2022-10-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det där är lite av ett problem. När jag växte upp, gick på förskola, så hade vi en unge som var udda som fasen. Wille hette han, och idag vet jag att han hade intellektuell funktionsnedsättning, men som 5 åring så visste jag ju givetvis inte det. Han undveks av alla ungar, mig själv inräknat givetvis. Och som lösning så fick han en speciell fröken, men eftersom det inte var så kul, så blev han utåtagerande. Vilket gjorde att vi andra undvek han ännu mer.

Till slut fick min farsa veta om det där, och undrade om jag trodde han valde det själv och om han trivdes med hur det var. Så efter det så började jag undra om han ville vara med oss andra, och efter en tid så kunde den där speciella fröken vara mer än 1-2 meter från han, och han hängde med oss andra utan att vi behövde vara rädda för snubben.

Hade det varit en lösning där och då om förskolan hade beordrat ungarna att umgås med ungen? Det var ju i princip det min far gjorde. Mitt samvete hade där och då definitivt klarat av att isolera honom, även om jag kanske hade haft svårare att klara det idag med insikten som följer en äldre hjärna.

Om vi då översätter det till gäddorna, så visst skulle vi kunna lita på folks samvete, men med tanke på risken för social isolering ska drabba en själv, alla de anmälningar som skulle komma till socialtjänsten om en person som umgås med gäddor har barn. Vi kan ju bara se på de skriverier som drabbade Fredrik Federlay, som fortfarande idag anklagas för att vara pedofil, och vars "arbetsgivare" fortfarande dras med ryktet att vara pedofilpartiet. Kan vi då lita på samvetet hos de andra i samhället??
Nej, lita på det tror jag är svårt. Fenomenet i sig är ganska uråldrigt. Vi distansierar oss från det som sticker ut, söker trygghet i gruppen.
Väldigt intressant moraliskt dilemma dock.
Citera
2022-10-27, 20:24
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Nej, lita på det tror jag är svårt. Fenomenet i sig är ganska uråldrigt. Vi distansierar oss från det som sticker ut, söker trygghet i gruppen.
Det finns absolut inget moraliskt dilemma i att inte vilja ha en pedofil i sin närhet.
Citera
2022-10-27, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Ja – det bleve ju mycket enklare för dumplingarna då. Swisharna skulle skyrocketa (ursäkta svengelskan)...

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns absolut inget moraliskt dilemma i att inte vilja ha en pedofil i sin närhet.
Jisses... du vill verkligen inte. Varken fatta eller föra en diskussion.
Citera
2022-10-27, 20:37
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Jisses... du vill verkligen inte. Varken fatta eller föra en diskussion.

Jag kommenterade detta - och inte din kommentar till Brooz.

Citat:
Citat:
Det där är lite av ett problem. När jag växte upp, gick på förskola, så hade vi en unge som var udda som fasen. Wille hette han, och idag vet jag att han hade intellektuell funktionsnedsättning, men som 5 åring så visste jag ju givetvis inte det. Han undveks av alla ungar, mig själv inräknat givetvis. Och som lösning så fick han en speciell fröken, men eftersom det inte var så kul, så blev han utåtagerande. Vilket gjorde att vi andra undvek han ännu mer.

Till slut fick min farsa veta om det där, och undrade om jag trodde han valde det själv och om han trivdes med hur det var. Så efter det så började jag undra om han ville vara med oss andra, och efter en tid så kunde den där speciella fröken vara mer än 1-2 meter från han, och han hängde med oss andra utan att vi behövde vara rädda för snubben.

Hade det varit en lösning där och då om förskolan hade beordrat ungarna att umgås med ungen? Det var ju i princip det min far gjorde. Mitt samvete hade där och då definitivt klarat av att isolera honom, även om jag kanske hade haft svårare att klara det idag med insikten som följer en äldre hjärna.

Om vi då översätter det till gäddorna, så visst skulle vi kunna lita på folks samvete, men med tanke på risken för social isolering ska drabba en själv, alla de anmälningar som skulle komma till socialtjänsten om en person som umgås med gäddor har barn. Vi kan ju bara se på de skriverier som drabbade Fredrik Federlay, som fortfarande idag anklagas för att vara pedofil, och vars "arbetsgivare" fortfarande dras med ryktet att vara pedofilpartiet. Kan vi då lita på samvetet hos de andra i samhället??

Citat:
Citera
2022-10-27, 20:38
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Aaah, du borde få genipriset, fattar inte att de missat bjuda dig till Nobelmiddagen
Ska vi gå tillsammans?
Citera
2022-10-27, 20:39
Medlem
Citat:
Så det där med rättspsyk ska vi lägga ner?? Varför försöka vårda och få folk att återgår till samhället, när de på grund av sjukdom begått ett fel. Ska vi kanske istället för RPV börja köra speciella läger med gasduschar??
Varför skulle rättspsyk läggas ned , det är ju till främst för de som begått någon form av brott och som skett under inflytande svårare psykisk ohälsa .

Pedofiler hamnar inte rutinmässigt på rättspsyk däremot finns det vissa pedofiler som anses väldigt farliga som suttit där i årtionden trots att straff värdet för deras övergrepp bara varit 4-5 år.
Kastrering används i stor utsträckning i väldigt många länder för just pedofiler som genom detta slipper att sitta inspärrade mer eller på livstid
Citera
2022-10-27, 20:45
Medlem
Citat:
Det spelar ju ingen roll. När de chattar med vad de tror och är barn och när de möter upp Dumpen så har de tagit klivet från passiva ofarliga till aktiva som söker offer.
Skulle det vara första gången som någon tog det steget - vilket jag betvivlar - så har de avslöjats tidigt. Det är ju där man önskar alla avslöjades - innan de hinner skada ett barn.

Tänker du att den offentliga skampålen säkerställer att pedofilen inte längre kommer söka barn att förgripa sig på?
Citera
2022-10-27, 20:49
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto--75
Tänker du att den offentliga skampålen säkerställer att pedofilen inte längre kommer söka barn att förgripa sig på?
Nej, jag tänker att ju fler som kan identifiera pedofilen desto fler kan hjälpa till att hålla barnen trygga genom att hålla barn borta från pedofilen.
Citera
2022-10-27, 20:52
Medlem
Citat:
Nej, jag tänker att ju fler som kan identifiera pedofilen desto fler kan hjälpa till att hålla barnen trygga genom att hålla barn borta från pedofilen.

Jag förstår.
Frågar då jag läst liknande påståenden tidigare, där det verkar som att "man" tror att uthängning verkar rehabiliterande.

Men, nåväl. Jag förstår ditt resonemang.
Citera
2022-10-27, 21:04
Medlem
Citat:
Fast du vet, på RPV sitter inte bara pedofiler, det vanligaste där inne är missbrukare. Därefter finns det ganska många pyromaner, ej drogutlösta psykoser, sedan efter de grupperna, så brukar de där pedofilerna komma i antal. Missbrukarna har en enorm risk att råka ut för återfall, pyromanerna vet jag inte riktigt hur det ser ut med, om vi ser på gryningspyromanen får vi nog säga ganska hög, ej drogutlösta psykoser är kanske inte så hög återfallsrisk.

Så varför vill du inte avrätta missbrukande våldsamma personer för?? Skulle säga att någon som tagit en bil rakt in i en folkmassa har en högre antal drabbade offer, i varje fall risken för det. Pyromaner drabbar folk som fan, åter med gryningspyromanen, så snackade vi väl flera 100 ganska direkt drabbade hörde jag.
Varför är det bara pedofilerna som ska få avrättas för?

Sedan kan säkert det du har berättat hänt på rättspsyk, men jag har mycket svårt att se varför det skulle vara just pedofilerna som hamnat framför Bolibompa. Det skulle ju vara som att säga att en heterosexuell utan pedofil dragning har svårt att slita sig från Aktuellt, för att det ger en sexuell njutning.
Du verkar vara väl bekant med rättspsyk och vilka som finns där, det förvånar mig inte. Denna tråden handlar om pedofiler som vill utnyttja barn sexuellt. Vill du prata om andra problemområden så borde du kanske söka dig till ämnestrådar som handlar om det.
Citera
2022-10-27, 21:11
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.badboy
Denna gris tog dom i april och han bor fortfarande ihop med en kvinna som har två barn. En flicka på 19 år och en pojke på 23 år. Hur tänker en sådan kvinna som fortfarande bor kvar hos denna gris. Hur försvarar hon det inför sina väninnor eller arbetskamrater att hon väljer att bo kvar med en gris som har en speciell källarlokal för sexuell aktivitet. Där han även försöker att våldta barn.
https://dumpen.se/2022/04/16/kallargaddan-napp-igen/
Gillar att du kallar dem för en "flicka på 19 år" samt en "pojke på 23 år". Är det måhända en förvuxen pojkbebis vi talar om?
Citera
2022-10-27, 21:15
Medlem
[quote=Kommer-vara-anon| Vad skulle det påverka om jag har träffat 100 ungar?? Eller om jag dagligen har sex med tre 13-åriga blonda tjejer i blåa string?.[/QUOTE]

Citat:
Och så är vi här igen, varför skulle ett motstånd mot Dumpen innebära att jag har någon slags kontakt med barn överhuvudtaget??
Om du inte fattar att det påverkar så bör du söka hjälp. Du är inte önskvärd i närheten av våra barn. Du är en predator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in