Citat:
Jo, man kan det .
Om det finns tydliga spår som visar att den försvunne är död:
https://www.flashback.org/t3479780p232
Jag vet inte vad polisen hade för uppgifter som gorde att man förstod att hon var död.
Det kan vara sådant som att det finns så mycket blodspår att man förstår att man inte kan leva längre t ex.
På Island (ja, det är ju inte Sverige, med Sveriges lagar, jag vet) hittades bevis i en hyrbil som gjorde att polisen kunde dra slutsatsen att Birna var död:
Från Islandsbloggen:
"Redan innan Birna Brjánsdóttirs kropp hittats utgick polisen från att hon blivit mördad. Skälet var den stora mängden blod som fanns i den hyrbil som hon färdats i. Tre dagar senare besannades farhågorna när kroppen hittades svårt sargad på stranden nära Selvogur. Det framkommer i de häktningsunderlag som inlämnats till Héraðsdómur Reykjaness.".
Jag har inte följt så många fall, men jag utgår från att det är ovanligt att bli häktad för mord om kroppen inte hittats.
Jag tror alltså inte att man hittat stora mängder blod i JJ:s lägenhet. Det är som många tidigare har skrivit, helt omöjligt att stycka någon i en lägenhet, få ut kroppen utan mycket spår.
Finns ju fallet med en Stefan som jobbade på Örebros Universitet. Han ansågs väldigt smart, men var ändå inte tillräckligt smart. Han styckade sin älskarinnas kropp i vardagsrummet, men trots att golvet skyddats med plast, hade det runnit ut stora mängder blod som upptäcktes när man bröt upp golvet.
I fallet där Vivian mördades av sin man Börje, boendes i villa, styckades kroppen i källaren. Han behövde trots att han bodde i villa göra inköp av bl a en tigersåg för att stycka kroppen. Han måste ha skyddat med plast för att undvika stänk, både under och över, men trots det hittades massor av blodstänk på diverse saker i källaren.
https://www.flashback.org/t2850248
Du behöver göra inköp av massor av plast/backar el liknande. Tror inte att JJ skulle ha mer än vanliga verktyg och vanliga soppåsar hemma för ett styckmord.
I fallet där Vivian mördades av sin man Börje, boendes i villa, styckades kroppen i källaren. Han behövde trots att han bodde i villa göra inköp av bl a en tigersåg för att stycka kroppen. Han måste ha skyddat med plast för att undvika stänk, både under och över, men trots det hittades massor av blodstänk på diverse saker i källaren.
https://www.flashback.org/t2850248
Du behöver göra inköp av massor av plast/backar el liknande. Tror inte att JJ skulle ha mer än vanliga verktyg och vanliga soppåsar hemma för ett styckmord.
Tror även att ett blodigt mord, kan vara svårt att dölja. I JJ:s lgh borde det inte finnas rimliga förklaringar till att det ska ha hittats blod, mer än i väldigt liten omfattning. TT har ju inte nämnt något vad vi vet till sin kille om det, och hon har inte påkallat hjälp. Med dunsar, dunkningar, slag så blir blodfynd förstås allvarligare tillsammans med allt annat.
Det räcker inte till en misstankegrad om mord, även om hon är försvunnen.
Känns otroligt att T*ove ännu inte har hittats.
Hur har de lyckats med det här?
Vanligt att kroppar dumpas i vatten, det skulle kunna vara förklaringen.