Citat:
Ursprungligen postat av
MAGBITTERTRUTH
UK & USA har ju också påstått att det är ryssarna, då bör väl samma sak gälla dom att komma med bevis mot att det är just ryssarna. Samma regler bör väl ändå gälla alla parter i internationell domstol tänker jag.
Är det ord mot ord, vilket det är. Så får man ju ta upp det i domstol och lägga fram all bevis.
Ja. Fast nej. Maken till farsartad rättegång och bortslösade miljoner av offentliga medel. Jag och många med mig hoppas det tramset inte blir av. Dels för att det är trams. Men framförallt eftersom Ryssland är fienden, och det ligger i Sveriges intresse att de tvingas ned på knä. Alla resonerar inte så, jag är väl medveten om detta.
Tror det var Lenin som myntade uttrycket ”nyttiga idioter” och självklart gläds man lika mycket i öst över sådana nu som förr. De refererar inte till sig själva som idioter naturligtvis, utan vill ”problematisera” och ”nyansera” det som är självklart och går att förklara för en femåring. Nämligen att Ryssland är ett hot för alla västerländska demokratier. Inte minst Finland och oss på den skandinaviska halvön.