2022-10-31, 23:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Rysk helikopter som får smaka manpad smack rakt i röven på helikoptern. Förhoppningsvis var den fylld av ryssar som blir till näringsrik mull:

https://twitter.com/CalibreObscura/status/1587110191715307523?t=tcZBNOnegq9NkwPacMixuw&s=19

Jag kan inte förstå varför de inte landade direkt och räddade sina liv? Trodde de att ukrainarna skulle äta upp dem eller vad? De flög ju ändock en bra stund.
Citera
2022-10-31, 23:40
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Instämmer, perfectly put. Europa behöver fler alliansfria/neutrala stater, inte ett allomfattande NATO.
'
Att tro att "Ryssland rusar in och försöker ta varenda ledigt utrymme som inte är stenhårt försvarat, medan USA inte gör det, för de är civiliserade" är bara eländigt naivt. Eller medveten propaganda.

Alltså. Vi skiter i RyZZland! Det är numer en bortglömd materia, politiskt och ekonomiskt. Militärt lär det väl sprattla en stund till innan ridån går ned för gott.

Och för de som råkade ha oturen att födas där så kommer det under minst 2-3 generationer ses som enbart ett handikapp att vara ryss.
Citera
2022-10-31, 23:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ingen av oss kan se in i framtiden till 100 procent. Jag har inte heller sagt att vad som kommer att hända. Jag endast tagit upp att det finns risker. Inte ens sagt om risken 1 procent eller 99 procent. Risken finns för Ukraina styr inte över sitt eget öde då landet saknar resurser och måste få hjälo av andra.

England är ett problem. Landets ekonomi är jvl dålig och deras nya premiärminister sa tidigare när han var finansminister att man måste spara på militären.

Det finns ingen som sparar på militären i krigstider, det vore direkt kontraprouktivt!
Citera
2022-10-31, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Acceptera att Flashback är ett fritt forum? Vart har jag skrivit att det inte skulle vara det?

Jaså staten kan styra media? Tänker du på public service nu, närmare bestämt SVT och dito, och än sen då, det är väl knappast en stor del av all media?

Du vet väl att media i väst är ägd av några få stora bolag. På vilket sätt kan då svenska regeringen styra över privata utländska bolag? Kom tillbaka till verkligheten.

Så vad mer behöver jag lära mig om media tycker du? Kom igen nu, dela med dig lite från din lurendrejerilåda.
Här gav herr skalman dig en väldigt saklig förklaring på hur media fungerar och det enda du kommer med är samma konstruerade EKO om hur värdelöst SVT är, och hur ägarna utav mediebolag är privata.
Förstod du överhuvudtaget vad han försökte hjälpa dig med, eller hade du bara bestämt dig för att dra samma vals om blah blah blah SVT, blah blah blah privat ägda, blah blah blah?
Om där finns utlänningar som investorer i medior så är ju det finansiärer och företagsmässigt korrekt för att stärka medie"husets" förmåga att investera mer på kvalitet och objektivitet istället för att behöva hora runt med massa skräp för att fånga upp några stackars vilsna själar med konspirationstankar. Sedan att du använder SVT som statligt styrt medans du i nästa andetag anser att ryska medier är fria och objektiva är ett stort skämt och något den RIKTIGA världen skrattar åt. Här framhäver du en media som är styrd med fängelsehot och färdigskriptade "nyheter" (Ryssland) som bättre än medier som tex i Sverige ENDAST lyder under journalistiska kodex, skyldigheter och rättigheter. Jo du lille pojk....kristallklart hur tossigt du resonerar.
Citera
2022-10-31, 23:43
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Instämmer, perfectly put. Europa behöver fler alliansfria/neutrala stater, inte ett allomfattande NATO.
'
Att tro att "Ryssland rusar in och försöker ta varenda ledigt utrymme som inte är stenhårt försvarat, medan USA inte gör det, för de är civiliserade" är bara eländigt naivt. Eller medveten propaganda.
Eftersom samtliga länder som nu är med i Nato har sökt sig dit av egen fri vilja, i synnerhet de gamla WP-länderna, hur tänker du dig att det skall bli ”fler alliansfria stater”? Tänker du dig att Nato skall sparka ut de sist godkända medlemmarna som Kroatien och Nordmakedonien?

En annan fråga som du går som hepkatten kring är varför varenda europeiskt land som får chansen lämnar in en ansökan till Nato. Varför delar inte Estland och Polen din syn på alliansfrihetens välsignelser? Kan det möjligen ha med deras granne att göra? Det som är helt uppenbart är att du eller Kreml inte har med det att göra; självständiga länder kan och bör besluta själva vilka allianser de vill ingå.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Angående de nedskjutna robotarna i morse. Senaste budet som tidigare så sköt de ned 44 robotar av mer än 50 stycken. Men även flera dussin iranska drönare deltog i attacken.
https://www.youtube.com/watch?v=kRZ23rnEmnU
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tycker man kan hålla inne med skämten, ryssen går inte att lita på och fan vet vad denne kan få för sig. Håll det till slagfältet, det förstår ryssen!

Tror faktiskt att ryssen inte vågar göra något mot skeppen som fraktar jordbruksprodukter. Putin har alleredan så få vänner kvar.., och de skulle nog minska som han började att sänka skeppen som fraktar vete/korn etc.., det blir för genomskinligt.

Kom ihåg att det är bara någon månad sedan, som Lavrov var i Afrika på en "charm-offensiv". När det är sagt, så blir jag inte förvånad om något/några skepp kommer så småningom (inom ett par månader) köra rakt på en mina.., och ryssland tvår sina händer..
Citera
2022-10-31, 23:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Angående de nedskjutna robotarna i morse. Senaste budet som tidigare så sköt de ned 44 robotar av mer än 50 stycken. Men även flera dussin iranska drönare deltog i attacken.
https://www.youtube.com/watch?v=kRZ23rnEmnU

Det är illa med detta. Ukraina behöver mer luftförsvar nu. Det räcker inte med det man har.
Citera
2022-10-31, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror faktiskt att ryssen inte vågar göra något mot skeppen som fraktar jordbruksprodukter. Putin har alleredan så få vänner kvar.., och de skulle nog minska som han började att sänka skeppen som fraktar vete/korn etc.., det blir för genomskinligt.

Kom ihåg att det är bara någon månad sedan, som Lavrov var i Afrika på en "charm-offensiv". När det är sagt, så blir jag inte förvånad om något/några skepp kommer så småningom (inom ett par månader) köra rakt på en mina.., och ryssland tvår sina händer..

Du har så rätt så. Självklart är det så enkelt att om Ryssland attackerar civila/privata fartyg så är det över på riktigt. Även om ryssen är genomuselt korkad så förstår till och med denna stackare detta
Citera
2022-10-31, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Europa stänger för fan ner gatubelysning och varmvatten för att det råder energibrist. Hur ska vi lyckas fortsätta massproducera ammo och vapen till Ukraina?

Dröm vidare. Ukr står ensamma i vinter

Jasså gör dom verkligen det? Hela Europa? Stänger ner gatubelysning o varmvatten?
Citera
2022-10-31, 23:53
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Nej utan alla som inte vill ha till en fredsförhandling i Ukraina är krigsidioter i det här läget, och det är sådana som du, England, USA och Nato.
Du menar att de tvingade Putin att fegt angripa Ukraina och skapa det här. Därför är alla andra är idioterna. Det går inte riktigt ihop moraliskt. Men Putin får gärna dra bort trupperna från Ukraina och lämna landet. Sedan är det fred.
Rätt enkelt egentligen.
Men har du satt dig i knä på Putin får du väl övertyga honom om det själv, hur man nu kan stå på samma sida som de som hotar med kärnvapenkrig. Är det riktigt förnuftigt.
Citera
2022-10-31, 23:54
Medlem
Citat:
Alldeles fel. Att ingå i Nato skapar trygghet. Se vad som hände Ukraina, som inte är med i Nato.
Rysslands aggression är nu så avskyvärd att motanfall bör övervägas från västmakterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in