2022-10-30, 15:41
Medlem
Det som stört mig en del är varför denna granne som bor under o hört alla dessa olika ljud och som till o med vart uppe o knackat på utan att någon öppnar… varför ringer inte grannen polisen då???
Nä ist går hen in till sig igen o låter de forts dunka o leva … uppenbart att någon är hemma och något händer, skumt bara där att ingen öppnar fast än man hör att de är hemma!
Citera
2022-10-30, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Så denna väg ut känns inte alls omöjligt att ta.

En möjlig väg, som inte är helt oproblematisk, lika problematisk som att gå nedför en knarrande trappa mitt i natten och riskera att väcka grannarna, men på något sätt måste man ju fått ut kroppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Jag tänker att om de lagt Tove i tex. en plastback med lock (modell större) så är det svårt att hitta spår i bilen.

En finare modell av träkista? En sån med två handtag på kortsidorna. Som också behöver spikas igen så inte locket åker upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Sant , men vi vet ju inte om någon mgm haft TTs dna under naglarna.Det är nog inte allt polisen delar med press och utomstående i övr.

Nej men känns som de hade pressat dom mer då
Citera
2022-10-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Tack för info. Vet du varför de koncentrerat sök till Gettinge och Höreryd?
Nej. Men det är massor av småvägar mellan Vetlanda och Nye så dom ska om jag fattade rätt kolla många av dom efter telefon, nycklar mm
Citera
2022-10-30, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
En ny tanke. Tvättkorg?

Hur ofta hittar du en tillräckligt stor plasttvättkorg i folks hem som rymmer en kropp och där det finns ett lock som är tätslutande nog? Visst kan man spänna lock med spännband osv, men ändå. De tvättkorgar jag har haft och sett i andras hem får man inte direkt ner en hel människa i i alla fall? Dessutom borde ju polisens tekniker reagerat på om J:s lgh saknade en tvättkorg helt utan förklaring. Samma sak gäller soptunnor. Det ska ju dessutom då vara en tvättkorg eller soptunna som går att få in i bilen också. Med en kropp i. Och sedan ur. Utan att någon ser/hör utanför huset och samma sak där, inte heller lämnar några spår någonstans varken i lgh, trapp, vid bil, osv. Och även där då inte heller lämnar något spår alls på MGMs händer.
Citera
2022-10-30, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Vet vi vilken granne som skjutsade till donken? En nykter och vaken granne som bjussar på skjuts mitt i natten

Det framkom någonstans att det ska ha varit en av sönerna under.
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Hur ofta hittar du en tillräckligt stor plasttvättkorg i folks hem som rymmer en kropp och där det finns ett lock som är tätslutande nog? Visst kan man spänna lock med spännband osv, men ändå. De tvättkorgar jag har haft och sett i andras hem får man inte direkt ner en hel människa i i alla fall? Dessutom borde ju polisens tekniker reagerat på om J:s lgh saknade en tvättkorg helt utan förklaring. Samma sak gäller soptunnor. Det ska ju dessutom då vara en tvättkorg eller soptunna som går att få in i bilen också. Med en kropp i. Och sedan ur. Utan att någon ser/hör utanför huset och samma sak där, inte heller lämnar några spår någonstans varken i lgh, trapp, vid bil, osv. Och även där då inte heller lämnar något spår alls på MGMs händer.
Nej kanske långsökt , men en stor resväska brukar ju funka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Det som stört mig en del är varför denna granne som bor under o hört alla dessa olika ljud och som till o med vart uppe o knackat på utan att någon öppnar… varför ringer inte grannen polisen då???
Nä ist går hen in till sig igen o låter de forts dunka o leva … uppenbart att någon är hemma och något händer, skumt bara där att ingen öppnar fast än man hör att de är hemma!

De är inte så skumt egentligen om dom har ihjäl TT vid detta tillfället
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Den mötandes bilen var ju enligt uppgiften grå...?
Röd audi?
Citera
2022-10-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Vet vi vilken granne som skjutsade till donken? En nykter och vaken granne som bjussar på skjuts mitt i natten

En av vakterna som jobbar på Nöjet bor i samma hus som JJ, inte säker på i vilken av lägenheterna dock
Citera
2022-10-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
En finare modell av träkista? En sån med två handtag på kortsidorna. Som också behöver spikas igen så inte locket åker upp.

Va?

https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/forvaringshyllor-lador/forvaringslador-korgar/forvaringsbox-med-lock-663022/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in