2022-10-29, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Dom sitter misstänkta för människorov, inte mord om inte jag har missuppfattat det. Det är skillnad och värt att notera. Anledningen att dom sitter misstänkta för människorov kan man spekulera i. Men främst beror väl det på att dom var de sista som, officiellt såg TT vid liv och hade motiv pga tidigare bråk. Personligen tror jag att brottsrubriceringen kommer ändras till medhjälp till mord, alternativt dråp. Jag hoppas att TTs kropp blir hittad och jag blir inte förvånad om man hittar grannens dna(sperma) på/i TTs kropp.

Men snälla du... jag har aldrig skrivit något om att dem sitter häktade för mord? Kamma dig vettja.
Citera
2022-10-29, 00:59
Medlem
Finns det förtydligande kring hur TT ska ha försökt kontakta pojkvännen för att meddela att hon var på g hem? Var det via sms eller obesvarat samtal så skulle det kunna vara MGM som försöker köpa sig tid, de flesta smartphones går att låsa upp med fingeravtryck eller Face ID vilket finns till hands om TT nu var i lägenheten. Dock riskabelt att ringa ifall han svarar, men TT kanske nämnde tidigare att hon faktiskt borde röra sig hemåt just för att han somnar snart? Skulle också gå i linje med eventuell plan om att missleda genom att förflytta cykeln och dumpa mobilen. Allt att få det att se ut som att något hänt TT efter att hon gått. Sen så dyker grannen upp och sätter käppar i hjulen med sin omtanke.

Jag tror också att det skulle kunna finnas något i teorin om att JJ köpt droger, kanske det hon styr upp på sin egna telefon under resan till Mcdonalds? Om man precis haft ihjäl någon i sin bostad och har för avsikt att palla pressen tror jag fler än en skulle vända sig till tabletter för att hålla nerverna i schack. Har för mig att ett drog(miss)bruk nämndes upprepade gånger tidigare i tråden sammankopplat till J och M, stämmer det?
Citera
2022-10-29, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerx
Detta mysterium är ju värre än en bok från Agatha Christie, så många möjliga lösningar. Senaste funderingen är ju kring grannarna där nere. Tänk om man vänder på det, grannen möter TT som är på väg hem, något händer och det uppstår oljud som gör att pappan senare måste skapa en efterkonstruktion. Grannen (med familj/bröder) lägger kroppen i bilen och JJ blir uppmärksammad på att grannen är vaken och han erbjuder då skjuts till donken (hans alibi) och hon följer fastän hon inte är så hungrig. Hon släpps av hemma och därefter gör han sig av med kroppen. Uppgiften om påsen kommer väl också endast från grannen?
Jag tycker att det är ganska få mysterier som återstår. En del oklarheter som behöver förklaras (vad handlade konflikten om? och givetvis var är TT?) men de tidslinjer som vi har här hänger ihop med den bevisning som finns.

Ja, det går att spekulera i om det har gått till på något annat sätt och tex grannarna är skyldiga istället. Men det för med sig betydligt mer komplicerade förklaringar och mer osannolika förlopp.
Citera
2022-10-29, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Ja, enligt Aftonbladets senaste artikel har JJs och TTs mobiler åkt samma resa till mcdonalds

Då kan man undra varför JJ hade med sin egen mobil när/om hon samtidigt skulle göra sig av med TTs mobil. Lite som att skjuta sig själv i foten....
Citera
2022-10-29, 01:01
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Det är ju dock viktigt att hålla isär var mobilerna har varit och var MGM har varit. Ta en vända norrut för att dumpa bevismaterial, med mobilerna hemma i lägenheten. Plocka upp mobilerna och kör runt och stanna på småvägarna söderut. Det är inte rocket science.

Kanske inte troligt två sönderstressade nittonåringar tänker så långt. Men bra att ha i bakhuvudet. Poliserna lär säkerligen ta hänsyn till det när de ritar tidslinjer.
Jo jag håller med dig. Känns dock som alla de här sökningarna i skogsområden tyder på att mobilerna rört sig där. Förhoppningsvis har de MGM inte varit så smarta
Citera
2022-10-29, 01:02
Avslutad
Citat:
Dom sitter misstänkta för människorov, inte mord om inte jag har missuppfattat det. Det är skillnad och värt att notera. Anledningen att dom sitter misstänkta för människorov kan man spekulera i. Men främst beror väl det på att dom var de sista som, officiellt såg TT vid liv och hade motiv pga tidigare bråk. Personligen tror jag att brottsrubriceringen kommer ändras till medhjälp till mord, alternativt dråp. Jag hoppas att TTs kropp blir hittad och jag blir inte förvånad om man hittar grannens dna(sperma) på/i TTs kropp.
Absolut inte, så funkar det inte. Tänk om man häktade all för människorov som var den sista som såg personen!! Det där har du missuppfattat.
Citera
2022-10-29, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Enligt uppgifter så sker samtalet 01:49 på väg från Nöjet till JJ.

Men om ett samtal är 02:30, ja var är TT då och var är JJ? Och MH? Svårt få svar på men man får väl försöka föreställa sig då.
Eller är det Maja som tvingar Tove att ringa pojkvännen kl 02:30?
Citera
2022-10-29, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Absolut inte, så funkar det inte. Tänk om man häktade all för människorov som var den sista som såg personen!! Det där har du missuppfattat.
Jo, precis så fungerar det faktiskt. Sen om man misstänkts för människorov, mord eller dråp beror väl på omständigheter vid försvinnandet.
Citera
2022-10-29, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Oviktigt men intressant att JJ ser helt klarvaken ut kl 00,03,06 men även 09 på morgonen när de andra ser helt miserabla och sömndepraverade ut... får mig att undra om hon är bara en vanlig nattuggla eller har tillgång till uppiggande droger.

Hon kunde naturligtvis inte sova. Med tanke på vad hon ställt till med.
Hon hittade säkerligen på än det ena och än det andra under dagen, för att om möjligt skingra tankarna.
Det fanns säkerligen alldeles för många tankar i hennes huvud för att kunna somna
Citera
2022-10-29, 01:06
Medlem
Tänker på detta med polisen spårat TT mobil till MCD och sedan tillbaka till JJ lägenhet. Är det inte så enkelt att dom sett snappkartan?
Citera
2022-10-29, 01:06
Avslutad
Citat:
Jo, precis så fungerar det faktiskt. Sen om man misstänkts för människorov, mord eller dråp beror väl på omständigheter vid försvinnandet.
Hahaha nej det gör det INTE!
Citera
2022-10-29, 01:07
Medlem
glorups avatar
Det är inte möjligt att de kan ha dumpat kroppen i en container och att den sen fått hjälp att transporteras av sopbilen ? Alltså efter 04-06 när de borde ha gjort sig av med TT:s kropp.

Jag tänker mig att de åker någonstans. Tex förbi biltema. Därav att hennes telefon registreras där. Och sen att kroppen åker med sopbilen som tömmer på morgonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in