Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Jag tänker att JJ och TT ev hjälper en full MH hem till JJ. Kanske har de inte hört knackningar på dörren...
F.n vet men jag tror inte att TT blev mördad i lgh. Jag misstänker som GW (för en gångs skull)... pojkvän är inblandad.
Utan att knappt veta nånting om T s pojkvän utgår jag från att polisen undersökt honom grundligt då det brukar vara just pojkvännen som är skyldig. Han har förmodligen uteslutits p.g.a alibi.
Jag är ganska säker på att dom antingen mördat T eller oskadliggjort gjort henne strax innan 3 när dunstarna hörs och dom inte öppnar dörren när grannen knackar på. Därefter har M lämnat lägenheten av rädsla. Att hon skulle palla trycket att sitta i häktet med fulla restriktioner får jag inte ihop. Tror inte hon vet vad som hände efter 3.
Att cykeln hittas endast 200 meter från lägenheten trots att personen som flyttat den kunnat cykla en längre sträcka tyder på att hen snabbt vill tillbaks till lägenheten. Hade någon varit kvar och vaktat, tror jag cykeln hade placerats längre från lägenheten.
Eftersom dom inte eftersökt iakttagelser av J s Suzuki Alto eller någon annan bil, tror jag inte hon hade tillgång till bil vid tillfället. Nån har hjälp henne och nu har polisen span på minst en.