2022-10-29, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.V.E.R.I.G.E
https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak

”Sanna” i det här inslaget är samma person som intervjuades som ”Anna” i Aftonbladet i veckan men som nu är borttaget.

Båda är säkert JJs minions, stockholmsyndrom
Citera
2022-10-29, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Min teori till att tjejerna inte erkänt än: de har haft psykiska sammanbrott. Därav den tidiga P7an

Snarare ”psykobrudar” med drogabstinens.
Senast redigerad av viperstyle 2022-10-29 kl. 22:59.
Citera
2022-10-29, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Området kring det övergivna huset som fluorerar i tråden är intressant.

Har nog missat det? Var ska det övergivna huset ligga?
Citera
2022-10-29, 22:56
Medlem
bolllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Snarare ”psykobrudar” med drogabstnens.

Tvivlar på att dessa brudar har drogproblematik. Får inte sådana vibbar. Finns det källor på det? (har ej läst alla inlägg).
Citera
2022-10-29, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
När jag såg det här fallet som du länkade till, så kom jag plötsligt ihåg ett liknande som jag läst om som hände på 80-talet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Michele_Avila

Även om statistiken talar emot MGM, så händer det bevisligen att kvinnor dödar kvinnor.

Pekar onekligen en del i en sådan riktning dessvärre…. Om nu vännerna gick ut precis och bekräftade att konflikten eskalerat den senaste månaden och i kombination med anklagelserna om försök till mordbrand med JJ så finns det indicier …. Även deras tystnad i häktet kan ev. Peka på detta att dem bestämt sen innan …. Även om det finns saker som pekar på vredesutbrott … .. så går inte allt enligt en plan oavsett
Citera
2022-10-29, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Ja det har varit ganska tyst om henne. Här inne har det mest handlat om JJ, och det är även henne vänner som blivit intervjuade har pratat om. Hennes lägenhet, hon som åkte till McD. Hon som pratat med vänner om bråket dagen efter. Hon känns ju klart drivande i det umgänget.

För mig som befinner mig långt ifrån händelsernas centrum. Så känns det som om JJ varit full av oro, rastlöshet och sömnsvårigheter. Helt enkelt nervös. Även grannen påtalade i någon form om att JJ verkade konstig.

Om MH är det som sagt däremot tyst.
Något säger mig att hon inte alls mår bra. Kanske är hon inte ens hörbar ??
Citera
2022-10-29, 22:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Om ni hade dödat någon i er lägenhet.

Hade ni först försökt göra er av med kroppen så fort som möjligt eller hade ni fokuserat på att få bort personens mobil och cykel så fort som möjligt och tagit kroppen sist?
Hade tagit allt i ett och först dumpat mobilen långt åt helvete sen kroppen. cyckeln/mobil hade jag kastat i närmsta vattendrag
Citera
2022-10-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det är bara att knåpa på tack.

Bjuder på en bild när vi ändå är i farten ang soppåsen och handskarna där:

https://www.bildtagg.se/bild/jcphtp1d8mb4fi94yzks6h6l

Stötte på promenerande så någon har kanske hittat slängt på backen och varit lite vän av ordning eller så är det nån antenn-tekniker som har sin favoritpåse och sina favoritBiltema-handskar redo där.

Kollade du i påsen?
Citera
2022-10-29, 22:59
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Det hade ju också kunnat vara så att det kom något suspekt ljud i och med att någon (TT?) for i golvet, och att de sedan fixade bäddsoffan. Eller att bäddsoffan fixades tidigare. Grannen syftar på "hamrandet" men hörde inte dunsen. JJ tror att det är dunsen grannen syftar på, och drar storyn om sin fulla kompis.

Ingen aning som sagt, men jag har mycket svårt att föreställa mig varför de på riktigt skulle hamrat i lägenheten.

Började precis tänka på ett annat ljud: galgar som slår i bakstycket på en garderob. Det blir också dunkande ljud som eventuellt låter som hamrande. Spånar bara, försöker få kreativiteten att flöda lite.
Ja, det är bra. Det är från sånt bra idéer kommer. Men vad det än är för ljud, så har hon sagt att det berodde på hennes lite för fulla kompis. Och vanliga ljud borde man ju kunna säga som det är med. Och vanliga ljud brukar inte heller vara störande för grannar. Det var ju nåt de reagerade på.
Citera
2022-10-29, 23:00
Medlem
Någon ansåg att det var ett planerat mord, det tror inte jag. Man utför inte ett planerat mord i sin lägenhet och bråkar i en klubb med massa vittnen innan det. Jag tippar på att någon av de skulle leka coola, slog till henne/puttade henne och hon landade på huvud eller något i den stilen… Sen undrar man över de hamrande ljuden med jämna mellanrum
Citera
2022-10-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
Precis, jag tänker likadant.

Polis är såklart tipsad av personen som berättade detta för mig.

Har en bit att köra men funderar på att ta hunden med och åka dit och gå i skogen någonstans i utkanten. Han är överjävlig på att hitta allt annat ”olämpligt” i skog och mark.
Mest för att det är frustrerande och man vill hjälpa till. Vore intressant att veta vilket hus det syftas på.
Citera
2022-10-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen1986
Har nog missat det? Var ska det övergivna huset ligga?

Ja det kom upp som lead i ett tidigare inlägg.
I trakterna kring Näsby/Hällinge. Har ingen exakt adress.
Senast redigerad av viperstyle 2022-10-29 kl. 23:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in