2022-10-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
För hjälp med att bära ner kroppen till bilen?

Var någonstans har det stått att JJ ringde sin pappa vid den tidpunkten? Och om hon gjort det så blir jag bara mer säker på att pappan har ett finger med i spelet.. JJ ringer desperat till pappan och berättar vad som hänt och pappan kommer till hennes hjälp..
Citera
2022-10-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag bor i en större svensk stad med ca 200k invånare. Har gått hem från krogen tidigt söndag morgon (04-06) och det är helt knäpptyst och folktomt. I en liten stad som Vetlanda är den effekten ännu större, så jag ser det inte alls som osannolikt att man lyckats transportera en kropp utan att bli upptäckta.

Instämmer!

Har man kartlagt mobiltrafik mellan pojkvännen och JJ?
Citera
2022-10-30, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Var någonstans har det stått att JJ ringde sin pappa vid den tidpunkten? Och om hon gjort det så blir jag bara mer säker på att pappan har ett finger med i spelet.. JJ ringer desperat till pappan och berättar vad som hänt och pappan kommer till hennes hjälp..

Precis, ett ytterst rimligt scenario.

En stark person kan enkelt bära ner TT själv..
Citera
2022-10-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawlin
Vet inte om det redan nämnts men detta huset revs för några år sedan. Ladugården står kvar fortfarande dock.

Jo men ägorna runt dessa ensliga öde hus/platser är intressanta som gamla brunnar, märgelgravar, rotvältor, stenbrott etc pga att folk inte rör sig där i större utsträckning och MHM förmodligen känner till dem sen barnsben.

Men hon kan lika gärna dumpats några 100-m in på någon skogsväg typ i anslutning till mobilens sista uppkopplingszon.
(Varför Avels jobb är viktigt då antennvinklarna på masterna kan visa riktningar för sökande)

Att de skulle dumpa kroppen i närheten av JJ pappas gård ser jag också som mindre sannolikt då alla ögon skulle riktas på dem den dagen hon hittas.
Citera
2022-10-30, 09:47
Medlem
Sluta skriv att JJ ringt sin pappa så det blir en trådsanning; Det är en användares teori och folk verkar tolka ALLT ordagrant här inne.
Citera
2022-10-30, 09:48
Medlem
Citat:

Ingenstans. Användaren är ett troll som sprider myter.
Citera
2022-10-30, 09:48
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
För hjälp med att bära ner kroppen till bilen?

Ja, samt ta över operationen och göra sig av med TTs kropp
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Källa på det?
Ja, här:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Citera
2022-10-30, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WastedEd
02:20 de kommer fram till lgh är väl ganska sen, tar det inte typ 15 minuter och det var dåligt väder? Borde de inte vara framme 02:05 typ.

07:00-09:00 ”tidig morgon” BlueGypsys väns-kollegas-pappa ser immig röd bil och pratar med JJ och MH på Illharjans parkering.

Har hört att det ska ta ca 20 min promenad men från nöjet, däremot är jag tacksam för tiden 07-09
Citera
2022-10-30, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Sluta skriv att JJ ringt sin pappa så det blir en trådsanning. Det är en användares teori och folk verkar tolka ALLT ordagrant här inne.

Någon som verkar vara JJs pappa har observerats i hamnen... på morgonen...

Bilen med immig fönsterruta, vem sov i den?

Har de satt in span på pappan?
Citera
2022-10-30, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Tja. Tack för hjälpen med inläggsbifogandet.

Mellan kl 02:30 och 03:00

Var framkommer det att JJ kontaktat sin pappa "mellan kl 02.30 och 03.00"?
Citera
2022-10-30, 09:51
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:

Exakt. Pappan har bakgrund inom israeliska militären. Han har kunskaper att göra sig av med en kropp, lömska som de är.
Citera
2022-10-30, 09:52
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Om J ringde sin pappa den aktuella tiden så hade han häktats. Dessutom hade han isf haft sin mobil med sig.

Det är inte rimligt att han är inblandad i att föra bort kroppen från lägenheten.

Om han gjort något senare är kanske oklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in