Satt personerna i bilen hela tiden, eller sågs bilen stå där tom också?
Av det här vet vi inte om vittnena som såg bilen är samma källa, eller om det är olika vittnen. Jag funderar på om det är så att vittnena såg dom sitta i bilen när de påbörjade sin promenad, och när de återvände noterar de att bilen står kvar, nu immig. Då har det gått så lång tid som 1- 1,5 h, vilket förstås verkar konstigt, särskilt en tidig morgontimma.
Om det stämmer att de knackade på rutan, blir vittnesmålet starkare. Man har ju kontaktat personerna och det blir mindre tveksamt att man verkligen har sett vem som satt i bilen, än om man på avstånd bara paserar förbi en bil med rutor som kanske är svåra att se in genom.
Om vittnet är säker på att det är tjejerna, då är det här naturligtvis ett väldigt viktigt vittnesmål, med tanke på att T*ove samtidigt saknas och hennes mobil kan ses färdas till och från McD tillsammans med en av tjejerna några timmar innan.
Att de bägge är i bilen, stärker förstås tankarna på att de gemensamt har med försvinnandet att göra, även om vi i nuläget inte vet hur det ligger till. MH skulle i princip kunnat ha lämnat JJ:s lgh under tiden för det förmodade mordet för att sedan blivit kontaktad för att hjälpa till att städa undan.
Nu måste tjejerna pratat ihop sig om vad de gjorde där eftersom de säkerligen fattar att misstankar kan riktas mot dom.
Vad kan de ha hittat på för förklaring till vistelen på parkeringen vid Illharjen??
Hade de sina mobiler med sig?
Om inte ser detta allvarligt ut.
Om de har det, kan man kanske se om de har rört på sig, eller inte.
Hur är det med stegräknare (hälsoapp) mm? Uppkopplingar. Är det någon som kontkatar dom, inget svar? Osv ...
Citat:
Ursprungligen postat av
BlueGypsy
Fick idag höra något väldigt intressant. En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där, det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej.
Det var JJ och MH som satt i bilen.
Litar på personen som berättade det för mig, men kan inte uttala mig om personen som berättade det för hen.
Polisen ska vara underrättade om detta. Kan ju vara en anledning till att dem sökt mycket där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kulspruta86
Enligt uppgift hade dom setts sittandes i liten röd bil. På parkeringen till katthemmet. Bilen hade stått där med immiga rutor när personen kom till illharjen och den stod kvar när dom kom tillbaka efter typ 1-1,5 timme senare.