon är skådespelare och vet hur branschen funkar. Men Einar och hans mamma förstår inte dom oskrivna koderna med folk som uppehåller sig på gatan.
En grabb från orten som blir läkare har ingen skyldighet att ge tillbaka. Men en grabb, som dessutom bor i Södermalm, och som lever på grabbarnas namn i Dalen kan inte göra pengar på dom och sen sticka därifrån. Det är det här som dom här små barnen inte vill eller kan förstå.
En till grej. Nån frågade varför Haval gjorde så mot Einar. Haval är från Skarpnäck. Skarpnäck, Dalen och Bagis är en allians och har varit det i åratal. Visst har man haft interna beef här och där men man har alltid löst det och hållet ihop. Haval är därmed en del av Dalen. Hans grabbar är från Dalen. Samma ort som Einar blev känd på (fast han bodde i Södermalm), samma ort som investera i han och gav han streetcred och uppbackning men som han kastade när pengarna började rulla in. Och dom här små barnen tror att grabbarna ska bara acceptera det. Det här med Haval/Einar/Dalen/Skarpnäck är interna affärer och som inte är nån annans business än deras egna.
Men som jag sa. Tänk att man säger till nån BARN och sen själv är fanboy till det BARNET. Ojoj..
Lyssna maestro helheten med det hela att Haval hade inget med Einar o producenten o några dalens grabbar att göra!
Han blandade in sig för den “artisten” hade inte 15 lappar för abiat det kom fram du kan inte säga nej jag hittar på medans “barnen” satt på miljonär!
Du kan inte vinna denna argumenten min bram han kiddnapade ett barn o skulle bomba hans mammas lägenhet!
Min fråga till dig vart e Havals heder när man blandar in mammor?
Han e äcklig fattig råtta som kan knulla några håriga arabråttor som går på hans lögner!
Jag e blatte men skulle lyssna på Einar alla dagar i veckan än på Haval som inte hade 15 lappar, de e va vi bränner i näsan under hallowen o han e artist??
Han fick va har förkännar “de va han som la sin egen bror i graven” o ska leva med det hela sitt liv o som jag skrev Einar va snäll hade min mamma blandats in Ja o mina 6 bröder gjort så att han hade levt utan familj idag!
Men jag antar han vågade Bara gå på folk som va svaga men ändå den svaga barnen straffa han
Låt Dara o Einar villa i fred de dödades på grund av Haval