Citat:
Ursprungligen postat av
Verendum
Då det är två yngre tjejer som MGM så har det ju redan diskuterats huruvida de orkar flytta kroppen själva. Om vi antar att det bara är JJ och MH som flyttat kroppen utan medhjälpare tycker jag personligen att det känns osannolikt att de skulle göra det än tyngre genom att blanda in en möbel.
Sen har jag inte full koll på vilken bil som kan ha använts med den som figurerat ofta är väl en Renault Clio, och då vet jag inte om den där möbeln skulle få plats i bilen heller.
Men om man bortser från muskelkraft och bilstorlek, är det ett möjligt verktyg för att gömma en kropp när man bär den ur en lägenhet, ja.
Dessa tjejer är både vältränade och stora, MH lär vara ca 1.75 cm, JJ ser ut att vara minst 1.80 cm på instbilden, typ ett halvt huvud längre än MH.
Det går att fälla ner baksätet även i små bilar, och jag tror denna "träkista" går in, på längden i alla fall.
Möjligen att det blir svårt att ha med en passagerare......alternativt att passageraren måste sitta trångt i baksätet, på den delen av ryggstödet som kanske inte behöver fällas ner.
Så tung är inte denna "träkista", jag har en själv och mycket lätt att få bra grepp om. Jag kan tänka mig att den sjunker ganska bra också, ingen luft dröjer sig ju kvar.......