2022-10-26, 19:03
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/abbmza/vannen-till-haktade-kvinnorna-i-vetlanda-oskyldiga

"Konversationen följdes sedan upp med ett telefonsamtal, där den misstänkta kvinnan berättade för Anna att hon träffat Tove på lördagskvällen.

– Jag minns inte om det var hon som ringde mig, eller jag som ringde henne. Hon berättade att hon och två andra, bland annat den andra häktade, hade gått ut till Nöjet där de träffat Tove. Enligt henne ska de ha bråkat en del där, säger Anna.

Den misstänkta kvinnan ska även ha berättat att Tove följde med henne hem efter Nöjet.

– Hon sa att de hade gått hem till henne för att reda ut allting, och att de pratade ut och blev sams, säger Anna."

Var T orolig för den här tredje personen?
Citera
2022-10-26, 19:06
Medlem
Varför skulle man vilja sälja en grep för några hundralappar när man har en stor gård, måste ju ha användning för hur många grepar som helst. Nåt är skumt med den där jävla grejen.
Citera
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Tänkte visa en tjej som blånekar fast bevis finns
https://www.youtube.com/watch?v=w1u1-i_ubeU
Det är inte lika, men hon mördade sin kille genom att låsa in honom i resväskan och lämna honom i den. Hon puttade också ner den för trappen. Hon filmade in sig själv när hon gjorde det, men BLÅNEKAR.
Tror att hon är dömd nu, men enligt henne själv så har hon inte gjort något fel. Människor som begår mord erkänner inte, det är bara vi andra som inbillar oss att dom gör det.
Precis. Alla tycker att häktet med restriktioner bryter ner vem som helst. Visst jag säger inte emot att man lätt kan bli knäckt av det. Men alternativet... Livstids fängelse hade ju fått mig att neka så länge jag orkade...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Dags för flashback att gräva i vem den här "Anna" är.

Misstänker att det är någon nära vän till JJ
Citera
2022-10-26, 19:07
Medlem
hon hette inte anna
Citera
2022-10-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
hittar bara en "anna" på ena facebook

”Anna heter egentligen något annat” står längst ner i artikeln.
Citera
2022-10-26, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colabullen
”Anna heter egentligen något annat” står längst ner i artikeln.
ok bra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
hittar bara en "anna" på ena facebook
https://www.facebook.com/ann*.pienimaki

*= a & k

"Anna heter egentligen något annat." står det längst ner i artikeln
Citera
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompiz1
Precis, var de 3 som gick till nöjet? jj+mh och en till?
Säkert avfärdats av polisen redan.
Citera
2022-10-26, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Så du tycker alltså det är rimligare att hon tjuvfotat något. (Tove) på Gotland, för att sedan lägga upp Facebook som sin omslagsbild?

Ja eller så har helt enkelt den personen hon är med som tagit en bild, som JJ i efterhand tycker var fin och använder som omslagsbild.

Oftast är det den mest logiska förklaringen som är den rätta.. Denna tråd fylls med så mycket skit-kommentarer som det är redan, kanske ska försöka hålla oss till verkligheten.

Du har säkert rätt. Jag utgick från en annan kommentar om bilden och att det var den försvunna kvinnan på bilden. Ifrågasatte inte det. Hade det varit det så hade det varit konstigt. Det blir väl rena viskeleken här.
Citera
2022-10-26, 19:11
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/abbmza/vannen-till-haktade-kvinnorna-i-vetlanda-oskyldiga

MASSOR NY INFO

Håller med om att det var mycket ny info från vännen Anna.

Citat:
Den ena misstänkta kvinnan är en av Annas närmsta vänner.
– Jag umgås ofta med henne och pratar med henne varje dag, i vanliga fall. Hon är väldigt energisk, spontan och rolig. Väldigt omtänksam och mån om andra. Väldigt ärlig, vilket jag gillar. Hon är som en lillasyster för mig, säger Anna.

Enligt artikeln är det Annas bästa vän som de gick hem till. Detta innebär som jag läser det att det måste vara JJ som Anna syftar på?
Citera
2022-10-26, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Säkert avfärdats av polisen redan.

Förmodligen, men ändå intressant att något så enkelt inte kommit fram tidigare?
Likså om TT gick själv till nöjet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in