2022-10-26, 22:29
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
För om alla dessa miljoner ryssar skulle tycka det var fel och stå upp för det så kunde revolutionen vara ett faktum. Men som de ser ut så är det mindre sporadiska demonstrationer som slås spöas på.
Fast ryssarna tycker ju inte att det är fel/bryr sig inte, tror Zelensky att en mening kommer borra igenom flera generationers propaganda i Ryssland?
Citera
2022-10-26, 22:29
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Va snackar du om?
Behovet av Nato är viktigtare än någonsin när ryska och kinesiska diktaturerna försöker breda ut sig sätta egendan för andra länder.

Ryssland är inte någon supermakt, hur kan man ens påstå detta när man får spö av ett så fattigt land som Ukraina?
Du glömde att de är ett svart hål för Europas ekonomi, av någon anledning? Hade de klarat sig utan våra pengar? Nej, exakt. Njut av kylan under vintern.
Citera
2022-10-26, 22:31
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
. Njut av kylan under vintern.

Vi klarar oss

Era iskalla döda själar är dock illa ute på riktigt.
Citera
2022-10-26, 22:31
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ständigt = aldrig slutar. Sverige och Finlands ansökan är de senaste, innan det ansökan som provocerade fram ett fullskaligt krig - Ukrainas. Ändå hävdar du att det inte är ständigt. Det är bara löjligt!

Var någonstans “lekte Ryssland som de ville” innan invasionen? Var utgjorde de fara, likt USA?

USA kan kritiseras för mycket. Men de har vad jag vet inte ockuperat mark som Ryssland gjort De har inte utfört terror och en liknande förödelse som Ryssland gjort. Kolla Georgien, Tjetjenien Krim.. där ”lekte” Ryssland.

Sverige och Finlands ansökan kom efter invasion. Och det som ett direkt svar på Putins agerande.

Men vad var det som inte existerade längre, som du ansåg inte var skäl till Natos fortlevnad?
Citera
2022-10-26, 22:33
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
I mitt svar på det, gav jag dig ett svar på den frågan. Förkastar du det eller menar du att det inte stämmer på något sätt.
D.v.s. Att han passade på att anfalla före det kunde bli aktuellt med Nato för Ukraina.
Och i så fall, varför inte det.
Du hade låtit din ”ärliga” vän USA kontrollera dig eller hur tänker du? Självklart passade han på att anfalla innan USA fick mer makt, närmare gränsen än någonsin. Du kan inte förneka att detta är ett krig om makt, från båda hållen. Gör du det så kan vi lägga ned diskussionen.
Citera
2022-10-26, 22:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Gränsar något av dessa länder lika nära som Ukraina? I vilket av dessa länder skulle en militärbas med kärnvapen utgöra störst hot mot Ryssland? Kanske var de tålmodiga nog att se om USA var så urbota korkade att provocera fram ett krig likt detta?

Hur mycket närmare kan man gränsa, än just gränsa?
Citera
2022-10-26, 22:36
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
https://twitter.com/AlienorAubigne/status/1584887097533820930

”I Tyskland, nu ett fängelsestraff för alla pro-ryska positioner i konflikten i Ukraina. Alltså kan all opposition i landet, och de som har en annan uppfattning om konflikten i Ukraina, falla under straffartikeln.”

Buhuhu… snart i demokratiska Sverige.
Vad jag förstod menar man att de förbjudit att förneka eller bagatellisera kriget i Ukraina. Någon skriver att det står i Die Tageszeitung alltså Taz. https://taz.de/
Men ingen länk dit och inte ett ord i tidningen. Så den som säger det ljuger så klart.
Jag vill nog ha bättre uppgifter på det hela.
Citera
2022-10-26, 22:37
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Jag förstår exakt vad han menar men han växte själv upp i soviet unionen så han borde förstå att straffet att protestera i Ryssland är väldigt extremt. Det är bara en jävligt dålig take, han borde veta bättre.

Ja, det är därför knappt några är ute. Jag fattar att den stora massan undviker protester. Man flyr hellre utomlands. Till det fruktansvärda Väst bl.a.

Men jag tror Zelensky manar till just de där stora protesterna. I alla fall att han vill väcka tanken hos ryssarna. De som i vart fall nås av hans budskap. Vet inte hur många det är egentligen.
Citera
2022-10-26, 22:38
Medlem
Citat:
Varför ska han lägga det hos ryska folket? Revolutioner händer inte i Ryssland längre, något extremt måste hända för att vanliga ryssar ska riskera sitt liv för att protestera. Zelensky kan ju testa att förhandla med Putin om han vill få slut på kriget.

Nej han hoppas nog inte på det. Det kanske är ett konstaterande bara, att det är där det ligger.
Senast redigerad av YBB641 2022-10-26 kl. 22:40.
Citera
2022-10-26, 22:38
Medlem
Citat:
Zelenskyy to Russians: If you remain silent, you are complicit in war

Kan ni Zelenzkyrunkare berätta varför eran fantastiska president säger att alla ryssar är medskyldiga för vad ryska ledningen gör.

Du tycker alltså inte det?

Jag är tex för att vi skall införa civilkurageplikt i Sverige.
Om någon äcklig blatte som du kladdar på en svensk kvinna, skall det vara straffbart att inte ingripa.

På samma sätt är du självklart skyldig om du tyst tittar på när någon våldtas, mördas eller som äckelRyZzen gör, sysslar med ren terror.

Du häller förstås inte med!
Du kollar såklart glatt på när din farbror förgriper sig på dina bröder och systrar. Kanske t.o.m. ber om att få vara med?
Citera
2022-10-26, 22:41
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Ja, det är därför knappt några är ute. Jag fattar att den stora massan undviker protester. Man flyr hellre utomlands. Till det fruktansvärda Väst bl.a.

Men jag tror Zelensky manar till just de där stora protesterna. I alla fall att han vill väcka tanken hos ryssarna. De som i vart fall nås av hans budskap. Vet inte hur många det är egentligen.
Ja han kan försöka hur mycket han vill men han kommer inte väcka en tanke hos ryssarna
Citera
2022-10-26, 22:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
https://twitter.com/AlienorAubigne/status/1584887097533820930

”I Tyskland, nu ett fängelsestraff för alla pro-ryska positioner i konflikten i Ukraina. Alltså kan all opposition i landet, och de som har en annan uppfattning om konflikten i Ukraina, falla under straffartikeln.”

Buhuhu… snart i demokratiska Sverige.

Säger vem? Någon ytterligare än en fransk twittrare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in