Citat:
Om jag minns rätt uppgick intäkterna till 1.235.000 EUR från starten 2020 tills oktober i år. Under RÅ 2021 gjordes bara en utbetalning, men nu tycks de ha fått eld i baken och börjat pytsa ut igen. Varav alltså 100.000 EUR gick till vevande aktivister på väg till Egypten.
När alla royalties inkommer från den nysläppta, kommande bestsellern med Johan Rockström, Greta och Michael Mann lär det bli rena miljonregnet över ännu fler reslystna aktivister.
Citat:
I sin senaste intervju i Chanel 4 gör Greta analysen att inte mycket kommer att hända på Cop-mötena förrän trycket underifrån blir mycket större.
Greta hoppas alltså få till något som liknar när hon var som störst, men då gäller det som hon själv konstaterat att få allt att falla på plats och få alla att samverka.
Jag var bara en katalysator, det var miljoner som hjälptes åt säger Greta om rekordåret 2019!
Greta hoppas alltså få till något som liknar när hon var som störst, men då gäller det som hon själv konstaterat att få allt att falla på plats och få alla att samverka.
Jag var bara en katalysator, det var miljoner som hjälptes åt säger Greta om rekordåret 2019!
Miljoner som hjälptes åt med vad då? Med att ”Uproot the system”? Eller med att gå i några demonstrationståg, vifta med skyltar och skrika så länge det var kul?
Vad tror hon att ”trycket underifrån” ska kunna leda till? Att folk frivilligt gör sig fattigare?
Hon jämför ibland ”klimatkrisen” med Covid som exempel på att det går att handla om man verkligen vill. Hon ”glömmer” då att den innehöll odemokratiska och tvingande metoder (lockdowns, vaccinpass, trakasserier…) och att människor som försökte protestera ofta råkade illa ut.
Men för femtioelfte gången: om hon vill sänka CO2-nivåerna så kan ju hon gå i första ledet. Verkligen ologiskt att betala flygresor för aktivister, också.
Om Zelenskyj kan dra in miljardbelopp från en storbildsskärm så …