2022-10-29, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Har du läst AB artikel? Hon beställde mat till sin -fulla vän- via appen. Hon åt alltså inte inne på mc donalds. Max att dom var borta 15 min. https://archive.ph/Ixlil

Hade missat den detaljen. Jag ber om ursäkt. Jag hade uppfattat det som att de åkte till McD och käkade där.
Citera
2022-10-29, 16:54
Medlem
Kan folk snälla läsa tråden innan de ställer frågor eller kommer med teorier? Läs åtminstone sammanfattningarna. Vi hade sluppit en massa onödiga inlägg med frågor och spekulationer som inte har någon grund.

Sedan alla som gör helt egna tolkningar och försvanskar information för att det ska passa deras lilla teori och/eller saknar läskunnighet och läser in saker som inte finns, vilket senare nästa idiot bygger vidare på för att bygga sin teori. UTGÅ FRÅN FAKTA!

Dessutom frågor som, "har polisen sökt igenom källaren?". Folk är för fan tappade, vilken jävla snilleblixt att komma på att man borde söka igenom källaren! Att inte polisen tänkt på det!
Tappar hoppet om mänskligheten när jag läser denna tråd.
Citera
2022-10-29, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Har du hört vart familjen H kan ha sin stuga?

Nej tyvärr inte 😕
Citera
2022-10-29, 16:57
Medlem
Någon måste väl veta vad bråket handlar om? Ena kompisen som är med i inslaget på radion säger att det ska ha rört sig om ett ”fjortisbråk”. Köper inte riktigt det? Skulle ett ett sådant bråk leda till att ett helt gäng bryts samman och splittras till två gäng?!
Nej, det känns definitivt som att det rör sig om någon mycket större konflikt än ett ”fjortsbråk”
Kom igen nu Vetlanda folket, öppna munnen vad bråket handlar om! Verkar ju vara flera som tagit ställning till vilket gäng man nu tillhör.
Citera
2022-10-29, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Nej tyvärr inte 😕

Kolla MH pappas fb sida om du känner igen sjön? Jag gör det inte. Iallafall inte från stugan sett.
Citera
2022-10-29, 17:00
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag undrar hur i h-e de fick ut TT från lägenheten.

Kanske de har lärt sig något från Serien Dexter?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dexter_(TV-serie)

Jaja, skit samma. De har i alla fall lyckats med att skicka ut TT därifrån.

OffTopic

Citera
2022-10-29, 17:01
Medlem
Om grannarna tyckte att det lät som någon slog med en hammare så var det kanske just det de gjorde. Frågan är vad de hamrade på? Har de byggt in Tove i något? Stängde de in henne någonstans i lägenheten och hon kanske försökte slå sig ut?
Citera
2022-10-29, 17:01
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naazz
De kan inte haft ihjäl henne i lägenheten, grannarna var ju vaken och uppmärksam så förmodligen har dom inte gått och lagt sig utan haft lite koll.
Varför skulle inte grannarna gå och lägga sig och sova?

Hade de på allvar varit misstänksamma hade de förstås kontaktat polisen. Nu hörde de något underligt dunsande som störde nattfriden, men som efter tillsägelse upphörde.
Citera
2022-10-29, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VPS
Någon måste väl veta vad bråket handlar om? Ena kompisen som är med i inslaget på radion säger att det ska ha rört sig om ett ”fjortisbråk”. Köper inte riktigt det? Skulle ett ett sådant bråk leda till att ett helt gäng bryts samman och splittras till två gäng?!
Nej, det känns definitivt som att det rör sig om någon mycket större konflikt än ett ”fjortsbråk”
Kom igen nu Vetlanda folket, öppna munnen vad bråket handlar om! Verkar ju vara flera som tagit ställning till vilket gäng man nu tillhör.

Jag vet inte, det behöver ju egentligen inte vara någon större grej. Jag minns själv hur det var i sena tonåren, vissa personer gillar drama och bråkar om vad som helst. Kan vara så simpelt att någon sa något med fel ton, egentligen vad fan som helst.

Drama queens i den åldern hittar alltid något att bråka om.
Citera
2022-10-29, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jo, jag har själv sådana vacuumpåsar, men handpump är ett helvete, j--kligt ineffektiva, och påsarna är ganska opålitliga i mitt tycke, men det kanske finns bättre nu.....

Å andra sidan hade JJs badrum nyligen renoverats.....då har hon nog täckt möblerna med något. Kanske sådan plast som höbalarna slås in i.......bör ju vara en baggis för en hästtjej att få tag i.

JJ åker ensam till McDonalds runt 3.00-tiden (?), väldigt snart efter tumultet i lgh som fått typ alla grannar att reagera. När grannarna hör att JJ går i trappen, så öppnar en av dem dörren och frågar JJ om "dunsarna" och hon svarar att hennes fulla kompis har ramlat lite och att hon kontaktat sin mamma som ska komma och köra JJ till MCDonken så hon kan köpa mat åt den fulla kompisen.

(Nu när jag tänker på det, varför ska JJs mamma ens hämta JJ, varför bestämmer man inte att mamma handlar på MCDonken och kör dit varorna, det är ju mitt i natten.....så helt klart en lögn.

Grannen blir orolig att JJ ska köra rattfull och han upplever JJ som "märklig", "inte som vanligt", så han erbjuder sig att köra JJ till MCDonken, JJ går snabbt in till sig och hämtar något (vad vet vi inte, men troligen sin mobil så hon kan betala för maten).

Under denna åktur så har polisen pejlat att TTs mobil åker med, både till MCDonken och hem till JJ igen.

Runt kl. 4.00 är sista mast uppkopplingen för TTs mobil.

Både strypning och hästsmärtstillande......nja. Det var ca 50 år sedan jag var hästtjej hahaa, men jag har för mig att hästsmärtstillande innehåller en ordentlig mängd av fentanyl och är extremt svårt att dosera på människor. Möjligen att de ville döda henne genom "överdos", kan ju uppfattas av omgivningen som "mer naturligt", typ självmord, men då är det ju dumt att det finns strypmärken på halsen.

De måste ha fått ut kroppen på något sett, helt osedda, och ganska snabbt efter kl. 4.00, men hur?

I så fall så skulle ju dumpningen av T:s kropp ha skett mellan 04:00-11:00 får man utgå ifrån. Mest troligt tidigt på morgonen.

Det här med McD kanske helt enkelt bara var ett påhitt när grannen tittade ut i trapphuset och JJ var på väg ner till förråd för att hämta plast att vira in kroppen i eller något annat, drog till med en nödlögn och insåg att hon var tvungen att gå tillbaks till lghn för att hämta sin mobil för att kunna pröjsa käket och för att helt enkelt inte bli avslöjad. Vilket hon isf ändå blev eftersom om hon var på väg till McD egentligen från början så hade hon ju tagit med mobilen redan då när hon gick ut i trapphuset in the first place.

Scenario 2 är att J hade sin mobil på sig men antingen tog med T:s mobil av någon anledning eller helt enkelt var tvungen att gå upp till lghn igen för att säga till M att hon måste åka med grannen till McD för att de inte ska bli avslöjade.

Ett möjligt scenario här är ju annars att M fick hjälp av någon med att göra sig av med T under tiden J var med grannen på McD.

Oavsett vad så stärks ändå teorin om att T inte var död i lghn, för återigen så borde då likhundarna känt av spåren i lghn såvitt jag förstår saken.

Men hela den här historien låter ändå väldigt utstuderad för att vara de här två tjejerna. Bilden man får av dem i sociala medier och annat tycks vara att de inte är de skarpaste knivarna i lådan direkt.

Den mannen som J talade med vid McD känns väl annars som någon som man borde kolla upp vem det var och om det finns någon koppling till vad som händer sen med T/T:s kropp.
Citera
2022-10-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Om grannarna tyckte att det lät som någon slog med en hammare så var det kanske just det de gjorde. Frågan är vad de hamrade på? Har de byggt in Tove i något? Stängde de in henne någonstans i lägenheten och hon kanske försökte slå sig ut?

grannen i podden beskriver endast att han hört TRE st ”dunsar/slag”. Grannen under verkar hört mer.
Citera
2022-10-29, 17:03
Medlem
Alternativ två.....de drar ner kroppen innan kl 03......det dunsar.....tre,fyra ggr....de första trappstegen......de inser att det är för riskfyllt o kraftsamlar o bär ner kroppen istället...(alternativt....bär från början bära o tappar greppet några gånger tätt o kommer på att släpa är bättre o låter inte så mkt)...lägger in den i bilen.....o går upp i lägenheten.....kl 03 så går JJ ut för att göra sig av med mobil o cykel.....Grannen förstör planen o hon får göra resan till MD tur o retur.......när de kommer tillbaka så avvaktar JJ tills grannen stängt sin dörr....smyger ut ur huset.....låser upp cykeln....cyklar till gränsgatan o går hem.....dumpar mobilen i en dagvattenbrunn, i en stenmur(har kyrkan en sådan?)...eller i en närliggande damm....mobilen dör pga vatten eller att JJ stänger av den vilket hon inte vågat göra tidigare pga det skulle se misstänkt ut om den dog i JJ's lägenhet tex....bara mina tankar.....jävligt svårt o släppa detta fall....så tragiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in