Citat:
Ursprungligen postat av
E-Mac.
Acceptera att Flashback är ett fritt forum? Vart har jag skrivit att det inte skulle vara det?
Jaså staten kan styra media? Tänker du på public service nu, närmare bestämt SVT och dito, och än sen då, det är väl knappast en stor del av all media?
Du vet väl att media i väst är ägd av några få stora bolag. På vilket sätt kan då svenska regeringen styra över privata utländska bolag? Kom tillbaka till verkligheten.
Så vad mer behöver jag lära mig om media tycker du? Kom igen nu, dela med dig lite från din lurendrejerilåda.
Här gav herr skalman dig en väldigt saklig förklaring på hur media fungerar och det enda du kommer med är samma konstruerade EKO om hur värdelöst SVT är, och hur ägarna utav mediebolag är privata.
Förstod du överhuvudtaget vad han försökte hjälpa dig med, eller hade du bara bestämt dig för att dra samma vals om blah blah blah SVT, blah blah blah privat ägda, blah blah blah?
Om där finns utlänningar som investorer i medior så är ju det finansiärer och företagsmässigt korrekt för att stärka medie"husets" förmåga att investera mer på kvalitet och objektivitet istället för att behöva hora runt med massa skräp för att fånga upp några stackars vilsna själar med konspirationstankar. Sedan att du använder SVT som statligt styrt medans du i nästa andetag anser att ryska medier är fria och objektiva är ett stort skämt och något den RIKTIGA världen skrattar åt. Här framhäver du en media som är styrd med fängelsehot och färdigskriptade "nyheter" (Ryssland) som bättre än medier som tex i Sverige ENDAST lyder under journalistiska kodex, skyldigheter och rättigheter. Jo du lille pojk....kristallklart hur tossigt du resonerar.