Citat:
Ursprungligen postat av
Judgment
Självklart skrämmer ett krig i närheten upp folk, men kommer sprider man skrämselpropaganda likt ”ifall Ukraina förlorar så nöjer sig inte Putin”, vilket media gjort, för att kunna få stöd av befolkningen och fortsätta finansiera, så eldar man självklart på den rädslan.
Att en NATO-ansökan ens kom till tals från Ukraina var inte så smart om inte poängen var att provocera fram ett fullskaligt krig i en redan pågående invasion, är vad jag menar. Sedan får man inte glömma att Zelensky är USAs bitch som följer deras ärenden (nej, det är inget jag kan bevisa konkret, då det inte är något media skulle rapportera om även om det är sant, eftersom man inte vill att det ska komma fram). De hade inte finansierat det korrupta landet med miljarder och miljarder dollar om det inte stämde. Knappt någon visste vem han var innan något av det här.
Men han nöjde sig inte efter Georgien, han nöjde sig inte efter Krim. Varför skulle han sluta efter Ukraina. Dessutom hotade han faktiskt både Sverige och Finland. Så de åsikterna är faktiskt baserade på verkliga händelser. Det hotet skapade Putin själv och det var uppenbart. Så hur kan sanningen vara en konspiration?
Så du påstår något du inte kan bevisa om Zelensky för att du anser det.
Att USA och väst stödde Ukraina att bli ett modernt västland, är solklart. Man kan förstås göra en konspiration av det. Men varför? Man försöker låtsas som att det som sker helt öppet är en konspiration. Med min liknelse blir det solklart vem Ukraina hellre skulle vända sig mot, av Ryssland eller väst.
Så vad du säger är, att för att Ukraina vände sig mot den fria världen, istället för att böja sig för diktaturen slaveri, var det den fria världens fel. Inser du hur dumt det låter?