Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Han kanske skulle satsat på att installera vattentoaletter hos ryssarna istället för att spendera sitt lands framtid på krig då.
Jag kan helt ärligt berätta för dig att jag tror nog nästan alla har en vattentoalett.
Som jag skrivit många gånger tidigare, är jag ingen större beundrare av Rysslands politik. Jag är definitivt ingen kommunist och kommer nog aldrig bli.
MEN man måste försöka se verkligheten. Olika kulturer, olika tänk mm mm.
Jag har en vän sedan liten som arbetat mycket i Ryssland. Jag har varit i Ryssland ett antal gånger. Första gången tänkte jag att "jag kommer nog inte hem igen, de ser nog att jag inte delar deras politik"... men jag kom ju hem.. Men det som slog mig var deras generositet och trots allt, positiva livssyn. Jag har varit på den nordliga Sibiriska tundran träffat människor som jag önskar fler fick träffa.
Sista gången för 7 år sedan när jag sist var där märktes det hur Ryssland blivit ett modernt välmående land.
Vad har då detta med kriget i Ukraina kanske du tänker..
Jo Ryssarna är i mycket hög grad stolta och positiva till hur landet utvecklats, och de har mycket stort förtroende för de styrande just för att de märkt hur allt blivit bättre.
Samtidigt så har det USA som jag alltid sett upp till, mer och mer blivit till något som jag mer och mer inte delar.
Trump försökte men Dems lyckades med alla medel sätta käppar i hjulen..
Nu har de en dement idiot vid makten och landet faller pladask.. och det visar sig med all tydlighet att Trump hade rätt , ett bra exempel är muren där t.o.m demokrater i Texas kräver murens ifärdigställande. (jag länkade i tidigare inlägg om reportaget SVT 1 sände)
Enligt mig har USA och EU misslyckats helt. De har flrsökt provocera Ryssland på alla sätt och västmedia hejjar för fullt. Men hitills är det vi i europa som fått betala betydligt mer än Ryssland.
Den väg EU tagit är högst förvånande om man tror att denna koloss av personer borde inneha någon form av IQ.. Tror man på allvar att man får fred genom sanktioner mot Ryssland??
Jag orkar inte dra hela (sanna) historien varför det är krig i Ukraina. Det gjorde jag i långa harranger i våras här. Man får kolla min historik.
Har man djupare kunskap i ämnet, jag tror faktiskt jag har det efter allt läsande jag spenderat tid med.. så finns bara en sak för att få till en fred.
Jo en till förresten.. att Zelenskyj slutar skrika "fuck up" när någon frågar om han är beredd att förhandla..
Nej låt Donbass och Krim bli ryskt igen. Folket vill det och Ukraina får bli som Zelenskyj vill..fritt!
Och med tiden kanske de trots allt bygger en bra relation.