2022-10-27, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Detta är ju oerhört intressanta uppgifter; kan vara genombrottet som utredningen behöver.

Vet vi om polisen har blivit informerade om dessa uppgifter?

Har polisen eller Missing People genomsökt just detta område tidigare, eller är det ett helt nytt område i utredningen som inte har blivit kollat?

Både MP och Hemvärnet har genomsökt området.
Citera
2022-10-27, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Man har fastnat i att TT blev mördad i lägenheten.

TT cykel står låst på gården hos JJ

Alla är i lägenheten och de bråkar och slåss

TT lämnar går ner till cykeln har en påse som hon lägger i korgen och ska låsa upp cykeln. Hon har messat eller ringt pojkvännen och sagt att hon är på väg hem.

Innan hon hinner blir hon överrumplad av någon kanske JJ får ett kraftigt slag i huvudet.

JJ och MH lägger henne i bagageutrymmet på bilen

JJ och ev MH går upp och får kontakt med grannen nedanför som kör henne till McD

När de återvänder upptäcker hon JJ påse kvar i cykelkorgen tar med den upp kanske mobilen till TT finns i den

Går sedan ut och flyttar den låsta cykeln några hundra meter bort

Sedan på söndagen åker de iväg o gömmer kroppen men mobilen är kvar i påsen i lägenheten som polisen hittar senare

Inte helt orimligt scenario.

Är lite ont om plats i bagageutrymmet på en Suzuki Alto från 2010 om den använts. Men kan gå. Och baksätet är väl fällbart.
Men behövs väl nåt som döljer kroppen då om den ska ligga en stund.

https://www.bildtagg.se/bild/l43uhol80debwn8oggzc1skg
Citera
2022-10-27, 08:36
Medlem
Nån som vet hur vädret var i Vetlanda tidig söndag morgon? Om det var regnigt och blåsigt bör ju folk ha hållit sig undan Illharjen. Inte ens den mest hurtiga personer går på promenad när det är skitväder
Citera
2022-10-27, 08:37
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kappala
Både MP och Hemvärnet har genomsökt området.

OK tack för info!

Frågan är dock vad tusan de gjorde vid naturreservatet den morgonen.

De var ju knappast där ute för att plocka svamp.
Citera
2022-10-27, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Håller med. Det är ca 200 m från JJs lägenhet till Gränsgatan. Att bära en låst cykel så långt är inte så troligt.
Dy lyfter ju bara lite lätt i styret och rullar den på det olåsta bakhjulet. Ett par hundra meter är nog ganska rimligt vad flyttar en cykel på det sättet för att bli av med den men ändå utan att dra uppmärksamhet till dig.
Citera
2022-10-27, 08:48
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Uppdatering av trådens senaste 48 timmar:
Polis har uppgifter om att en påse tagits från den försvunna kvinnans cykelkorg
Enligt vad Expressen erfar har polisen uppgifter om att det funnits en påse i cykelkorgen sent på natten. Vid återkomsten från McDonald’s, med en granne, ska den häktade kvinnan ha tagit med sig påsen till sin lägenhet. (Expressen)
Toves cykel hittades på en plats som har koppling till en av de häktade kvinnorna.(Expressen)

JJ:s granne (WN), på samma våning, har uppgett följande till användare lindblomsgrön:
- Grannen (WN 23 år) känner en kusin till Tove och säger att telefonen HITTADES KVAR i bostaden av polisen.
- Polisen har genomsökt hela fastigheten även vindsutrymmet.
- Det var grannen under JJ lägenhet fadern i familjen F. K ornasan som var upp och knackade på dörren.
- Det var ena sonen i den familjen K ornasan som skjutsade JJ till McD.
- Tyst i huset brukar det aldrig vara.
- Grannarna diskuterar händelsen med varann de förstår heller inte hur TT försvann ur huset.
Silvrig BMW till salu:
Silver BMW har förekommit ett otal gånger här i FB. En silvrig BMW kommer ut till försäljning av någon med kopplingar till MGM kort tid efter försvinnandet, bor dessutom ett stenkast från MGM.
Intervju med "Anna, 28 år" (heter egentligen något annat). Vän med båda MGM

- Berättar att hon, de misstänkta kvinnorna och Tove, tidigare umgåtts i samma kompisgäng.

– Vi var ett rätt stort gäng från början och umgicks allihop. Det var så jag lärde känna alla tre. Sen blev det mer att jag umgicks med de nu häktade och gled ifrån en del av de andra.

– Jag minns inte om det var hon som ringde mig, eller jag som ringde henne. Hon berättade att hon och två andra, bland annat den andra häktade, hade gått ut till Nöjet där de träffat Tove. Enligt henne ska de ha bråkat en del där.

Den misstänkta kvinnan ska även ha berättat att Tove följde med henne hem efter Nöjet.
– Hon sa att de hade gått hem till henne för att reda ut allting, och att de pratade ut och blev sams.

- Om jag inte hade jobbat den helgen hade jag följt med dem ut, säger Anna.

– Jag umgås ofta med henne (Anna om en av MGM) och pratar med henne varje dag, i vanliga fall. Hon är väldigt energisk, spontan och rolig. Väldigt omtänksam och mån om andra. Väldigt ärlig, vilket jag gillar. Hon är som en lillasyster för mig, säger Anna.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/abbmza/vannen-till-haktade-kvinnorna-i-vetlanda-oskyldiga
Observationer av MH, JJ och JJ:s far tidigt på söndagen 16 okt Illharjen Naturreservat

- "En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där, det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej. Det var JJ och MH som satt i bilen". (Obekräftad uppgift). Skrivet av Bluegypsy

-"Jag har hört samma sak, också ifrån en trovärdig person. Den personen sa att det var en liten röd bil. Vilket JJ har". (Obekräftad uppgift. Skrivet av: Kulsprutan86)
Uppgifter om liklukt vid Illarjens naturreservat
- "Har idag varit vid Lasse Maja grottan samt vid guldgruvan i Ädelfors och kikat utan resultat eller fynd. Gick en runda vid illarjens naturreservat, kände liklukt, kan vara djur eller vad som. Men ändå."
Obekräftad uppgift. Skrivet av: WZno75
Internationellt efterlyst tysk mördare gripen i Småland 26 okt
Mördaren greps strax utanför Ljungby. En 54-årig man misstänkt för mord i Tyskland har gripits i Ljungby kommun, Småland.

https://sverigesradio.se/artikel/internationellt-efterlyst-mordare-gripen-i-smaland
https://www.rtl.de/cms/vermisste-kerstin-simone-g-aus-burgwedel-polizei-hannover-sucht-nach-wichtigem-zeugen-5007907.html

Dags att skicka in hund som kan spåra lik..
familjen ska ha blivit tipsade om det sedan tidigare.
Citera
2022-10-27, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Att JJ är helt oskyldig är omöjligt, det var ju hon som tog hem T till sin lägenhet

Mycket talar för att en eller båda tjejerna är skyldiga.

Men att säga att det är "omöjligt" att någon annan än dem kan vara skyldig är både naivt och visar att man inte har varit med om kriminalfall tidigare.

Vi har på tok för lite info om detta fall för att kunna utesluta annan GM än de MGM.
Citera
2022-10-27, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Kan vara att sonen skickat något på Snap eller liknande. "Farsan va uppe och knackade på men du öppnade inte. Allt lugnt?"
"Ja allt är lugnt, ska till donken och fixa fyllekäk"
"Jag kan köra dig, dåligt väder"

Precis. De lär ju vara bekanta de yngre som bor i huset kan man ju tänka.

Samtidigt finns ju en aspekt av att man vill ligga lågt om man gjort nåt dumt. Inte behöva umgås och prata med någon i anslutning till brottet.
Men så ser inte hon/de ut att ha jobbat i det här fallet.
Intressanta iakttagelser har ju grannarna gjort hur det än är och det gynnar utredningen.
Citera
2022-10-27, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Man har fastnat i att TT blev mördad i lägenheten.

TT cykel står låst på gården hos JJ

Alla är i lägenheten och de bråkar och slåss

TT lämnar går ner till cykeln har en påse som hon lägger i korgen och ska låsa upp cykeln. Hon har messat eller ringt pojkvännen och sagt att hon är på väg hem.

Innan hon hinner blir hon överrumplad av någon kanske JJ får ett kraftigt slag i huvudet.

JJ och MH lägger henne i bagageutrymmet på bilen

JJ och ev MH går upp och får kontakt med grannen nedanför som kör henne till McD

När de återvänder upptäcker hon JJ påse kvar i cykelkorgen tar med den upp kanske mobilen till TT finns i den

Går sedan ut och flyttar den låsta cykeln några hundra meter bort

Sedan på söndagen åker de iväg o gömmer kroppen men mobilen är kvar i påsen i lägenheten som polisen hittar senare

Funderade själv i liknande banor fast med någon helt annan gm.

J går ner till grannen strax efter dom bankat på för att be om ursäkt eller kolla så att allt är lugn. Samtalet med sonen i familjen leder till att dom åker till McD. Strax efter lämnar T lägenheten för att cykla hem. Inte troligt, men hon kan ha blivit överrumplad när hon ska låsa upp cykeln och därefter ivägkörd i en bil. Något mer troligt är att hon ringt någon för att be om skjuts då det var halv storm och regnigt. När gm är klar ett par timmar senare åker hen tillbaks för att flytta cykeln.
Citera
2022-10-27, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Dy lyfter ju bara lite lätt i styret och rullar den på det olåsta bakhjulet. Ett par hundra meter är nog ganska rimligt vad flyttar en cykel på det sättet för att bli av med den men ändå utan att dra uppmärksamhet till dig.

Jag har lite svårt att förstå varför GM skulle behöva rulla cykeln låst. GM bör ju rimligtvis ha nyckeln ifall de har haft ihjäl BO.
Det finns en del skrapskador på höger sida på cykeln vilket tyder på att någon har vält med den. Skulle vara intressant att veta om dessa skador fanns innan eller har uppkommit under natten när T försvann.
Citera
2022-10-27, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78

Ja man kan nog t o m få det att se ut på håll som att man leder cykeln.

Finns en större infart/bakgård på Gränsgatan 16. Kan någon ha ställt cykeln där ”slarvigt” och sen har en boende och vän av ordning flyttat den dit där andra cyklar står?
Eller finns det nåt staket ut mot vägen som den jan ha stått mot om nu dessa upgifter stämmer med att någon hittat och flyttat till väggen?
Citera
2022-10-27, 09:01
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Nån som vet hur vädret var i Vetlanda tidig söndag morgon? Om det var regnigt och blåsigt bör ju folk ha hållit sig undan Illharjen. Inte ens den mest hurtiga personer går på promenad när det är skitväder

Jag har helt annat intryck, nämligen att det alltid finns vissa hurtiga friluftsmänniskor som är ute i det värsta busvädret som ingen annan människa skulle vilja ta en promenad i. Behöver nödvändigtvis inte vara hundägare utan bara folk som älskar att vara i naturen oavsett väder. Jämför med golfare som åker ut och tar en golfrunda i värsta ösregnet.
Senast redigerad av [Strange Days] 2022-10-27 kl. 09:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in