2022-10-30, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Nio dagar har gått sedan du konstaterade att en av de viktigaste faktorerna för att hitta T är bilföraren. Hur svårt kan det vara? Vad gör polisen egentligen?
Om mcdonaldsbilen nu är borta kanske Rikskrim börjat undersöka bilar nu. Vi vet ju väldigt lite men det låter som man efter kort samtal avfört istället för att undersöka.
Citera
2022-10-30, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tror hon hade den på sig, men i all stress inte tänkte på det utan kanske samtalde med MH att hon blev upptäckt av en granne och ombads att stanna kvar till JJ återvände? väldigt iq befriat om hon inte lämnade kvar luren i bostaden då, fast å andra sidan med facit i hand borde då MH kirrat biffen medans JJ var borta tänker man, inga genier vi har å göra med oavsett vad

I sammanhanget väldigt bra med grannarnas observationer i huse, kring t/r McD och sen evtl händelser efter vi inte hört nåt om. Men kanske blir en följetong i den där podden…

Man kan tänka sig att de befann sig i lite ny situation där som de inte hanterat tidigare och då blir det som det blir. Men tiga kan alla så då står vi där vi står.

Sen nån medhjälpare då? Inte ens orkat tänka på var en sådan skulle komma in i bilden. Bra andra spånar på det.
Citera
2022-10-30, 14:26
Moderator
OYs avatar
Jag har tidigare omtalat en plats i Stora Illharjen, drunknade eventuellt i det allmänna bruset, kanske har nya läsare tillkommit i tråden.

En plats som heter Ringsmad intill Emån.

Det finns en vändplats och informationstavla samt ett litet inhägnat hus här, ligger 20-30 meter från ån.

Vet någon något om vattendjupet i ån på den platsen?

Har det lilla huset något med verksamhet i ån att göra, mätningar eller liknande?

Oavsett ligger platsen mycket ensligt till, har någon sökt här och längs med ån österut?

Vetlandabor i allmänhet har kanske besökt platsen då det är ett strövområde, kanske skolorna brukar komma hit, friluftsdag eller lektioner om naturen i naturen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Kan "osämjan" ha rasistiska motiv? Halvtysk, halvjude och sydafrika?

Jag reagerade också på det där att TT är halvtysk och JJ halvjudinna. Samtidigt så tvekar jag starkt på att det skulle ha något att göra med brottet. Hur många ungdomar (speciellt tjejer) håller på och yttrar sig rasistiskt osv.? Intressanta omständigheter, men that's it.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Finns 18-30 röda audi i Vetlanda Kommun.
Senare år endast tre.

Vet inte hur bilarna är fördelade i familjen men en saknades på parkeringen så den får folk hålla utkik efter.

Sen mitt häpnadsväckande fynd är mer häpnadsväckande än att det har nåt med fallet att göra:

Jag såg en EPA-traktor på rull i Vetlanda med bilbarnstol i framsätet. Och häpnade.

Sanningen om bråket kommer ändå fram nån gång.

Om du är kvar kan du åka till Stationsgatan 4 C lgh 1301 i Vetlanda

ock kolla om dörren till lägenheten ser utbytt annorlunda än övriga eller målad etc
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Men då borde ju fler känna till det och inte ha något emot att nämna det här.

Trodde först det skulle komma fram ganska snart vad det gällde. Skvaller gillar ju de flesta.
Citera
2022-10-30, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Nej.

Helt enkelt eftersom man:
1. Inte kan utesluta att T inte förolyckats på annat vis.
2. Inte kan utesluta att T faktiskt självmant håller sig borta.
3. Inte kan utesluta att T har begått självmord.
4. Inte kan utesluta att T har rövats bort av annan part.
5. Man kan inte avgöra om det är M eller J som har begått människorovet, eller om de gjort det i samförstånd.
6. Andra scenarion.

Osv... Det finns för lite bevisning och dessutom inte ens ett säkerställande att ett människorov har skett. Iaf inte såvitt vi känner till. Försvaret skulle få alldeles för lätt att så frön till rimligt tvivel för att en dom ska kunna falla här.
Det är inte heller uteslutet att TT kan ha blivit mördad.
Citera
2022-10-30, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jo men den andra stegen är placerad på annat sätt, dvs inte vägen för fönstret. Fortfarande-skulle de klättrat med Tove på stegen? Och släppt henne med en duns sista biten? Släpp stegen nu…

Eller ett rep, tror inte jag gör det på uppmaning från någon som anser att den böjda stegen var konstruerad så!
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Finns uppgift att hon vände upp efter att ha stött på grannen och två ggr öppnas stängs dörr däruppe så då hade hon ju kunnat lämna mobilen om haft den på sig.

Eller alternativt så plockade hon på sig den däruppe.

Jag tror att hon lämnade den kl. 3.10 med utgångspunkt från polisens uppgift att den varit på samma ställe i 40 minuter innan den sist pingades kl. 3.50-4.
MGM' och TT's telefoner var på vift tillsammans innan 3.10. Kanske grannen eller media har tagit fel på tiden?
Citera
Medlem
GW spekulerade idag om att det skulle dyka på en ”pojkvän” i utredningen … som misstänkt …. Vad har JJ för relationer … finns det en känd pojkvän ? Finns det en känd partner till MH ?
Citera
2022-10-30, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Det är inte heller uteslutet att TT kan ha blivit mördad.

Ehhh... Nej?
Men nu gällde frågan om det gick att fälla för människorov... Det var det jag kommenterade.
Citera
2022-10-30, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Om du är kvar kan du åka till Stationsgatan 4 C lgh 1301 i Vetlanda

ock kolla om dörren till lägenheten ser utbytt annorlunda än övriga eller målad etc

Inte kvar.
Har de kickat in dörren hos nån innebandykille?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in