2022-11-01, 12:21
  #251953
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Här ser man hur djupt etablera propagandan i ryssland är. https://youtu.be/b4mtXdGgnkc

man tycker ju inte längre synd om de.
Citera
2022-11-01, 12:21
  #251954
Medlem
qwerty-66s avatar
Ryzzkt stridsvagnstorn flyger 8 sekunder / ca 80 meter.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1587216834562072579?t=qFqDlD8ur_JS6QJZSP1Gzg&s=19
Citera
2022-11-01, 12:22
  #251955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Ryssland har inga imperialistiska ambitioner. Det är USA/NATO som expanderar och inte tvärtom.

Fel det är snarare tvärt om NATO har inga imperieambitioner och kan inte heller ha det
Om Nato skall växa krävs det ju att nya länder lämnar in medlemsansökningar , och för att dessa nya skall bli godkända som fullvärdiga medlemmar krävs det ju att dom länderna uppfyller kraven som dom
tidigare medlemmarna gemensamt ställt upp.
Dessutom skall ju ansökan godkännas av samtliga befintliga medlemmar.

Ryssland däremot går ju andra vägen och ockuperar ett land/område och därefter påtvingar
detsamma att ingå i Rysslands militära organisation.

Jag tycker det blir ganska tydligt vem som har Imperieambitioner då
Citera
2022-11-01, 12:23
  #251956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
De kommer inte bli diskriminerade som ryssarna blev av Kiev. I Ryssland respekterar man etniska minoriteter mycket mer än i Ukraina.

lol... har du något exempel.


jag har ett på motsatsen

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsta_Tjetjenienkriget
Citera
2022-11-01, 12:27
  #251957
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Här ser man hur djupt etablera propagandan i ryssland är. https://youtu.be/b4mtXdGgnkc

man tycker ju inte längre synd om de.
Rysk kärring. "Blame it on satanists from Washington".

Ja, det där folkslaget ska man alltså försöka förhandla fred med?
Citera
2022-11-01, 12:28
  #251958
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ryzzkt stridsvagnstorn flyger 8 sekunder / ca 80 meter.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1587216834562072579?t=qFqDlD8ur_JS6QJZSP1Gzg&s=19
En T80 då. Lätt att hålla koll på vilken modell.
Citera
2022-11-01, 12:30
  #251959
Medlem
Mycket stora Ryska förluster
Sveriges ÖB informerar


https://cornucopia.se/2022/11/uppdateras-mycket-stora-ryska-forluster-fortsatta-terrorbombningar-tvangsforflyttningar-av-befolknin g-i-cherson-sveriges-ob-vi-ar-i-konflikt-mellan-ryssland-och-kollektiva-vast/

Bloggen Cournucopia.se informerar om aktuellt läge.

Har över tid visat sig vara en välinformerad, seriös och pålitlig källa angående läget i Ukraina.
Rekommenderas.
Citera
2022-11-01, 12:30
  #251960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Här ser man hur djupt etablera propagandan i ryssland är. https://youtu.be/b4mtXdGgnkc

man tycker ju inte längre synd om de.
Iofs är de ju offer för censuren i Ryssland. De får ju ingen annan information är den som är godkänd av Kreml.

De det är riktigt synd om är ju Rysstrollen här i Väst som har tillgång till fria medier men ändå går på kremlpropagandan.
Citera
2022-11-01, 12:34
  #251961
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Man försvarar sig mot amerikansk imperialism och man skyddar de etniska ryssarna från nazistera i Kiev som är USA:s nyttiga idioter.
Nog har USA haft sin beskörda del imperialism genom historien.

Men NATO bygger ju idag på att nya medlemsländer efterfrågar NATO. Det är en försäkring mot rysk aggression. Och stödet för Nato-medlemskap har varit stort i länder som gått med i försvarsalliansen senaste decennier. Ofta (men inte uteslutande) just pga ett ryskt hot.
Kika på tabellen en bit ned på denna sida
https://nationalinterest.org/feature/eastern-europe-nato-no-imperialist-force-202891

Att länder söker medlemskap som ratificeras eller avslås, där alla medlemmar har vetorätt är en väsenskild metod kontra den ryska; militär invasion -> annektera med våld -> skenomröstningar.

Det hoppas jag att även du inser.

Här finns en mycket läsvärd text från ansedda rand-institutet om vad som driver den ryska imperialismen som skäl för invasionen av Ukraina. Åtminstone senaste månaden. Tidigare var det andra orsaker och Putins officiella motiv lät helt annorlunda den 28e februari.
https://www.rand.org/pubs/research_reports/RRA444-3.html?utm_campaign=&utm_content=1632980339&utm_me dium=rand_social&utm_source=twitter

Det är ofta som det hänvisas till NATOS imperialism. Men jag har aldrig sett det motiveras genom någon form av argumentation. Uteslutande som tomma obelagda påståenden.
Citera
2022-11-01, 12:35
  #251962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Kan du den ryska skollagen?
Ryska skolor är tillåtna i Ukraina.

Är du medveten om att ryska förbjudits i myndigheter i Ukraina? Det finns flera miljoner ryssar i Ukraina som inte kan ukrainska.
Citera
2022-11-01, 12:37
  #251963
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Mycket stora Ryska förluster
Sveriges ÖB informerar


https://cornucopia.se/2022/11/uppdateras-mycket-stora-ryska-forluster-fortsatta-terrorbombningar-tvangsforflyttningar-av-befolknin g-i-cherson-sveriges-ob-vi-ar-i-konflikt-mellan-ryssland-och-kollektiva-vast/

Bloggen Cournucopia.se informerar om aktuellt läge.

Har över tid visat sig vara en välinformerad, seriös och pålitlig källa angående läget i Ukraina.
Rekommenderas.

Det där är en pro-Ukrainsk källa som kommit med flera direkt felaktiga påståenden.
Citera
2022-11-01, 12:37
  #251964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja kriget mot terrorismen kan om man vill ses som amerikansk imperialism men det utspelade sig i Irak respektive Afghanistan. Jag undrade mer hur imperialismen hotade Ryssland som du påstod.

Gå in på google maps och kolla vart Ukraina ligger så förstår du hur den amerikanska imperialismen hotar Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in