2022-10-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Vet någon om det fortfarande finns hästar på gården? Förstod att pappan hållt på med travhästar.
Kollade upp det och han startade en travhäst senast i slutet av 2014 om jag inte minns fel (det var iaf extremt längesedan). Kan ju vara så att man har hästar kvar där ändå och har man det så känns det märkligt att lägga ut en sån där på annons? Finns liksom alltid användning för en halmgrep/högaffel lite då och då om man har pållar.

Det finns hästar.
Citera
2022-10-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta

Att BO ska ha ringt sin pojkvän 2.30. Detta är fortfarande inte bekräftat.

Enligt uppgifter tidigare i tråden ska ett röstmeddelande från T ha skickats 2.30 som pojkvännen inte öppnade förrän morgonen därpå. Han ska ha fattat misstankar om att något inte står rätt till och kontaktat polis.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Positionerna blir hyfsat exakta. Jämför med hur det ser ut när du t.ex öppnar Google Maps och förflyttar dig under promenad med vägbeskrivning. Ganska bra precision. Men Google har ”övat” sitt system väldigt bra och andra tjänster så som de du beskriver med hitta saker behöver inte ha samma precision.
Du får testa funktionerna så blir du kanske klokare på det.

Jag har börjat få bra grepp på ”mobilmasterna” i Vetlanda och ungefärlig täckning och sånt.
Tänkte presentera det senast ikväll. Sen får gärna någon testa lite uppkopplingar på plats i Vetlanda i aktuella området. Ska guida hur man gör.
Bra att ha någon i tråden som förstår hur det funkar.
Jag har också påstått att dom aldrig vid något tillfälle sagt exakt hur dom kan bevisa att mobilen fanns där, det finns hundra olika sätt som denna bevisning kan ha hänt. Det kan var skitenkelt, typ, TT tog ett kort på soffan och jj oc mh sat brevid, och man ser jjs tavla i bakgrunden, kortes laddas automatiskt till Ts cloud, och så har dom bevis. Vi vet inte hur, det behöver inte ens vara så att det har något med masterna att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Det finns hästar.

Tack!
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Man blir så förbannad och tappar helt hoppet om människan när man läser om detta. Tove såg ut som en fin tjej med hjärtat på rätt ställe, hade hela livet framför sig och på grund av dessa äckliga avskum kanske hon inte fick uppleva allt det vi alla drömmer om i livet. Hemskt.

Hoppas innerligt att polisen löser detta och hittar henne. Borde väl inte vara så svårt att få dessa luder att prata i förhör?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
? Om 125:an skulle vara avstängd skulle du med största sannolikhet tagit 31:an för att komma till Nye.
"Leder till" och "för att komma till" är två helt olika saker. I annat fall kan jag hävda att att Ölandsbron leder till Böda Sand.
Citera
2022-10-27, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
JJ ringer hälsar på sin pappa och säger ”pappa du förstår jag råkade ha ihjäl en tjej igår hemma kan du hjälpa mig med kroppen” ”men lilla stumpan vad har du gjort ja ja vi får väl gräva ner henne då”

Jag skulle inte involvera mina föräldrar i nått sådant.
Att bara erkänna en sådan handling är konstigt.

Framstår inte alls som så märkligt för mig.

Vilken pappa skulle inte hjälpa sitt barn kl 03 på natten? Vad ska han säga - anmäl dig och åk in på livstid?

Sedan - visst är det så att JJ:s föräldrar är skilda?

Om hon då har en särskilt nära relation med sin pappa så har han varit förebilden, den som hon alltid varit vänt sig till med problem, större frågor etc.

Han framstår som en relativt maskulin och stor/välbyggd person. Sannolikt praktisk också med tanke på yrke - och visst hade han en eller flera tomter och byggnader som kräver att man är lite mer praktisk?
Citera
2022-10-27, 17:04
Medlem
Citat:
I brist på information så famlar folk i tråden efter minsta lilla. Det blir en härva av trådsanningar, trollningar och rena lögner.

Den påstådda vittnesuppgiften om dunsar som ska ha "låtit som hammarslag", vilket i princip är detsamma som skarpa dunsar, gör att vissa låser in sig på trams.

Att polisen inte har gått ut med vad de har hittat i JJs lgh gör att många låser in sig på att blodspillan absolut inte kan ha förekommit. Sanningen är att polisen kan ha säkrat flera liter med blod utan att gå ut med det av utredningstekniska skäl.

Jag kan lova er att polisen har full koll på TTs cykel, samt eventuella intressanta fordon som kört omkring kring Nöjet vid tidpunkten.

Att MGM inte skulle kunna transportera ett lik ner till en bil mitt i natten.

Etc. etc.

Håller med i mycket du skriver. Men full koll har dom inte på cykeln, då dom eftersökt vittnesuppgifter på just den.

Själv undrar jag varför dom inte eftersökt vittnen till J.J s bil eller någon annan bil för den delen. Hade dom haft bevis för att kroppen färdats i den, borde dom gått ut med att dom vill ha upplysningar om den.
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychowomen
Ahh okej, ja det känns som nära till hands för JJ då hon är hästtjej.
Och då på ett ställe som hon är känd med och kan känna sig trygg med.
Även bra för att dölja liklukt.
Tror du är något på spåret där. Ett snabbt gömställe och lätt att flytta vid ett senare tillfälle.
Citera
Medlem
Citat:
I brist på information så famlar folk i tråden efter minsta lilla. Det blir en härva av trådsanningar, trollningar och rena lögner.

Den påstådda vittnesuppgiften om dunsar som ska ha "låtit som hammarslag", vilket i princip är detsamma som skarpa dunsar, gör att vissa låser in sig på trams.

Att polisen inte har gått ut med vad de har hittat i JJs lgh gör att många låser in sig på att blodspillan absolut inte kan ha förekommit. Sanningen är att polisen kan ha säkrat flera liter med blod utan att gå ut med det av utredningstekniska skäl.

Jag kan lova er att polisen har full koll på TTs cykel, samt eventuella intressanta fordon som kört omkring kring Nöjet vid tidpunkten.

Att MGM inte skulle kunna transportera ett lik ner till en bil mitt i natten.

Etc. etc.
Jo vi har nog nått nytt, inga fler har gripits hittills. Misstänker fler inblandade.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Citera
2022-10-27, 17:06
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Har du adressen till "ruckelhuset" ???? Ligger det nära Hell Hålan ??

Öhh, vart ligger detta stället?
Citera
2022-10-27, 17:06
Medlem
OvissFramtids avatar
Hur ser sökinsatsen ut i Vetlanda, är det stort pådrag? Råder alla som kan att leta efter henne. Hon måste hittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in