Citat:
Ursprungligen postat av
henna0313
Amen asså den här ständiga offerkoftan. Stackaren ändå, nu undrar folk hur det kommer sig att hon vill sluta amma när hon dragit upp det tio gånger. Hatar när man får följdfrågor på saker som man tjatar om. Folk ska alltid ha åsikter!!!!!!
Så jävla jobbigt att jobba som influenser, att folk inte fattar bara när dom ska kommentera, hur dom ska kommentera och vad dom ska kommentera! USCH
Fast det där är ju inte kopplat till att vara influensa(ja, jag är en gammal surgubbe som kallar det så). Just amning har folk helt otroligt mycket åsikter kring och ofta väldigt gränslösa åsikter. Det är något personligt, även om man ammar utanför hemmet. Min kompis, som fick barn samtidigt som jag, valde att inte amma alls. Främmande människor kom fram till henne när hon flaskmatade utanför hemmet och hade åsikter, läxade upp henne och tyckte att hon var en dålig mamma. Jag ammade istället länge och fick mycket skit för det. Gällande amning kan mammor bara inte göra rätt hur de än gör. Jag har också mina åsikter kring vad jag tror är allra bäst gällande mat till bebisar, men jag behöver inte oombedd dela dessa åsikter med folk som gör annorlunda.