2022-11-01, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Nu är det ju inte alls säkert att det "bara" är dom misstagen dom gjort (även om man ska tillägga att dom fört så mycket oväsen att grannarna fattat misstankar, att dom ljuger om var cykeln stod och att JJ hämtade upp en påse från samma cykel när någon såg det). Det kan ju finnas bra mycket mer som inte kommit ut i media än.

Finns det bevis för påsens existens eller är det ett villospår?
Citera
2022-11-01, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Grannens vittnesmål är anmärkningsvärt. Han hör alltså dunsar som får taket att skaka. Sedan hör han något som låter som sparkar mot väggen.
Men det konstigaste av allt är att ingen öppnar när han knackar på. Han vet att någon måste vara i lägenheten, men ingen öppnar. Ändå så ringer han inte 112 eftersom han inte hör några skrik.
Där begick han ett mycket stort misstag. Han borde insett att det begicks ett brott i lägenheten. Hade han ringt så hade troligen det här fallet varit löst vid det här laget.

Ja, synd ingen gick in i lägenheten medans kroppen var kvar
Citera
2022-11-01, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Det framkom nu att han som skjutsade JJ hade hört 10 slag till vänster om ytterdörren, utöver de tre dunsarna som fick hela taket att skaka. Har man dragit in TT på Wc, hon var avsvimmad, vaknar till och börjar banka i väggen kanske...

Om nu badkar finns så förstärks dunsar om det dunsas i badkaret.

Hela den här grejen med full kompis, trillat, badrum osv får en att börja ana hur detta kan ha gått till.

Bilen om utlånad (vad nu GW hintar om) kanske lämnades tillbaka tidig morgon. Isf så har man evtl en tid då lastning av TT kan ha skett som tidigast?
Pusslet lär inte vara så svårt att lägga för polisen om bilen varit just utlånad. Och sen att JJ då kanske åker hem till gården hyfsat tidigt under söndagen.

Har de (MH och JJ) dessutom ertappats i den ”immiga” bilen så har ju polisen rätt mycket att gå på.
Citera
2022-11-01, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
FK, ägare till den grå Skoda Fabian?

Yes.
Citera
2022-11-01, 13:34
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Grannens vittnesmål är anmärkningsvärt. Han hör alltså dunsar som får taket att skaka. Sedan hör han något som låter som sparkar mot väggen.
Men det konstigaste av allt är att ingen öppnar när han knackar på. Han vet att någon måste vara i lägenheten, men ingen öppnar. Ändå så ringer han inte 112 eftersom han inte hör några skrik.
Där begick han ett mycket stort misstag. Han borde insett att det begicks ett brott i lägenheten. Hade han ringt så hade troligen det här fallet varit löst vid det här laget.

Bara för att det dunsar i en lägenhet på natten behöver inget brott begås
Vilken värld lever du i? Vill du beskylla grannen….. naivt!
Herregud vem har inte haft grannar ovan på där det dunsar konstant i taket typ de med barn som börjar hoppa runt vid 05 tiden
Eller folk som lever om och festar varje helg
Välkommen till livet i lägenhet
Citera
2022-11-01, 13:35
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Nej från SVT:s intervju med grannen. Dök upp i morse vid 10-11-tiden här, så du kan hitta den enkelt själv.
Tackar, lyssnade precis! JJ is so guilty. Man börjar tänka har de drogat henne (burken i plastpåsen i cykelkorgen) men att det blivit överdos? Dunsarna är försök att återuppliva henne.
Citera
2022-11-01, 13:37
Medlem
okok1s avatar
Citat:
De misstänkta i Vetlanda begärs omhäktade
https://www.dn.se/sverige/de-misstankta-i-vetlanda-begars-omhaktade/
Citat:
Misstankarna gäller fortfarande på sannolika skäl, den starkare misstankegraden.
Citera
2022-11-01, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Bara för att det dunsar i en lägenhet på natten behöver inget brott begås
Vilken värld lever du i? Vill du beskylla grannen….. naivt!
Herregud vem har inte haft grannar ovan på där det dunsar konstant i taket typ de med barn som börjar hoppa runt vid 05 tiden
Eller folk som lever om och festar varje helg
Välkommen till livet i lägenhet

Oljud kan ju uppkomma av olika anledningar, men jag skrev att det märkligaste av att är att dörren inte öppnas när han ringer på. Det indikerar starkt att de som är i lägenheten håller på med något som är olagligt, särskilt då det hela utspelar sig mitt i natten.
Citera
2022-11-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Du är den femtioelfte nyreggade som trycker på klockslaget 02:30, vad är det som är så viktigt med det klockslaget menar du och de dina gelikar som prompt belyser klockslaget 02:30?
Klockan kan likaväl varit 01:40 när hon redan är vid porten lägenheten eller källaren och tvingas med en pistol svara sin pojkvän att hon är på väg hem när han ringer 01:49?
Jag fattar verkligen inte varför så många av er nyreggade tycker att 02:30 är high-lighten i storyn?

Jag noterade och skrev 02.30 för att den tiden tidigare angivits
för tel. samtal och från
vittnen.
Citera
2022-11-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Om jag hade ”råkat” mörda någon och skulle få ut kroppen så hade jag rullat in kroppen i en matta, 65 kg är tungt- 65 kg slapp kropp med slappa armar, ben och nacke är ännu tyngre, väldigt otympligt, i en styvare matta så behöver man bara tänka på att mattan inte skall öppna sig. Och bära. Nu säger jag inte att det är så de har gjort- men om det fattas en matta från lägenheten/förrådet så är de smartare än jag först trodde.
Varför en matta? Jag har en närstående kid som väger 55 kilo och är 160 hen älskar än idag att krypa in i påslakan och så får jag lyfta byltet och lotsas att jag inte vet vart hen tog vägen och högljutt kommentera att det va väll själva fan att lakanen blir så tunga efter att ha torktumlats. Påslakan pallar betydligt mer vikt än man kanske tror. I min ungdom brukade jag använda dom i diverse flyttar av bekvämlighet att bära på ryggen likt en Tomtefar
Citera
2022-11-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Efter jag hört grannen berätta blir jag ännu mer övertygad om att det är JJ och MH som bragt livet ur Tove, men dom haft sjukt mkt med tur.

Jag tror precis som du 😢Är ju fortfarande ändå obegripligt vad det är för konflikt som är så djup att två tidigare ostraffade unga kvinnor tar livet av den tredje??!!!! Svartsjuka o droger känns inte tillräckligt då det dessutom verkar ha börjat för så lång tid sedan. Kan TT ha bevittnat nåt annat brott JJ begått längre tillbaka?
Citera
2022-11-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adnil11
Jag noterade och skrev 02.30 för att den tiden tidigare angivits
för tel. samtal och från
vittnen.
Vilka vittnesmål finns om samtal klockan 02:30?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in