2022-10-28, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Och då, efter 5, så flyttas den till natrurreseevatet med jjs bil.

Själv tror jag norr om Vetlanda då J är bekant med sträckan eftersom hon jobbar där. Fokus bör ligga på att hitta platser där J och M har koppling till, söka utomhus på ensliga platser ett 30 tal meter från nån mindre väg.

Kroppen luktar efter nästan 2 veckor, så hundar och även människor borde upptäckt henne om hon legat i närheten av där folk rör sig.
Citera
2022-10-28, 12:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Själv tror jag norr om Vetlanda då J är bekant med sträckan eftersom hon jobbar där. Fokus bör ligga på att hitta platser där J och M har koppling till, söka utomhus på ensliga platser ett 30 tal meter från nån mindre väg.

Kroppen luktar efter nästan 2 veckor, så hundar och även människor borde upptäckt henne om hon legat i närheten av där folk rör sig.

Om kroppen är emballerad kan det ta tid innan doft frigörs i omgivningen.

Plast, textil, resväska eller annat.
Citera
2022-10-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Njaaa, en kropp som är död, släpper ifrån sig "inre vätskor, så som bajs o tömmer sig" ganska snabbt därefter .. så det kommer lukta
Citera
2022-10-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Ponera att utredningen med säkerhet kunde slå fast följande två kriterier:

*JJ och MH har bragt Tove om livet i JJs lägenhet

*Mordet är inte överlagt, dvs inte planerat

Givet att detta med säkerhet skulle vara sant - vad är då chansen att kunna få en tredje person att ställa upp att gömma kroppen med kort varsel sent på småtimmarna mot en söndag?

Att bara ställa frågan vore ju ett enormt risktagande för tjejerna. Liksom det vore ett enormt risktagande för en person att involvera sig i ett så allvarligt brott som undanröjande av en kropp efter ett begånget mord.

Vem skulle ta den risken? Tjejerna har ju knappast några fantasisummor att erbjuda för en sådan enormt riskabel tjänst. Det får mig att tro att enbart någon nära släkting skulle kunna överväga att ställa upp, som tex JJs pappa. Hur stor är släkten Les*hem i Vetlanda förresten, alltså JJs släkt på pappans sida?

Vad säger statistiken, hur ofta hjälper någon GM som gjort sig skyldiga till mord eller dråp, om de själva inte har minsta inblandning i upprinnelsen och genomförandet av mordet?

Detta resonemang talar för att tjejerna kanske ändå har löst detta på egen hand? Om inte, så talar det kanske för att någon med blodsband till tjejerna har hjälpt dem, med tanke på den enorma risk en medhjälpare tar?

Det är ovanligt om man bortser från yrkeskriminella där hela deras bekantskapskrets sysslar med tvivelaktiga saker. Att den ena tjejen tillhör nåt trossamfund är iof intressant. Men jag tror också dom lyckats göra sig av med kroppen på egen hand, utan att berätta det för någon.
Citera
2022-10-28, 12:31
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Då det är två yngre tjejer som MGM så har det ju redan diskuterats huruvida de orkar flytta kroppen själva. Om vi antar att det bara är JJ och MH som flyttat kroppen utan medhjälpare tycker jag personligen att det känns osannolikt att de skulle göra det än tyngre genom att blanda in en möbel.

Sen har jag inte full koll på vilken bil som kan ha använts med den som figurerat ofta är väl en Renault Clio, och då vet jag inte om den där möbeln skulle få plats i bilen heller.

Men om man bortser från muskelkraft och bilstorlek, är det ett möjligt verktyg för att gömma en kropp när man bär den ur en lägenhet, ja.

Dessa tjejer är både vältränade och stora, MH lär vara ca 1.75 cm, JJ ser ut att vara minst 1.80 cm på instbilden, typ ett halvt huvud längre än MH.

Det går att fälla ner baksätet även i små bilar, och jag tror denna "träkista" går in, på längden i alla fall.

Möjligen att det blir svårt att ha med en passagerare......alternativt att passageraren måste sitta trångt i baksätet, på den delen av ryggstödet som kanske inte behöver fällas ner.

Så tung är inte denna "träkista", jag har en själv och mycket lätt att få bra grepp om. Jag kan tänka mig att den sjunker ganska bra också, ingen luft dröjer sig ju kvar.......
Citera
2022-10-28, 12:31
Medlem
Intervjun med "Anna" verkar vara borttagen. Tänker att det bekräftar att det var M*irjam eftersom hennes sociala medier nu är låsta till vänner och hennes namn framkommit här i samband med intervjun
Citera
2022-10-28, 12:32
Avslutad
Citat:

Jo det stämmer ju att kroppar oftast dumpas där gm känner till det väl.
Tänkte på att två vittnen sett jjs bil I naturreservatet tidig söndag morgon
Citera
2022-10-28, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Japp, vanligast är dock att kroppen bara slängs i skogen och döljs med kvistar och grenar. Eller i vatten.

Men polisen lär kolla vad dom haft tillgång till, vad köptes på Dollar Store t.ex?
Citera
2022-10-28, 12:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Njaaa, en kropp som är död, släpper ifrån sig "inre vätskor, så som bajs o tömmer sig" ganska snabbt därefter .. så det kommer lukta

Även du vet att en bajskorv på marken luktar mer än en bajskorv i försluten plastpåse på marken gör.

Vart vill du komma?
Citera
2022-10-28, 12:36
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigredesuede
Det låter rimligt. Men då kvarstår frågan, hur fan har två kompletta idioter i så fall lyckats städa undan varje millimeter av möjliga spår till brottet i lägenheten. Asså det är ju något som till och med proffs misslyckas med. Mig veterligen har ingenting kommit fram om att man hittat blodspår eller annat i lägenheten

Det har dom troligtvis inte, därför dom sitter häktade på sannolika skäl. Polisen har ingen skyldighet att avslöja vilka bevis man hittat i lägenheten, då detta fall är helt öppet ännu utan kropp.
Citera
2022-10-28, 12:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Japp, vanligast är dock att kroppen bara slängs i skogen och döljs med kvistar och grenar. Eller i vatten.

Men polisen lär kolla vad dom haft tillgång till, vad köptes på Dollar Store t.ex?

Jag vet faktiskt inte om det är vanligt att kroppar eller kroppsdelar från lägenhetsmord dumpas oemballerade, särskilt om det transporterats i en bil.

Har du någon susning om hur det förhåller sig?

Kvistar och grenar är ju lika aktuellt oavsett emballage eller inte, det syftar till att försvåra visuell upptäckt.
Citera
2022-10-28, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tigredesuede
Det låter rimligt. Men då kvarstår frågan, hur fan har två kompletta idioter i så fall lyckats städa undan varje millimeter av möjliga spår till brottet i lägenheten. Asså det är ju något som till och med proffs misslyckas med. Mig veterligen har ingenting kommit fram om att man hittat blodspår eller annat i lägenheten
Givetvis har dom misslyckats dom sitter ju häktade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in