2022-10-31, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Ok, när tog han TT menar du? Efter 2.30 men innan 3.10 när han kör JJ till
McDonalds? Är det han som har TTs mobil menar du, inte JJ?

TT kan ha varit med i bilen.
Citera
2022-10-31, 11:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
På något vis är de inblandade i något kanske de var med på att hon skulle kidnappas utanför huset.

Vilka de? Menar du kusinen, eller grannarna?

Jag tror inte att ma blandar in någon alls, om det inte är typ starka släktband där man vet att någon ställer upp för en i vått och torrt, då typ en förälder. Vilket förstås hade synts i kommunikationen...

Jag har tänkt att om det hände något utanför porten, när T*ove lämnat lägenheten, lagt ner sin påse i korgen, då kan man undera vadalla ljuden i lägenhehten kommer från?

Säg nu att de stökat runt i fyllan och villan, hur går det ihop med typ hammarslag? Ingen musik, men inte heller några andra ljud såsom skrik eller vad vi hört iaf "glada rop, tjo och tjim. Av det vi häört har det varit dunsar och ljud liknande sparkar mot vägg, rytmiska slag med några sekunders mellanrum (utan musik som det verkar).

Om man utgår från att det varit fysiskt tumult, från vilket T*ove "får gå", hon glömmer sin mobil då, hur kommer det sig att ingen skriker, att T*ove inte hör av sig till sin kille om att något är galet?

Om det nu är så att T*ove lämnade ett röstmedelande, hennes kille sov, då kan det förstås vara ett meddelande som avslöjar något som var anledningen till att polisen kopplades in snabbt, och tjejerna blev misstänkta.

Någon i tråden skrev att det hade hörts konstiga (?) ljud i bakgrunden? Stämmer det? Eller har T*ove på anat sätt medd att hon ville hem, för att det började bli obehagligt?

Alternativet att T*ove "får gå", men cykeln ändå står kvar när de kommer från Mc Donalds gör att man undrar varör inte JJ reagerar på att den står kvar?

Säg att hon gör det, därför såg grannen också att den fortfarande var låst.

Om JJ är oskyldig, då borde hon som nu har T*oves mobil i fickan som sagt undra hur det gick för T*ove att komma hem om hon inte ens tog cykeln?

Grannen, om han var skyldig, när skulle han inom tidsramen hunnit göra något? Och där är det en hel familj. Blir väldigt konstigt om det skulle kunnat ske inom den tiden.

Även om T*ove inte hade råkat illa ut i lgh, hon går ner för att lämna, säter påsen i korgen, någon annan tar tillfället i akt, då borde JJ reagera på att cykeln står kvar. Särskilt som att hon också har glömt sin mobil.

Och dagen efter, då när T*ove är försvunnen, hon har mobilen kvar och cykeln nu är flyttad? Vad gör hon då?

Nä, det ser "skitigt" ut med det vi fått hittills. Långvarigt bråk, bråk på krogen, och sedan enligt egen utsago har de gått hem för att reda ut det...för att sedan sitta i immig bil vid Illharjens parkering.
Citera
2022-10-31, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi

Så JJ hittade på att TT cyklade hem för att...?
Citera
2022-10-31, 11:52
Medlem
Citat:

Men varför säger inte JJ det till polisen i så fall? Hon har ju sagt att hon var till McDonalds med MH och att TT cyklade hem.

Jag tror vi kan släppa grannen, för mycket frågetecken som inte kan förklaras.
Senast redigerad av myday1997 2022-10-31 kl. 11:56.
Citera
2022-10-31, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Fäller man fram baksätet i en alto så kan man packa in det mesta. Faktiskt bättre än i en större bil.

Precis. Fanns ju nån bild här i tråden dör det var lastat fyra däck med nedfällt baksäte. Även om däcken är små till en sån här bil förvisso.
Citera
2022-10-31, 11:54
Medlem
JJ är en hästtjej, människor i hästvärlden har oftast ett ”rationellt” tänk när det kommer till att lösa saker och ting i vardagen.
Inget är för tungt eller för smutsigt, dyker det upp problem så fixar dom det.
Oavsett vad.

En som rider i skog och mark ser otroligt mkt uppe på hästryggen, rider långa sträckor och lär känna varenda sten. Orienterar sig oftast med - ”den stora fallgropen”, ”gamla jordkällaren vid berget”, ”djupa diket”, ”gömda sankmarkerna” osv.

Sen alla skrymslen som finns på en gård/stall.

Gödseltömning? Container?
Kuperade hagar?
Vindskydd i hage? Bädd?
Gammal avställd trailer någonstans?
Citera
2022-10-31, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Så JJ hittade på att TT cyklade hem för att...?

För att hon trodde det/tog det för givet? Eller att TT fått skjuts.
Citera
2022-10-31, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Det fetade, det lär ju även regna. Men hur står cykeln i förhållande till JJs hem kontra MHs hem?

Jag tvivlar verkligen på att någon skulle ha hjälpt JJ forsla bort kroppen, en 19-åring har inte hunnit knyta så starka band med någon kille ännu, för lite tid. Tvivlar stark på att en kille/man skulle riskera ALLT.......och som förälder själv till 4 vuxna barn, ALDRIG att jag skulle "ställa upp" och transportera ett lik, jag hade ringt polisen!

Det regnade mycket till 04:30. Cykeln stod ca halvvägs till pappans lägenhet där hon bodde, när hon inte sov hos pojkvännen.

Jag tror att hon fått hjälp eftersom hon inte verkar haft tillgång till bil. Och närområdet borde vara genomsökt väl flera gånger.

En normal föräldrar skulle givetvis aldrig hjälpa till med att gömma ett lik. Men det finns undantag. J s pappa t.ex är uppvuxen i en helt annan kultur med militärbakrund om jag minns rätt.
Citera
2022-10-31, 12:03
Medlem

Vet du om det är samma mast som täcker J s lägenhet som Gränsgatan där cykeln hittades?
Citera
2022-10-31, 12:06
Medlem
Citat:
För att hon trodde det/tog det för givet? Eller att TT fått skjuts.

Men det är inte rimligt… varför har JJ hennes mobil i så fall? För vi vet att TTs mobil gör samma resa som JJ.

Till polisen har JJ sagt att dom går till McDonalds kl 02.45, men det stämmer inte för polisen kan ju se att dom var där strax efter 3 samt att dom åker bil.

Känner du de två misstänkta? Isf förstår jag att du har svårt att se dem som skyldiga och jag menar inte att anklaga dig.. men varför är du så låst vid deras oskyldighet? Är det något annat som får dig att misstänka grannen?
Citera
2022-10-31, 12:07
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Varifrån har du fått reda på vad de häktade säger?

Det fanns information tidigare i tråden om vad de häktade medgivit i förhör. T ex att TT cyklade hem.
Citera
2022-10-31, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det regnade mycket till 04:30. Cykeln stod ca halvvägs till pappans lägenhet där hon bodde, när hon inte sov hos pojkvännen.

Jag tror att hon fått hjälp eftersom hon inte verkar haft tillgång till bil. Och närområdet borde vara genomsökt väl flera gånger.

En normal föräldrar skulle givetvis aldrig hjälpa till med att gömma ett lik. Men det finns undantag. J s pappa t.ex är uppvuxen i en helt annan kultur med militärbakrund om jag minns rätt.

Samtidigt var grannen orolig att JJ skulle köra till McDonalds…

Men det kanske bara var för att hon var full, och han va orolig att hon ljög om hur hon skulle ta sig dit. Inte så troligt att man går till mcd i ösregn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in