Citat:
Ursprungligen postat av
cyber_zeke
Håller verkligen med om att han har hög profil och att det är uppfriskande.
När de sprängde hans restaurang gick han ut med belöning till den som kunde tipsa vem gärningsmannen var, tror det var 250,000kr. Konstigt att tidningarna skriver om hans tipspengar, för de vet vad det leder till om han får tag i gärningsmännen. Han har varit utsatt för utpressning förr, då tog han också hand om buset själv (och fick ett litet straff för det).
Jag tycker det är rakryggat av honom att stå upp och inte vika sig för gängen. Sen kan det naturligtvis vara så att han också är en del av den kriminella världen, och det gäller strider om positioner, inte utpressning, då, då vet jag inte riktigt vad jag skall tycka eftersom min ståndpunkt är att alla kriminella på den nivån (sprängningar, narkotikahandel, mord mm) är pack och skall behandlas därefter.
Vad gör polis åt gängen som hänger runt Knutpunkten och öppet dealar droger? Gängen som sakta men säkert sprider sig runt övriga centrala stadsdelar i Helsingborg? De går runt med högburet huvud med sina 15.000 kr märkesjackor.
Sa inte SD att de skulle plocka av dessa gängmedlemmar lyxklockorna och 15.000 kr jackorna?
När ska dessa stöldgods-föremål beslagtas?
Rättare sagt när börjar Tidö-avtalet verkligen gälla? Du Helsingborgs-polis som läser detta, är det inte dags att börja visa framfötter nu eller ska ni fortfarande vara flertalet steg efter gängen?