2022-10-27, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Inlägg 1, sida 1. Del 4.

Inget bevis för att BO varit i kontakt med sin pojkvän vid den tidpunkten.
Citera
2022-10-27, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det står i häktningsprotokollet att människorovet har skett 2.30. Tror det finns i sammanfattningen på första sidan.

Det är inte samma sak som att BO kontaktat pojkvän vid den tiden. Skärpning för fan!
Citera
2022-10-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychowomen
Gödsel hög behöver ju inte vara ny, och väldigt användbar om man odlar

Undrar också varför man som inbiten hästmänniska kallar det för potatisgaffel/grep (om man inte vill leda tankarna bort från en gödselstack såklart).
Citera
Moderator
OYs avatar
Lägg ner tjafset om hur man beskriver en färdväg, det är inte relevant för trådämnet.

Vill man bilda sig en uppfattning om färdvägar mellan A och B finns gratis karttjänster på nätet, Eniro, Google m.fl.

Oneliners, +1, håller med, tänker samma, emoji, etc. tillför inte heller diskussionen något.

/Mod
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tack!

Ja, jo, tack! Jag vet en del om Pingstkyrkan!

När det gäller landet Israel så är ju det "Det förlovade landet" för många av dessa kristna sekter. Och många av sektmedlemmarna åker väl dit på ex Pilgrimsresa.....även en jude kan ju konvertera, åtminstone andligt s.a.s.

Ett exempel på en Livets Ord:are (Livets Ord är utbrytare från Pingstkyrkan om jag inte missminner mig) i Israel:
Tyvärr låst artikel

https://www.dn.se/nyheter/sverige/ebba-busch-thor-pa-kontroversiella-bilder-i-israel/

Att växa upp inom Pingstkyrkan eller någon annan av dessa religiösa sekter ger ordentliga sår i själen. Det gäller inte bara ev homosexualitet, det gäller väldigt mycket mer.

https://www.svtplay.se/video/36289505/uppdrag-granskning-skola-for-guds-skull/uppdrag-granskning-skola-for-guds-skull-vi-var-bara-barn-ni-var-vara-larare

Om inte JJ är pingstvän så är det snarare konstigt att MH tillåts att umgås med henne!

Bra fråga, men vet ej.
Däremot tycker jag det är mycket, mycket märkligt att Tove (och/eller andra) får jobba som lärare, hon har ju faktiskt inte ens klarat universitetet och ingen utbildning i pediatrik!

oj, här har jag missat något, har det kanske rensats i tråden? Orkar du ta om litegrann, det gäller väl MHs pappa Pingstpastorn väl?
Och jag håller helt med dig om sista meningen!

Ja, det ÄR ju en sekt. Och märkligt att de ALLTID ska adoptera barn, ha fosterbarn, tydligen driva HVB-Hem......

Stort Tack till dig!

Jag har fått känslan av att pingstförsamlingen är rätt stor i Vetlanda och jag har ställt frågan tidigare om TT och TT pojkvän (med familjer) eventuellt kan vara pingstvänner liksom MH med familj (pappa pastor) och där igenom har ett band till varandra. JJ setts som fel person att umgås med och TT varit orolig och försökt "rädda henne" från att dras in på "syndens väg".

Jag har reagerat på den TOTALA tystnaden kring MH och att det ännu inte kommit fram vad deras osämja grundas i.. Jag tror helt enkelt att det överlag är tystnadskultur som gäller för församlingen men tror även det är extra angeläget att knipa när pastorn för församlingens riskerar åka dit för mord.. Är hon skyldig och fälls lär ju inte media direkt låta hennes koppling till en frikyrka passera obemärkt..

Folk vet mer kring tjejernas relation än vad som kommer fram.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Flera medier har med klockslaget samt häktningsframställan är gällande för människorov 02:30. Tidpunkt är sannolikt satt då det var senaste kända livstecknet från TT genom röstmeddelandet

Det är dock en spekulation, inte något man bör låsa sig vid.
Citera
2022-10-27, 17:16
Medlem
Någon som vet om polisen är kvar på plats?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Han hade skrivit i 5 månader om att köpa tjänster .
Jag anser inte att det är friskt.
Och uttrycker man en sån enorm sexlust och frustration över sex. Så anser jag att det inte är omöjligt att man som nydumpad och sexuellt frustrerad kan ha tagit en tjej efter en utekväll .
Händer ju mer udda saker än så ?
Jag har inte skrivit att detta skulle ha hänt . Men tips är ett tips .
För jag vet vad han skrev till min vännina
Det är ett bra tips, hoppas dom kollar upp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Bara jag som reagerar på att båda förhörs i 10 min och anhålls direkt efteråt? Är det normalt?
Något lurt är det med MH och JJ annars hade dom inte häktats på sannolika skäl
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Inget bevis för att BO varit i kontakt med sin pojkvän vid den tidpunkten.

Nej.

Men du bad om källa på att 2.30 är tidpunkten polisen uppger att försvinnandet har skett. Vilket du fick.
Citera
Medlem
capires avatar
Imorgon kommer det ut en dokumentär via podd appen Naudio om:
Försvunnen, fallet Tove del 1 (28 oktober)
Försvunnen, fallet Tove del 2 (31 oktober)

*Naudio appen kan man prova gratis i 14 dagar… (antar erbjudandet kvarstår.)

Ledsen men fattar inte hur man länkar osv så ni får söka själva…
Citera
2022-10-27, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Nä såklart. Tänkte mer på varför man säljer en sån där grep om man fortfarande har hästar. Men folk säljer ju all möjlig skit nuförtiden så det är kanske jag som överanalyserar bara.

Ingen fara, är ju bara att hoppas det kan vara till hjälp för polisen.
Dom brukar ju hålla koll på info från flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in