2022-11-01, 20:28
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
Är du säker på att det är American Delta de har hackat? det är nämligen ett flygbolag. Skulle förklara en hel del kring de ryska besluten iofs...

Kom igen nu, lista dina 5 byar, det blir kul!

Haha, fy fan. Kan det vara orsaken kring varför flygbolaget går så dåligt? 🙃

OnT: Byarna är ju hittepå, och ren lögn. Men jag väntar med spänning och ser vilka 5 det blir.
Citera
2022-11-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Hittills verkar inte sanktionerna ha haft något effekt alls. Vilken besvikelse för EU efter alla sanktionspaket och bojkottar av olja och gas.
Jisses vilken propaganda, industrin håller på att helt stanna upp och Tass meddelar att de tror att de har ett ”motgift” mot sanktionerna.
Militärindustrin står stilla bortsett från stridsvagnsrenoveringsverkstaden där de tar in sönderskjutna 60-talsstridsvagnar för att pussla ihop till något de kan leverera till slagfältet.
Övrig industri har extrema problem med att producera då många redan lider extrem brist på reservdelar.

Vad bygger du du ditt påstående på? Rubelns växelkurs?
Citera
2022-11-01, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Visa mig ett klipp eller en bild på döda kvinnor/barn från Ukraina som utom något rimligt tvivel kan beskyllas på Ryssar.

Jag väntar.

går det bra med sjuka pensionärer ?
https://www.youtube.com/watch?v=OV0HgDRw2co&ab_channel=RadioFreeEurope%2FR adioLiberty
Citera
2022-11-01, 20:38
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillrocK
Ukrainas militär är slut sen länge. Sedan en tid tillbaka så krigar Ryssland mot NATO.
Men du får självklart tro att det är UA, än mer, att UA vinner kriget.

Hur mår du idag då "svensk-finne", är du fortfarande rädd för stora björnen i öster?!
Vad pratar du ens om?

Ukraina är slut? Hur indikeras det i rapporteringen om stridigheter? Borde de inte upphöra som Ukraina var ”slut”?

Jag är svensk-svensk och är därför väl medveten om Rysslands och Sveriges krig och förlusten av den svenska östra rikhalvan Finland.

I övrigt minns jag nog Rysshärjningarna bäst. Inga militära angrepp ”mano e mano” utan terrorism av feghet.

Tror nog banne mig Ryssland uppfann terror.

Ryssland är stort men ack så ärelöst det är. Så fega och odugliga de är.

Enda gången Ryssland vinner nåt är det pga numerärt övertag och terroriserar bäst.

Ryssland beteer sig väldigt omanligt med terror, väldtäkter och attacker mot civila.

Ryssar är ärelösa och omanliga.
Citera
2022-11-01, 20:40
Medlem
Rumpkorvens avatar
Hur skulle Ryssland kunna anfalla Sverige på ett framgångsrikt sätt via havet? Skulle det vara möjligt?
Citera
2022-11-01, 20:48
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Så bra, bara att länka på då!

Jag väntar.
Vi är andra som också väntar...

Upp med byarna nu, du har ju uppenbarligen ingenting annat för dig.
Citera
Medlem
Taggads avatar
Putins mördare Jevgenij Prigozjin får nog akta sig för att mördas av Putin andra lakejer om det här kommer fram till Putin.
Citat:
Putins allierade: Zelenskyj stark – ska ej underskattas
Grundaren av den paramilitära Wagnergruppen, Jevgenij Prigozjin, kallar Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj för en ”stark, självsäker, pragmatisk och trevlig kille”. Det rapporterar Sky News som hänvisar till ett inlägg publicerat på den ryska plattformen VKontakte.

– Underskatta honom inte, säger Prigozjin som också kallar Ukraina för Rysslands fiende.

Prigozjin är nära allierad till president Vladimir Putin och uttalandet går tydligt i strid med Kremls linje, något som den ryske politikanalytikern Tatjana Stanovaja noterar.
https://omni.se/t/ryska-reaktioner/10029e67-3a4c-4f29-8930-95026041532f

Misstänkt list för att avslöja Zelenskyjs vistelse genom att med den märkliga utsagan orsaka mobiltrafik som visar var presidenten är .
Senast redigerad av Taggad 2022-11-01 kl. 20:54.
Citera
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej ryssland krigar inte mot NATO, det är ff Ukraina de krigar mot, NATO har bara gett Ukraina lite medel att ge igen på sin angripare.
Nja, inte ens det har Nato gjort- de har inte gett något alls- än så länge, men det kan absolut- i värsta fall, komma till ett läge där Nato engageras. Jag skrev lite om det tidigare idag varför jag inte vill upprepa mig men kan förklara för de proryska skribenterna vi håller oss med i tråden att; Europa med Nato kan inte tillåta Ryssland vinna eftersom en sådan sak skulle medföra oändliga kostnader för våra allas samhällen och nationer med en kapprustning av aldrig tidigare skådat slag. Än så länge är det enskilda länder (många av dem Nato-anslutna) som gett militärmateriellt bistånd, ekonomisk bistånd och en hel del bistånd för mer civilt bruk- och hela tiden ökar mängden och kraften i de bistånd som ges.

Europa har råd med detta under de härpå följande 10 åren- Ryssland har det inte.
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-11-01 kl. 20:52.
Citera
2022-11-01, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Hur skulle Ryssland kunna anfalla Sverige på ett framgångsrikt sätt via havet? Skulle det vara möjligt?

Den ryska militären är helt beroende av fungerande järnvägsanknytning till trupper. De klarar av att minera och skicka kryssningsrobotar från havet, inte förflytta manskap. Kommer de nära med ubåt finns ju risken att gå på grund också.
Citera
2022-11-01, 20:53
Medlem
akademikerfyllos avatar
Ny viktig information om den aktuella konflikten. Sammanfattningsvis går det inte alls bra för Ukraina som trycks tillbaka på flera ställen, med stora förluster som följd. Ryssarna har redan lyckats skicka 41 000 mobiliserade till aktiva förband vid fronten, av de totalt 300 000. Resten ligger i träning. Redan nu märks tydlig skillnad. Omkring 70 000 frivilliga ansluter sig också.

Alexander Mercouris:

Citat:
Russia Completes Mobilisation, Prepares Offensive, Ukraine Stopped, Putin Hints Will Take Odessa

https://www.youtube.com/watch?v=X-r43aO3sbQ

Russia Most Devastating Missile Strikes, Repels Sevastopol Attack, Stops Grain Deal, Advance Ugledar

https://www.youtube.com/watch?v=f9kRtjj2F5E

Missiles Bring Ukraine to Catastrophe, Russia Advance in Vuhledar, Erdogan Tries to Save Grain Deal

https://www.youtube.com/watch?v=sOpUnqg9UPU
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-11-01 kl. 20:57.
Citera
2022-11-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
För Ukraina är det lika oacceptabelt att lämna ifrån sig landområden som det är för Putin att lämna ifrån sig landområden. Så ur den synvinkeln är det 1-1 här.

Att lämna ifrån sig landområden ses som oacceptabelt. För bägge parter.

Jag tror att det är acceptabelt för Ukraina att lämna ifrån sig landområden om de efter det får säkerhet genom Nato-medlemskap. Nato skulle kunna erbjuda detta så skulle kriget kunna ta slut.

Ukraina kan inte vinna (ta tillbaka förlorade områden militärt) kriget hur gärna de än vill. Det som har hänt de senaste veckorna är att Ukraina inte längre förmår göra genombrott för de ryska linjerna förstärkts. Visst har de stort överläge väster om Dnepr men till och med där går det trögare och trögare.

Ryska förstärkningar kommer göra situationen sämre allteftersom, ett elsystem nära kollaps försvårar både krigföring och skapar elände för befolkningen, växande motsättningar i givarländer gör situationen än mer osäker.

Varken Natos eller Rysslands planer för kriget har lyckats. Det bara trappas upp vartefter. Det är faktiskt dags för fred innan allt går åt helvete!
Citera
2022-11-01, 20:55
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Visa mig ett klipp eller en bild på döda kvinnor/barn från Ukraina som utom något rimligt tvivel kan beskyllas på Ryssar.

Jag väntar.
Vad väntar du på? Att ett huvud av en kvinna med Ukrainskt pass intryckt i munnen levereras med UPS till din dörr?

Skulle ens det få dig tänka ”bortom rimligt tvivel”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in