2022-10-26, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Blir så med självselektering. De som brinner för invandring böjar arbeta där. De som redan helt övertygade om att jorden är 10 år från kollaps utbildar sig till klimatforskare, samma med naturvårdsverket osv. Om invandringsmotståndare verkligen vill göra skillnad ska de läsa bistånd och ulandvetenskap eller vad nu saker kan heta på universiteten och börja jobba på migrationsverket så de kan börja avslå ansökningar, utreda och stoppa fuskare osv.

Äh, ingen har någonsin pratat om 10 år. 50 till 75 år till kollaps på sydligare breddgrader är väl den normala prognosen om inte väldigt stora åtgärder görs inom 10-15 år. Norra Europa fortsätter att vara beboeligt. Vi drivs inte av övertygelse, tro och politisk ideologi, utan av intresse för naturvetenskap, datorberäkningar och matematiska modeller. Sluta lyssna på politiker gällande vetenskapliga frågor.
Senast redigerad av guru1966 2022-10-26 kl. 20:08.
Citera
2022-10-26, 19:35
Medlem
F.Hansens avatar
Dags för den nya åsiktskorridoren
Citera
2022-10-26, 19:41
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Vart tog empatin för den egna familjen & nationen vägen?
Citera
2022-10-26, 19:48
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://web.archive.org/web/20221026082735/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3EEngP/brak-pa-migrationsverket-efter-tidoavtalet-vill-bara-grata

Anställda på Migrationsverket gör politiskt uppror på intranätet.
Bör de tjänstemännen ha synpunkter på regeringspolitik?
Detta är en intern diskussion som läckt ut. Givetvis bör de få ha interna diskussioner i en modern demokrati. Sedan återstår det för dem att se hur de kan nå "målen" som satts. Givetvis äger de som vill rätt att sluta.
Citera
2022-10-26, 19:48
Medlem
Inget Migrationsverket har med att göra. Om en tjänsteman på Migrationsverket helt eller delvis styrs av empati har hen inget där att göra. Migrationsverket ska verkställa den flyktingpolitik den sittande regeringen beslutat om oavsett det ska tas in eller skickas ut fler ”invandrare”. Finns inslag av empati ska en tjänsteman omedelbart lämna sin tjänst till förfogande, det har inget med arbetsuppgifterna att göra. Idioter, gör er uppgift och håll käft!
Citera
2022-10-26, 19:52
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Precis! Bara tanken på hur dessa aktivister har missbrukat sin position får mig att må dåligt. Skall kraven på tjänstemannaansvar gälla retroaktivt, så bör de här aktivisterna vara oroliga. Deras arbete måste granskas!

Jag trodde man vant sig vid det mesta, men bråket som de här aktivisterna startat är otroligt upprörande!!
Du kan väl utveckla hur du menar att de utnyttjat sin position?
Det är så j-a lågt av dig att slå mot 5000 pers på det sättet du gör utan minsta lilla argument till vad du säger. Förmodligen har du inga belägg utan skriker i kanon med lite annat folk eller har Jimmie skickat ett mail med vad du ska säga.
Citera
2022-10-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Läste att migrationsverket har 5000 anställda, herregud. Sparka 90% då de inte behövs mer. Vi ska inte ha något flyktingmottagande alls.

De lär väl bli utan jobb ändå eftersom efterfrågan på deras tjänster förhoppningsvis kommer att minska drastiskt.

I annat fall kan man flytta de flesta av dem till förvaren, för det kommer säkerligen bli alltfler utvisningsärenden de kommande åren.
Citera
2022-10-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Äh, ingen har någonsin pratat om 10 år. 50 till 75 år till kollaps på sydligare breddgrader är väl den normala prognosen om inte väldigt stora åtgärder görs nu. Norra Europa fortsätter att vara beboeligt. Vi drivs inte av övertygelse, tro och politisk ideologi, utan av intresse för naturvetenskap, datorberäkningar och matematiska modeller. Sluta lyssna på politiker gällande vetenskapliga frågor.

Men just i den frågan finns det någon miljard som får det bättre av ett lite varmare klot. Massor av areal i Kina, Ryssland, Mongoliet, Pakistan etc som plötsligt blir bördig.

Och det är lite det den här tråden handlar om, vems perspektiv är det korrekta och riktiga perspektivet? Det som har bestämts i parlamentet (riksdagen för Sverige) eller vad folk tycker? Eller vad en specifik grupp tycker? Eller är det annorlunda som status quo förändras? Är bevarande av status quo bättre än förändring av status quo?
Citera
2022-10-26, 19:55
Medlem
rafterajars avatar
Citat:
I kommentarsfältet uttryckte flera av de anställda sina åsikter om artikeln på intranätet. De första kommentarerna från olika anställda lydde: ”Aj”, ”Skakar på huvudet” och ”Vill bara gråta”.
//
”Vart tog empati, solidaritet och medmänsklighet vägen?” och ”hur ska vi utföra vårt uppdrag i framtiden?”, frågar sig en annan anställd.

”Jag har informerat min TL (teamledaren, reds.anm.) om att jag kommer att tidigarelägga min pensionering. Tidöavtalet är för långt från min personliga värdegrund”.

Var är empatin, solidariteten och medmänskligheten till svensken? Helt bortblåst. Men vi ska bry oss om främmande svartskallar, så fan heller. Fan ta dem och alla dessa landsförrädare.

Hatar svenskar lika mycket som jag hatar svartskallar numera. En rad fega jävla undermänniskor är vad varenda en av er är. Landsförrädare.
Citera
2022-10-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://web.archive.org/web/20221026082735/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3EEngP/brak-pa-migrationsverket-efter-tidoavtalet-vill-bara-grata

Anställda på Migrationsverket gör politiskt uppror på intranätet.
Bör de tjänstemännen ha synpunkter på regeringspolitik?
De anställda bör fängslas och låsas in. De är alla skyldiga till att det inte finns resurser i samhället till de allra svagaste.
Citera
2022-10-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rafterajar
Var är empatin, solidariteten och medmänskligheten till svensken? Helt bortblåst. Men vi ska bry oss om främmande svartskallar, så fan heller. Fan ta dem och alla dessa landsförrädare.

Hatar svenskar lika mycket som jag hatar svartskallar numera. En rad fega jävla undermänniskor är vad varenda en av er är. Landsförrädare.
Jag är helt enig med dig. Jag orkade inte med alla svenska fega jävla kräk tillsammans med alla blattar så jag flyttade för över 10 år sedan och det är det bästa jag har gjort i mitt liv.
Citera
2022-10-26, 20:07
Medlem
Vill inte ha empati vill få bort svartingar från Sverige en masse!

Sen vill jag välja om jag ska betala för snyltarna eller ej 1/4 av skatterna går nog till detta snyltkalas och de pengarna köper jag hellre vägsalt för än tar hit en ända somalie till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in