Citat:
Ursprungligen postat av
Kalkonkungen
Kan du motivera det, klemlin?
Låt mig motivera. Ni kan söka upp på fact checkers eller vart ni vill, för bakgrund är jag en akademiker, dock ej svensk så jag ser världen för vad den är mao. Alltså att exakt det som sker i öst, sker i väst, etc jag har mao upplevt olika typer av propaganda så ser det för vad det är, detta går även för korruption som finns i princip i varje land.
Ukraina, alla de som styr landet ukraina, fr president till militär toppar, till politikerna har satts in med hjälp av…. *drumroll* USA närmare bestämt sleepy joe och crackhead sonen har haft fingrarna i ukraina sedan början av 2000 talet. Det här kriget är provocerad sedan 2014, man har haft krig internt i ukraina mellan ryssbefolkningen och ukrainarna. Finns 17 procent rysktalande i ukraina, de flesta bor just i de annekterade områderna. Alla i ledningen Har judiskt bakgrund eller kopplingar med israel. Så detta har fortgått under radarn mest för man bryr sig inte om ryssar i väst inte ens när de tvingas prata ukrainska och ryska plockades bort fr skolorna. USA har koloniserat halva världen ts med UK. De har alltid varit väldigts imperialistiska. Det här kriget genererar ofattbart mkt pengar just nu för vissa. Glöm inte det.
På andra sidan av världen har vi putin som invaderat och mördat lite överallt också. Putin är lika hemsk som bush, obama, biden som samtliga ts har mördat miljontals människor, bruna och araber främst så jag vet ni bryr er inte så mkt för de.
Hursomhelst försök inte ha tunnelseende och drabbas av flockmentaliteten att du måste tänka som alla andra. Världen är dystopisk och det existerar otroligt mkt komplexa korrupta saker, och otroligt mkt propaganda, tro inte på någon sida