2022-10-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är fortfarande högst relevant. Orkar inte ta det i långform, men några sökord:
- Banderas födelsedag nationell helgdag
- Ukrainas stat inget våldsmonopol, i händerna på nationalistbataljoner (extremhöger)
- Vid rysk annekter i Krim var vice statsminister nazist
- Ukraina historik med nazism under VK2. Bandera-anhängare emigrerade ffa till Canada men även andra ställen
- Mängder med nassar som åkt till Ukraina för att slåss
- Azov barnläger som indoktrinerar.

Synd att du spårat ur igen psych? Du hittar nazister överallt så det är ju inget konstigt men det har inget med vare sig ämnet eller kriget för den delen.

Gissar att du kan hitta något om både satanister och aliens om du letar..
Citera
2022-10-27, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det säger sig självt att en undersökning där Ukraina, vars stridsflyg sköt ned MH17, deltar tillsammans med en skara NATO-länder inte är vare sig oberoende eller objektiv.

Enligt ryssarna var det en BUK som sköt ner MH17.
Citera
2022-10-27, 13:44
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Jag kritiserar Putin men inte på flashback.

Men snälla, berätta varför du har denna absurda inställning? Vet FSB vem du är och om du kritiserar Putin sparkar de in din dörr och du får ett nackskott? Vad annars?
Citera
2022-10-27, 13:45
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Du är tyvärr helt lurad av rysk propaganda. Putin har uttryckt sig tydligt att han inte ser Ukraina som ett riktigt land, man har varit tydliga med att man ska göra Ryssland stort igen. Man var väldigt tydliga med att regimen i Ukraina inte skulle finnas kvar i början av kriget. Att man tonat ned det nu beror på att man förlorar kriget på slagfältet. Vad tycker du om att Putin tvångsrekryterat Uzbeker som varit i Ryssland med arbetsvisum? Tycker du det verkar som att han skulle respektera Uzbekistans suveränitet eller är han rent av en imperialist som anser att det fortfarande är en del av det nya "sovjetunionen"?

Du kan inte ses som annat än en fiende till väst och ditt eget land om du nu är svensk (vilket är tveksamt).

håller som sagt inte med, allt du säger här har redan diskuterats i tråden. (edit: förutom uzbekerna. Jag tycker inte den historian ändrar något.)
Citera
2022-10-27, 13:47
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Man måste ju krossa Ryssland så hårt att de inte kan kriga, sedan kan man skriva avtal. Ukraina måste ju dock med i NATO och ha en mycket stor och modern armé som kan avskräcka Ryssland från framtida anfall. Sanktionerna måste också vara kvar mot Ryssland för att ett avtal skall fungera med en ny järnridå runt landet, så deras armé vittrar bort i brist på pengar och teknologi. Då kan vi ha avtal med Ryssland.
I avtalet måste också ingå klausuler om transparens. Det måste släppas in kontrollanter i landet för att se att det efterlevs. Full transparens. Annars är det inte värt papperet som det skrivits på. Och det vet vi ju att Ryssland aldrig skulle gå med på. Det vore rent av ett hot mot deras lögnberoende existens.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Synd att du spårat ur igen psych? Du hittar nazister överallt så det är ju inget konstigt men det har inget med vare sig ämnet eller kriget för den delen.

Gissar att du kan hitta något om både satanister och aliens om du letar..

Klart det har med tråden att göra. Jag tycker inte svenska skattepengar ska stödja sånt.
Citera
Medlem
Citat:
Om jag bodde i en kall och fattig del av Ryssland hur kan jag då sitta här o skriva i flytande svenska? Så bra är inte google översätt.
Ingen har sagt att du bor i Ryssland.
Citera
2022-10-27, 13:48
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det är vad de har blivit till, ett proxy krig mellan Nato och Ryssland. Jag förstår inte vad Putin förväntade sig, han måste ju ha förstått att Nato hjälper Ukraina med vapen.
Ja, du var en hal jävel. Nyss sa du att kriget startades av Nato för att testa sina vapen. Men faktum att det startades av Putin och Ryssland motsäger förstås det, liksom många andra argument om att det är USA och Nato som försökt få igång kriget. Men är det deras fel, måste de förstås ha manipulerat idioten att göra det. Så då blir resultatet att det är väst som manipulerar Putin. Det finns liksom ingen annan slutsats.
Citera
2022-10-27, 13:51
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Om du nu är så här insiktsfull, varför förespråkar du inte rysk reträtt från Ukraina och genom det stopp på kriget?
Det gör jag, det hade varit det lättaste sättet att sluta kriget men det är inte realistiskt att det händer. Jag är ändå här för att diskutera och att förespråka för det är en väldigt begränsad diskussion. Man säger bara jag tycker ryssarna ska lämna Ukraina! Jag med!
Citera
2022-10-27, 13:51
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Du vet mycket väl att hela f d Sovjetunionen aktat sig noga för att göra upp med det historiska arvet med totalitarism, allians med Hitlertyskland, Ribbentrop-Molotov osv. Svastikor, keltiska kors, odalrunor är vardagsmat i dagens Ryssland och ingen tar längre notis om det. Ryssland är troligen det nazitätaste landet på jorden.

Och när du ser charmtrollet Kadyrov, vad går tankarna till? Jultomten?

Det har vi diskuterat 1 miljard gånger. Även om Ryssland är sämre, så behöver man inte välja. Vi kan bara strunta i att stödja någon av parterna. Vad är det som är så svårt att fatta det? Det enda som är relevant är om där skulle vara en avgrundsstor skillnad.
Citera
2022-10-27, 13:53
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Men snälla, berätta varför du har denna absurda inställning? Vet FSB vem du är och om du kritiserar Putin sparkar de in din dörr och du får ett nackskott? Vad annars?
Det är nog mer sannolikt att säpo sparkar ner min dörr om jag skriver något som kritiserar Ukraina.
Citera
2022-10-27, 13:53
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
I avtalet måste också ingå klausuler om transparens. Det måste släppas in kontrollanter i landet för att se att det efterlevs. Full transparens. Annars är det inte värt papperet som det skrivits på. Och det vet vi ju att Ryssland aldrig skulle gå med på. Det vore rent av ett hot mot deras lögnberoende existens.

Kul idé, som Kontrollkommissionen i Finland som plågade Finland under några år efter VK2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in