2022-10-26, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Problematiskt att ”Anna” främst tänker att det är synd om dom misstänkta som förmodligen inte kommer att kunna bo kvar i Vetlanda om dom släpps ur häkte?
För i helvete en ung kvinna är borta sen snart två veckor, det bekymrar henne inte nämnvärt?
Hade varit en sak om TT åtminstone var hittad eller något, men fyfan vilken hemsk människa denna Anna är. Säger väldigt mycket om JJ om detta är hennes bästa vän.

Är det någon sorts 'Mean Girls' grupp med narcissister som härjar i Vetlanda? Empatistörningar överallt verkar det som. Hon har ju för fan varit(?) kompis med TT också enligt henne själv..

Citat:
Anna berättar att hon, de misstänkta kvinnorna och Tove, tidigare umgåtts i samma kompisgäng.

– Vi var ett rätt stort gäng från början och umgicks allihop. Det var så jag lärde känna alla tre. Sen blev det mer att jag umgicks med de nu häktade och gled ifrån en del av de andra, säger hon.
Har TT råkat ut för ett helt gäng med empatistörda psykopater till tjejer?
Citera
2022-10-26, 19:34
Medlem
28 år och nära vän till en 18-åring och en 20-åring. Även om det givetvis förekommer även bland fullt vettiga människor, så får det ändå vissa varningsklockor att ringa. Sedan hennes intervju är ju bara tragisk. Ja, det händer att oskyldiga häktas, men vanligt är det inte. Och hur förklarar hon dunsarna mitt i natten, som fick en granne att ringa på dörren (bara det tyder på att det verkligen låter rejält, tröskeln att ringa på hos någon granne mitt i natten är nog väldigt hög för de flesta)..
Citera
2022-10-26, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Hade varit en sak om TT åtminstone var hittad eller något, men fyfan vilken hemsk människa denna Anna är. Säger väldigt mycket om JJ om detta är hennes bästa vän.

Är det någon sorts 'Mean Girls' grupp med narcissister som härjar i Vetlanda? Empatistörningar överallt verkar det som. Hon har ju för fan varit(?) kompis med TT också enligt henne själv..

Har TT råkat ut för ett helt gäng med empatistörda psykopater till tjejer?

"Anna" kanske vet mer om vad som har hänt än vad hon har berättat och gör en liten insats i hopp om att minska på spekulationer.
Citera
2022-10-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
Vem är kvinnan som skulle följt med ut om hon inte jobbat?? FB

Måste finnas med bland vännerna på någon av de häktades sida

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/abbmza/vannen-till-haktade-kvinnorna-i-vetlanda-oskyldiga

Kanske hon. Är 29 år

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Citera
2022-10-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Som hon dessutom kände sedan tidigare. Vilken empatilöshet att i första hand oroa sig för MGM framtida möjlighet att bo kvar i Vetlanda. Märkligt också att hon är nära vän med två tjejer som är så pass mycket yngre än hon själv. MH var ju ett barn vid årets början, född -04, så fyllde 18 i år. Denna Anna är 10 år äldre..
Nej detta köper jag inte, hon va inte känslomässigt engagerad. Om mina verkliga vänner helt plötsligt anklagas eller misstänktes för något så skulle jag under intervjun iaf en gång sagt
”Jag förstår inte/jag begriper inte/jag kan inte tänka mig/fattar inte/jag är förvånad/förbryllad/det måste vara ett misstag/missförstånd”
Monoton och inövad var hon.
Citera
Medlem
600 sidor och ”vänner” , Vetlandabor, ”inside” mm
Och ännu vet ingen/ingen velat delge varför Tove och J bröt kontakten på sociala media mm för ett par år sedan, och vari deras konflikt bestod, varför de bestämde sig för o träffas o ”reda ut den och bli vänner” just denna kväll då Tove försvann ….
Citera
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
TACK! Trodde jag var den enda som blev riktigt upprörd. Fyfan vad osmaklig intervju och uttalanden av henne.
Ja där aktiverades min kräkreflex.
Vad är det för rikspucko som får sitta där och intervjuas om hur synd det är om dessa ”snälla” tjejer som mest troligt mördat en annan av hennes tidigare vänner?!
Citera
2022-10-26, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finulan
Muskler väger mer än fett???????
Det vet väl vilken tjockskalle som helst att 1 kg fett väger lika mycket som 1 kg muskler, idiot! Haha….

Densiteten för muskler är högre än för fett. Tror alla andra än du fattade innebörden. Sträck på dig och var stolt att du är ett unikum.
Citera
2022-10-26, 19:39
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
När man kommer in i lägenheten är det ett litet kök till höger, toalett till vänster. Rakt fram vardagsrum med sovalkov.

Kan gissa på att anledningen att alla har flyttat in nyligen är för att det överlag är stor ruljans på lägenheterna som dessa hyresvärdar har (privat hyresvärd som äger 3 hus i Vetlanda) pga av att hyresvärdarna är totalt jävla värdelösa, 2 systrar som fick husen av sin pappa, drar in pengar på hyra men skiter i precis allting som rör husen. Är man lite vettig som människa så stannar man inte länge där.
Jo, det är en liten 1:a såg jag sedan på ritningen, trodde den var större men det ligger ett vindsförråd mellan dom två lägenheterna högst upp.

Okej, ingen vidare värd alltså. Jag tänkte att lägenheterna hade gått igenom stambyte och att hyresgästerna hade flyttat ut och in successivt.
Citera
Medlem
Wazzzzzaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaj Björkhagen
Kanske hon. Är 29 år

M*rjam Olss*n är 28 år boendes i Vetlanda. Blond. Är vän med JJ på Facebook.
*= i
*= o
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
"Anna" kanske vet mer om vad som har hänt än vad hon har berättat och gör en liten insats i hopp om att minska på spekulationer.

Kanske inte huvudspåret, men uteslutas kan det inte, polisen måste åtminstone kolla denna person noga, kan vara den som hjälpt tjejerna att gömma kroppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaj Björkhagen
Kanske hon. Är 29 år

Tveksam tycker hon ser blond ut i intervjun (under blurrningen),
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in