2022-10-27, 19:54
Medlem
I nästan två decennier har ”Shantaram” legat och marinerat i det så kallade utvecklingshelvetet.

Men nu har, till slut, det som från allra första början var tänkt att bli en film med Johnny Depp, blivit en tv-serie på Apple TV+, med ”Sons of Anarchy”-stjärnan Charlie Hunnam som Lin ”Linbaba” Ford.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/onnL5a/shantaram-hunnam-raddar-indier-i-apples-jattelanga-serieversion

A heroin addict incarcerated for a robbery escapes prison and reinvents himself as a doctor in the slums of Bombay; his ties to the crime underworld there lead him to Afghanistan, where he partners with a mob boss locked in a battle with Russian criminals.

https://m.imdb.com/title/tt0429087/

Nån som läst boken och börjat kolla serien som har nått att säga om den?

Har själv lyssnar på boken och tycker att den var bra, har inte börjat med serien än då jag vill vänta tills alla avsnitt är klara.
Citera
2022-10-27, 20:10
Medlem
BananShans avatar
Har du läst Bergets skugga också?
Citera
2022-10-27, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan
Har du läst Bergets skugga också?

Nej, visste inte om den innan jag läste om tv-serien...
Citera
2022-11-12, 10:01
Medlem
Palisongs avatar
Har läst boken för ~10 år sedan och uppskattade den mycket. Tyvärr (och som vanligt) så lever serien inte riktigt upp till boken. Men ja ändå skoj att det blev filmatiserat till slut, eller nått.

Storyn är, som man kanske kunde ana, ganska komprimerad och det känns som att man rusar fram i handlingen och det utelämnas mycket. Åtminstone i början av serien, nu kanske tempot är en aningen lugnare (avsnitt 7). Upplever att karaktärerna i.o.m detta känns ytligare också.

Allt som allt ändå sevärd antar jag men absolut inte fantastiskt på något sätt. Var trevligt med en liten throwback.

Mitt betyg hittills blir 6/10.
Senast redigerad av Palisong 2022-11-12 kl. 10:03.
Citera
2022-12-17, 09:54
Medlem
diseuses avatar
Det blir ingen andra säsong.

Shantaram will not ride again: Apple cancels Charlie Hunnam series after 1 season
Citera
2023-04-01, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Palisong
Har läst boken för ~10 år sedan och uppskattade den mycket. Tyvärr (och som vanligt) så lever serien inte riktigt upp till boken. Men ja ändå skoj att det blev filmatiserat till slut, eller nått.

Storyn är, som man kanske kunde ana, ganska komprimerad och det känns som att man rusar fram i handlingen och det utelämnas mycket. Åtminstone i början av serien, nu kanske tempot är en aningen lugnare (avsnitt 7). Upplever att karaktärerna i.o.m detta känns ytligare också.

Allt som allt ändå sevärd antar jag men absolut inte fantastiskt på något sätt. Var trevligt med en liten throwback.

Mitt betyg hittills blir 6/10.

Så det låter framskyndat.
Citera
2023-04-06, 08:46
Bannlyst
Nuså har jag fått se 6 avsnitt hittills.

Citera
2023-04-06, 20:23
Medlem
TheGretaResets avatar
Jag har sett två. Det är inte tiptop, men jag ser hellre sådant här än wahlgrens, naked attraction och annan skit.
Citera
2023-04-06, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Jag har sett två. Det är inte tiptop, men jag ser hellre sådant här än wahlgrens, naked attraction och annan skit.
Det går inte jämföra.
Citera
2023-04-19, 20:35
Medlem
manskrafts avatar
Har verkligen sett fram emot den här serien och den tidigare annonserade filmen med Johnny Depp.

Men tyvärr är den ju så tråkig att titta på? Dom har verkligen inte lyckats fånga den underbara bilden av Bombay som boken beskriver. Istället fokuserar dom på för många karaktärer, bygger ut den redan sjukt innehållsrika historien och tappar tempot som faktiskt får en att fortsätta vända bladen i den sjukt långa boken.

Tråkigt!

Hoppas fortfarande på en GTA Bombay edition där man får följa Lins avancemang som gangster och Muhajedin, samtidigt som han bygger upp sitt kontaktnät med människorna i slummen och utför galna sidouppdrag med Prahbu, Karla och Didier.

/m
Senast redigerad av manskraft 2023-04-19 kl. 20:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in