2022-10-28, 02:00
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Ah...okej, så just den grannen som jobbar som vakt på nöjet, och som bor under henne och är son till den som gick up, han har ju givetvis sett dom på nöjet, och kanske dessutom sett dom gå hemåt osv.

JJ kanske blandade in honom i sitt mcd panik alibi, för att hans farsa hade knackat, och vakten redan visste att TT hade gått hem med dom.

En användare som haft kontakt med pappan i den familjen skrev nu (som du säkert såg) att chauffören inte jobbar på Nöjet. Men tror själva skjutsen gick till på det sättet iallafall - han skrev nog ett meddelande och frågade vad som händer, varför dunsar det - JJ har en bortförklaring och blir erbjuden skjuts till donken.

Undrar vart T befann sig när resan till donken gjordes.. Låg kvar död i lägenheten? Död och redan upphämtad av tredje GM?

Det är därför jag inte kan släppa mötet på mcdonalds. Magkänslan säger att hon möter upp medhjälparen/na som gjort sig av med kroppen. Kanske för att få Ts mobiltelefon, som medhjälparna inte ville gräva ner med risk för att den kan avslöja var hon ligger? Är det telefonen som JJ och MH gjort sig av med när de syns till i en bil på morgonen vid illharjen?

L u d d i g t
Citera
2022-10-28, 02:01
Medlem
Här är namn på de som blev antagna till Njudungsgymnasie* 2018. Vet inte om det ger så mycket men kanske finns kopplingar mellan personer och klasser i den fortsatta utredningen. (Natur JJ).

https://www.vetlandaposten.se/2018-07-10/de-borjar-pa-njudungsgymnasiet-i-host

Långskott. Ev samma namn bygg som där cykeln stod. Men det får ses som en mycket osäker uppgift.
Senast redigerad av leosurvey 2022-10-28 kl. 02:11.
Citera
2022-10-28, 02:03
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Det kanske är för att det är tjejer som folk tror att dom inte kan klara av det här? Dom flesta mördare är ju bara en, och dom klara det utmärkt, och då är ingen förvånad.
Så kan det ju vara. Men då hade man nog förväntat sig också att logistiken inte hade fungerat fullt ut. Att någon av dem hade "glömt/tappat osv" någonting i lägenheten eller på vägen dit kroppen transporterades. Tiden, icke att förglömma. Om vi nu antar att det är tjejerna, så måste dom haft ett rejält adrenalin påslag under den natten/morgonen och då är ju risken att de just har "glömt" något påtaglig.

Här tycker jag att polisen gör rätt i att ta en kortare paus för att gå igenom materialet för att se vad dom har missat och så klart nya infallsvinklar. Tyvärr är det väl så att Tove inte är i livet och då gör det inget att man pausar. Det som är prio nu är ju att hitta henne och sedan fastställa dödsorsak.
Citera
2022-10-28, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Vad får mig att tro tvärtemot alla andra att hon lever? Jag är inte naiv eller korkad, sannolikheten borde vara försumbar att hon gör det, men någonting med allt pockar på den tanken.
Precis som det brusade i bakhuvudet på mig en hel vecka det där med hennes samtal med barlkillen och hon sa sig vara orolig för någon, sen slog det ju mig att jag sett den där ”fråga efter Frida kampanjen”
Jag fattar att det låter osannolikt att hon lever, samtidigt kan jag riktigt komma på och nästan se henne i nån källare ödehus munkavlad i nån sportbag typ, vad gör detta, vilka referenser och slutsater har mitt undermedvetna dragit?
Är det från nån film, bok, nåt kriminalfall?
Jag får den där märkliga feelingen ”men skynda på för fan att hitta henne innan det är för sent” som om jag sett eller hört filmen storyn förut, förstår ni hur jag menar?
Menar inte att trolla eller gagga, är uppriktig i min undran om ni kan hjälpa mig att förstå varför jag känner detta så starkt.

Jag skulle gissa på att det (tyvärr) är ditt undermedvetna hopp som spelar dig ett spratt helt enkelt.

Ibland blir verkligheten så jobbig och speciellt i såna här fall så hjärnan hittar på alla möjliga sätt att ”lindra” lidandet för en själv, om du förstår hur jag tänker?
Citera
Medlem
Foolsgames avatar
Usch detta är så sorgligt och tragiskt. Hoppas varje dag att dom hittat henne 😢
Om hon nu är död… så kanske hon är nedgrävd nånstans? Då blir det väl omöjligt att hitta henne om inte någon av de misstänkta erkänner snart.

Och alla som säger att ”tjejerna kan inte ha dödat henne”… Alla blev ju chockade när Jonna styckade L. Hon var ju så ”liten”.
Tjejer kan också.
Citera
Medlem
Citat:
Usch. Inte dålig teori.

min primära teori är att detta var planerat av mgm, och att hon blev drogad, det är säker lättare att döda någon som inte kan försvara sig.

Jag har dålig koll på populära droger, särskilt i sverige och i vetlanda, men vad är en "roofie" och finns fentanyl i sverige?

”roofy” är så vitt jag vet slang för Rohypnol.

Hur så?
Citera
2022-10-28, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Jag skulle gissa på att det (tyvärr) är ditt undermedvetna hopp som spelar dig ett spratt helt enkelt.

Ibland blir verkligheten så jobbig och speciellt i såna här fall så hjärnan hittar på alla möjliga sätt att ”lindra” lidandet för en själv, om du förstår hur jag tänker?
Jo så är det nog. Försöker ändå komma på vart i populärkulturen jag kan ha snappat upp just sånt slut scenario jag riktigt kan se framför mig.
Citera
2022-10-28, 02:29
Medlem
Finns en D samma eftern som JJ smygeham*. Finns på FB.
Citera
2022-10-28, 02:42
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Har tänkt en del på My idag, kan inte vara lätt att förlora sin tvillingsyster. Tvillingband är ofta betydligt starkare än vanliga syskonband. De lär vara enäggstvillingar också eftersom de ser så lika ut. Enligt Tove på den bild tillsammans med bildtext som finns länkad i sammanfattningen blev hon ofta förväxlad My.

Hoppas My har byggt upp ett stabilt nätverk i Linköping med goda vänner och kanske en trygg sambo. En god relation med en pojkvän och bra vänninor kan nog vara till stor hjälp att ta sig igenom det här.

Tycker Tove verkar vara en så lugn och fin tjej på något sätt, förstår inte varför hon var i lag med de där två tjejerna som nu utgör MGM. Även om inte mycket talar för det får vi hoppas att hon ändå är i livet på något sätt.

Finns det förresten någon officiell uppgift på när MH kom hem till sitt föräldrahem efter festnatten? Min gissning är att hon kom hem först på söndagsförmiddagen. Vad tror ni?
Citera
2022-10-28, 02:51
Medlem
Kom att tänka på om det finns badkar i JJ's lägenhet, kan ju ha dränkt TT.
Kan ju vara dunsar från badkaret.

Någon som vet?
Citera
2022-10-28, 02:53
Medlem
Letar missing people fortfarande?
Citera
2022-10-28, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jo så är det nog. Försöker ändå komma på vart i populärkulturen jag kan ha snappat upp just sånt slut scenario jag riktigt kan se framför mig.

Slutar inte en av millennium/Lisbeth Salander filmerna, den där Peter Haber är psykopatmördare, på ett liknande sätt och kvinnan räddas från källaren i sista sekund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in