2022-10-31, 10:08
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Oj, ja man kan inte utesluta någon egentligen, detta är ett mycket konstigt fall, är helt 100 på att det finns fler inblandade.. och undrar fortfarande om det bara är grannar (släkt med varandra) som gjort iakttagelser denna kväll? Och som då gett JJ instruktioner vad hon ska säga till polisen.. för att sen ändra sin egen för att sätta dit JJ. Droger på utestället, bartender som sitter ner i 10 minuter när det är mer människor än det brukar på stället, någon har blivit drogad (om uppgiften stämmer) en vakt som bor i huset skjutsar JJ till Mcdonalds efter jobbet..
Sonen 23 år är inte vakt. Det är en annan granne som är vakt 60 ca men om det är en sant vet jag inte.
Citera
2022-10-31, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Kommer ni ihåg Wilma-fallet? Då läcktes det väl en del av fynd i lägenheten eller är det jag som hittar på ? I detta fallet läcks det ingenting av vad som framkom i husrannsakan

Ja, och det var också mycket mer mediabevakning runt det hela. Samma gäller Lisa Holm-fallet.
Citera
2022-10-31, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Har han sagt ngt speciellt?

Nä, Inte mer än att det såklart är sjukt jobbigt, tufft, att de alla är väldigt ledsna o chockade … vill heller inte fråga o gå in på detaljer
Citera
2022-10-31, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Ja, och det var också mycket mer mediabevakning runt det hela. Samma gäller Lisa Holm-fallet.

Ja, och helt ärligt så är det fallet mer mystisk och intressant än wilma fallet
Citera
2022-10-31, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
GW menade inte TTs pojkvän. Utan att någon pojkvän till MGM skulle dyka upp som medhjälpare.

GW var väldigt vag där... han sa inte vems pojkvän han syftade på.

Som jag uppfattade hans uttalande ang pojkvän så syftade han nog på TT.s eftersom det oftast är BO.s pojkvän som är inblandad vad gäller försvinnande/mord/dråp.
Citera
2022-10-31, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Sonen 23 år är inte vakt. Det är en annan granne som är vakt 60 ca men om det är en sant vet jag inte.

Jaha.. jag tippar ändå nu på att grannarna är insyltade i detta..Skulle vara intressant att veta vilka grannar som stod i trappen och lysnnade på märkliga ljud när JJ kom ut.. om det bara var släktingar till varandra..och om fler i huset märkt något konstigt denna kväll från JJs lägenhet eller endast dessa som stod i trappen..
Citera
2022-10-31, 10:11
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Påsen som JJ tog med sig (enl grannen) upp till lgh var som jag förstått det när de kom hem efter handlandet. Kanske var det från hennes egna cykelkorg, vet inte om grannen har helt koll på om det var JJs eller Ts cykel.

TT:s cykel stod vid staketet, alltså på trottoaren framför huset. JJ bör ha haft sin cykel vid huset. Hyresgästernas parkeringsplats är såvitt jag förstår på husets baksida. Man kan väl anta att JJ såg påsen i cykelkorgen på TT:s cykel nere vid gatan när hon och grannen svängde upp på infarten eller när de var på väg in i huset efter färden till McD, och att hon då gick dit och hämtade påsen.
Citera
2022-10-31, 10:12
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Kommer ni ihåg Wilma-fallet? Då läcktes det väl en del av fynd i lägenheten eller är det jag som hittar på ? I detta fallet läcks det ingenting av vad som framkom i husrannsakan
Ja, det var någon som påstod att hennes huvud hittades i en resväska, i garderoben. Den personen fick ta emot mycket skit innan fup kom ut, och det visade sig vara sant. Nu var ju det så groteskt så det kanske inte var konstigt att det läckte ut.
I det här fallet är det inte konstigt att inget läckt ut om husrannsakan. Det är väl ganska säkert att inget liknande har hittats. Dessutom är det ju två olika orter.
Citera
2022-10-31, 10:12
Medlem
Citat:
Jag tänker att JJ och TT ev hjälper en full MH hem till JJ. Kanske har de inte hört knackningar på dörren...

F.n vet men jag tror inte att TT blev mördad i lgh. Jag misstänker som GW (för en gångs skull)... pojkvän är inblandad.

Utan att knappt veta nånting om T s pojkvän utgår jag från att polisen undersökt honom grundligt då det brukar vara just pojkvännen som är skyldig. Han har förmodligen uteslutits p.g.a alibi.

Jag är ganska säker på att dom antingen mördat T eller oskadliggjort gjort henne strax innan 3 när dunstarna hörs och dom inte öppnar dörren när grannen knackar på. Därefter har M lämnat lägenheten av rädsla. Att hon skulle palla trycket att sitta i häktet med fulla restriktioner får jag inte ihop. Tror inte hon vet vad som hände efter 3.

Att cykeln hittas endast 200 meter från lägenheten trots att personen som flyttat den kunnat cykla en längre sträcka tyder på att hen snabbt vill tillbaks till lägenheten. Hade någon varit kvar och vaktat, tror jag cykeln hade placerats längre från lägenheten.

Eftersom dom inte eftersökt iakttagelser av J s Suzuki Alto eller någon annan bil, tror jag inte hon hade tillgång till bil vid tillfället. Nån har hjälp henne och nu har polisen span på minst en.
Citera
2022-10-31, 10:13
Medlem
Viva-ts avatar
Har det planerats något nytt sök i veckan?

Eller kan någon säga vart man skulle kunna gå ut och leta på egen hand? Tex ställen som man inte letat på ännu, eller som bör ses över på nytt.
Jag funderar på att åka och dra mitt strå till stacken.
Citera
2022-10-31, 10:14
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
GW var väldigt vag där... han sa inte vems pojkvän han syftade på.

Som jag uppfattade hans uttalande ang pojkvän så syftade han nog på TT.s eftersom det oftast är BO.s pojkvän som är inblandad vad gäller försvinnande/mord/dråp.
Jo, han var vag, men om jag inte minns fel så sa han: -Jag blir inte förvånad om en pojkvän dyker upp.
Citera
2022-10-31, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Ja, det var någon som påstod att hennes huvud hittades i en resväska, i garderoben. Den personen fick ta emot mycket skit innan fup kom ut, och det visade sig vara sant. Nu var ju det så groteskt så det kanske inte var konstigt att det läckte ut.
I det här fallet är det inte konstigt att inget läckt ut om husrannsakan. Det är väl ganska säkert att inget liknande har hittats. Dessutom är det ju två olika orter.

Det märkliga var att hennes huvud hittades så långt in i utredningen, värdelöst av polisen att inte göra en ordentlig husrannsakan direkt... Hoppas inte de gör samma fel här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in