2022-10-31, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Har Ukraina ingen jakt kvar? Tu-95 och Tu-160 borde vara sittande fågel fullastade med kryssningsmissiler.

Vet du var de var någonstans när de avfyrade robotarna? Norr om Kaspiska havet.
Citera
2022-10-31, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Grekerna lever numera i praktiken på tyska pengar och Tysklands björnstarka kreditvärdighet, trots det skäller de oavbrutet på Tyskland från sina badstränder och tavernor.

Ungefär som rysspacket som älskar västvärldens teknologiska landvinningar men som med sitt mindervärdeskomplex påkopplat alltid reflexmässigt spyr ut lite usa-hat...
Citera
2022-10-31, 14:35
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De nedskjutna kryssningsrobotarna har nog återgivits lite slarvigt. Ukraina skriver: "At 07:00 on October 31, the Russian occupiers launched several waves of missile attacks on critical infrastructure facilities in Ukraine. More than 50 Kh-101/Kh-555 cruise missiles were fired from the Tu-95/Tu-160 strategic aviation missile-carrying aircraft from the north of the Caspian Sea".

Så Ukraina har skjutit ned 44 robotar men hur många som sköts är inte helt fastställt. Det vet de kanske inte riktigt.
https://twitter.com/GeneralStaffUA/status/1587024321637228544
Väldigt få missiler verkar ha nått sitt mål. Att Pruttin lägger iväg över femtio precissionsmissiler när lagersaldot börjar närma sig noll och en stor majoritet skjuts ner är riktigt roligt

Antagligen skulle han skicka iväg en massa missiler som "hämnd" för att man attackerade Sevastopol och flottan där. Istället blev det ett fiasko. Dvärgen skulle nog slita sitt hår nu om han hade haft nått

Normalt har Ryssarna använt 2-5 precisionsmissiler per dygn de senaste tre-fyra månaderna. Troligtvis är det maxnivån dom klarar att producera nytt.
Citera
2022-10-31, 14:50
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ukraina har minst tre parametrar som Ryssarna totalt saknar:

(I värdering från hög till låg.)

1) God moral.
2) Modern och ändamålsenlig materiel.
3) Goda underrättelser.

Hur Ryssarna ska kunna segra i detta bakvatten måste ju var uppenbart även för en jubelidiot som du.
Stannar vid första punkten..

Ukraine received the European Union's first human rights prize

https://odysee.com/@trader.one:d/human-rights-ua-price:6

"God moral" alltså.. det är så att klockorna stannar och blommorna vissnar.
Citera
2022-10-31, 14:58
Medlem
Sgt.Blands avatar
UAF meddelar att de lyckades skjuta ner 44 kryssningsmissiler idag. Måste ju fan vara nytt rekord!!

https://twitter.com/DefenceU/status/1587078137459970052
Citera
2022-10-31, 15:03
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Någon som vet vad sista status är på skutan som träffades i helgen?
Citera
2022-10-31, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vet du var de var någonstans när de avfyrade robotarna? Norr om Kaspiska havet.

Just det här belyser det nästan komiska i påståendet från ryssar och ryssanhängare " NATO ska bygga missilbaser på GRÄNSEN till Ryssland, huu vad farligt det blir för Ryssland!!!!"
Citera
2022-10-31, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Just det här belyser det nästan komiska i påståendet från ryssar och ryssanhängare " NATO ska bygga missilbaser på GRÄNSEN till Ryssland, huu vad farligt det blir för Ryssland!!!!"

Putin mm måste ju hitta på något för sin publik. Så han kunde "legitimt" anfalla Ukraina.
Citera
2022-10-31, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Damage control från deras sida. Kiev ljuger som en häst travar.

Ryzka tvärtemotspråket. 1🙃
Citera
2022-10-31, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Vet inte riktigt vad man skall tro, vill ju tro på din källa men Aftonbladet skriver tvärtom att 44 st träffade Ukraina https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ablG2a/anfall-mot-flera-ukrainska-stader-jarnvag-och-mobilnat-utslagna

Attackerna genomfördes vid sjutiden på morgonen.
Enligt det ukrainska försvaret har Ryssland avfyrat över 50 raketer mot Ukraina – 44 raketer slog ner.
50-44=6 samtidigt visar de uppgifter med 11 nedslagsplatser i olika städer samt rapporter om att fler än 10 explosioner hördes i Kiev.
Jag tycker mycket talar emot att uppgifterna stämmer och det finns ännu inte bekräftade uppgifter på antalet robotar som avfyrats.
Om 44 av 50 skjutits ner är det väldigt bra gjort men om det var 12st som avfyrades och 11 träffade mål så är det inte lika bra, det jag vill ha sagt är att i propaganda syften finns det incitament till att överdriva antalet avfyrade och nedskjutna robotar.
Om Aftonbladets uppgifter om att 44st robotar nådde nedslagsplatsen av 50 så är förvaret mot dessa robotar inte speciellt effektivt men nu har de ändrat i artikeln till att 44st skjutits ned (bekämpades).
Senast redigerad av Jahvet 2022-10-31 kl. 15:29.
Citera
2022-10-31, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Jag talar inte för Ryssland, jag bryr mig inte om Ryssland jag bor I Sverige och vill Sverige det bästa, om Ryssland vinner mot USA är det ett steg i rätt riktning för ett bättre Sverige, ett allierad Europa hade tjänat mer en att vara en knähund åt USA som Sverige är just nu.

Sluta svara på mina inlägg om du anser mig vara korkad.

Så problemet är... USA bara egentligen och det gör att ryssland skulle bidra med en bättre värld och stabilitet för oss i europa? My enemys enemy?

Jisses, jag håller med de andra som idiotförklarat dig.
Citera
2022-10-31, 15:19
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
50-44=6 samtidigt visar de uppgifter med 11 nedslagsplatser i olika städer samt rapporter om att fler än 10 explosioner hördes i Kiev.
Jag tycker mycket talar emot att uppgifterna stämmer och det finns ännu inte bekräftade uppgifter på antalet robotar som använts.
Om 44 av 50 skjutits ner är det väldigt bra gjort men om det var 12st som avfyrades och 11 träffade mål så är det inte lika bra, det jag vill ha sagt är att i propaganda syften så lönar det sig både att överdriva antalet avfyrade som nedskjutna.
Om Aftonbladets uppgifter om att 44st robotar nådde nedslagsplatsen av 50 så är förvaret mot dessa robotar speciellt effektivt.
nu står det ju visserligen över 50. Vilket betyder fler än
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in