2022-10-31, 20:21
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Zelensky önskar fortsatt krig. Är det säkert att en majoritet av de som bor i krigsområdet önskar fortsatt krig.
Zelenskyj och resten av den ukrainska befolkningen önskar självklart att bli av med de ryska kackerlackorna som invaderat deras land. Vi i resten av världen får solidariskt försöka hjälpas åt med vapen för att få rensat ut dem.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukraina har redan reparerat vissa hus som förstördes i början av kriget. Här är ett exempel på före och efter i Kiev: https://twitter.com/TpyxaNews/status/1587100226996912134

De har målat det också, förut var det Sovjetgrått.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Ok du ger Zelensky till årsskiftet. Vi får se, jag tror du har fel men man vet ju aldrig.

Men, min fråga till dig; hur länge sitter Vladimir Putin kvar enligt din beräkning?

Putler sitter nog perioden ut till maj 2024. Vete fasen om han pallar en period till, även om han är populär?

Hur länge marionetten Zelenskyj sitter beror helt på USA:s stöd, dras det in ryker han direkt. Och det beror ju i sin tur på hur opinionen går på hemmaplan i USA. Även om CNN och de andra bombar på med sin krigspropaganda finns det ju ett ökande antal amerikaner som misstror allt MSM skriver.
Citera
2022-10-31, 20:23
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ledarna som kämpar om makten är Putin, Zelensky och Biden.

Och folket kommer som vanligt i kläm.

Citat:
Zelensky önskar fortsatt krig. Är det säkert att en majoritet av de som bor i krigsområdet önskar fortsatt krig.

Jag har kontakt med en från Ukraina, och hon vill inte ha mera krig. Tyvärr tycker en del att kriga sig fram till fred är den enda vägen att gå, men jag tror inte på det, inte mot en supermakt. Nej, utan fredsförhandlingar är enda hållbara vägen framåt för mänskligheten, allt annat är dumt och medför död och misär.

De som vill ha mera krig, delta själv så tar det nog inte så lång stund förrän ni inser att det där med krig inte var någon bra idé.
Citera
2022-10-31, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Ja det har dröjt ut på det men jag tror inte Ryssland har ont om tid utan snarare tjänar på att dra ut på kriget.

Västvärldens ekonomi kollapsar rakt framför ögonen på ryssarna som du ser.
Kollapsar? Lågkonjunktur, absolut. Men att stänga av 15-20% av Europas energi leder ju såklart till att det blir svårare att producera etc. Men värre än så blir det inte. Det är inte som Europa blir Somalia plötsligt. Man får dra ned på varmvattnet till hälften och så är det bra sen…
Citera
2022-10-31, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Putler sitter nog perioden ut till maj 2024. Vete fasen om han pallar en period till, även om han är populär?

Hur länge marionetten Zelenskyj sitter beror helt på USA:s stöd, dras det in ryker han direkt. Och det beror ju i sin tur på hur opinionen går på hemmaplan i USA. Även om CNN och de andra bombar på med sin krigspropaganda finns det ju ett ökande antal amerikaner som misstror allt MSM skriver.
Maj 2024? Tillåt mig tvivla.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Konvojen med fraktfartygen kör vidare och närmar sig nu vatten utanför Bulgarien. Nu börjar folk redan skämta om Peskovs uttalande haha. Tror inte ryssen vågar sänka nåt fraktfartyg.

https://twitter.com/DarthPutinKGB/status/1587161653384290305
Citera
Medlem
raskenss avatar
Rysk helikopter som får smaka manpad smack rakt i röven på helikoptern. Förhoppningsvis var den fylld av ryssar som blir till näringsrik mull:

https://twitter.com/CalibreObscura/status/1587110191715307523?t=tcZBNOnegq9NkwPacMixuw&s=19
Citera
2022-10-31, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd

Och just därför skall det ryska folket dömmas kollektivt för övergreppen ryssland som nation utför mot oskyldiga, eller?
Citera
2022-10-31, 20:29
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.

Jag har kontakt med en från Ukraina, och hon vill inte ha mera krig. Tyvärr tycker en del att kriga sig fram till fred är den enda vägen att gå, men jag tror inte på det, inte mot en supermakt. Nej, utan fredsförhandlingar är enda hållbara vägen framåt för mänskligheten, allt annat är dumt och medför död och misär.

De som vill ha mera krig, delta själv så tar det nog inte så lång stund förrän ni inser att det där med krig inte var någon bra idé.

Ryssland är ingen supermakt Faktum är att vi överskattat dem något oerhört . De är fullkomligt inkompetenta på samtliga plan och det enda som öht påminner om Sovjets forna förmåga är det uppblåsta pompösa egot som för övrigt demonstreras dagligen av rysstroll och medlöpare här i tråden . Sovjetunionen föll under sin egen tyngd tror du verkligen Ryssland kommer att lyckas bättre
Citera
2022-10-31, 20:31
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
.
..

Precis. Lite som när den våldtagna flickan gör motstånd. Vadå, önskar hon att våldtäkten ska fortsätta?
Bättre tiga, lyda och låta mannen göra sitt jobb.
Citera
2022-10-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.

Självklart vill ingen med vett i skallen ha mer krig, men att göra eftergifter till angriparen Ryssland är att be om mer krig.

Vad hindrar då Ryssen att starta nya krig? Nej, vägen mot fred är att tydligt tala om för Ryssen att deras angripskrig inte tolereras, och det måste göras på ett språk de förstår. Turligt nog är de ingen supermakt så det kommer inte att kosta oss i väst särskilt mycket att framföra budskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in