2022-10-26, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Europa och Usa kommer få smaka på grus snart, tyvärr. Putin är en sjuk jävel.

Hur skulle det gå till?

Europa och USA är föräldrarna som ser sitt 7-åringa barn bli attackerat av en 12-åring mobbare och sedan ser hur 7-åringen spöar skiten ut 12-åringen.

Skulle då 12-åringen byta strategi och gå på föräldrarna? LOL!
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNoob
Det ser ut som att Ryssland hade fog för att betrakta NATOs närmande som fientligt då alltså.
Alla NATO-länder kan vara den bas från vilket USA kan hota med kärnvapen. Men du kommer säkert att svara att USA ju bara skulle anfalla någon i självförsvar
Stämmer ju bra!

Och dessa styrkor skulle inte finnas där om inte Ryssland anfallit Ukraina och hotat andra europeiska länder med bla kärnvapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Inte sagt men skrev.

Nej jag endast skrivit att det är stor skillnad på annektera och inte annektera länder eller delar av länder.
Citera
2022-10-26, 16:15
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Du tror inte 75 procent av Svenskarna vill skicka vapen till Ukraina?
Svårt att svara på frågan jag ställer märker jag!
Citera
2022-10-26, 16:16
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Fan vad blåst du är?

Om 78% av 1000 personer är positiva till att vi ska skänka vapen till Ukraina och felmarginalen ligger på 2 procent. Hur skulle detta göra att påståendet att de flesta är för, skulle bli felaktigt?

Har du gått i skolan överhuvud taget?

Nu får du i alla fall njuta av känslan att få vara med och betala för dessa vapen
Tror du också att de skulle publicera denna undersökning om majoriteten var emot att finansiera Ukraina i detta krig? Du har också missat protesterna mot EU och NATO i flera europeiska länder antar jag
Citera
2022-10-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Det är nog inte roligt å leka Wagner badboy längre
Skjuta mena bönder med kalashnikov kontra människor med utbildning bättre vapen och stark vilja å försvara sitt land

Nej det blir svettigt nu. För många i invasionsarmen. Wagnergruppen kan nog förvänta sig "vip-behanding"..
Första "klippen" kommer nog snart.
Citera
2022-10-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Hur går det egentligen för ryssarnas MIR?

Joe blogs går egenom fiaskot.

Är inte uppdaterad kring ryssarnas industri-kronjuvel Moskvich.

Någon pro-ryss som vet om ryssarna lyckats montera ihop en Moskvich än?

RUSSIAN MIR Payment System ABANDONED by Foreign Countries due to FEAR of SANCTIONS from The West
https://www.youtube.com/watch?v=bLT9IZPw8Nc

Det visar på att länder är rädda för sekundära sanktioner från väst.
Citera
2022-10-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Jag noterar att du inte har en seriös källa som visar att Putin är emot fredsavtal. Tack!

Skulle nog hävda att beslutet att annektera 4 oblast (som Ryssland inte ens till fullo kontrollerade) nog närmast omöjliggör ett fredsavtal. Med sådana utgångspunkter handlar det ju om villkorslös kapitulation som Ukraina skulle behöva godta utan att situationen på slagfältet ger grund för det. Så vill Putin ha ett fredsavtal får nog han ta första steget genom att säga att han är villig att upphäva beslutet om annekteringarna.

Men vi kan tänka så här: jag beslagtar din bostad och sedan sluter vi ett avtal om hur mycket du ska betala mig för att jag tog din bostad. Fair deal?
Citera
2022-10-26, 16:22
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
För irakierna var det nog samma sak. USA har berövat dem deras kultur och livsstil, och ersatt med hamburgare. Det var inte vad Irak hade bett om. Det är halva problemet med USA, man tror att alla människor på jorden egentligen är amerikaner och bara vänta på att bli "befriade" från sin egen kultur. Och man blir lika förvånade varje gång de otacksamma jävlarna måste tvingas på amerikansk kultur.

Exakt, nu är de tvingade att äta griskött och gå i kyrkan, jag är enig med dig i allt min gud!
Citera
2022-10-26, 16:23
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Precis. Dessa skillnader påverkade alltså vilka som vann valet. Alltså hade undersökningarna fel under lång tid, tack för att du bevisar min poäng!

Små undersökningar är skit och ej tillförlitliga.
Du gör ett imponerande arbete för att visa att du kan någonting om statistik.

En undersökning med 1000 svarande med ett ja/nej har en osäkerhet på 3% (95% konfidensintervall) om alternativen är lika troliga*. Om ett alternativ är mer troligt (som i detta fallet) så minskar osäkerheten något. Om man har 75% som svarar ’approve’ eller ’strongly approve’ på en fråga om vi skall stöda Ukraina med vapen** så är chansen helt försumbar att den verkliga frekvensen (dvs andelen av befolkningen som faktiskt tycker så) är mindre än 50%. Vi kan alltså vara statistikt helt säkra på att en majoritet faktiskt skulle svara så på frågan***. Det spelar ingen roll om befolkningens storlek är 1, 10 eller 100 miljoner, osäkerheten är lika liten oavsett. Ett urval på 1000 personer är inte litet på något sätt.

*) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Margin_of_error
**) https://webgate.ec.europa.eu/ebsm/api/public/deliverable/download?doc=true&deliverableId=81577, fråga Q4_4.
***) däremot finns alltid en risk för att urvalet inte är representativt eller att frågans formulering är missledande, men det var inte din invändning.
Citera
2022-10-26, 16:25
Medlem
Uppdaterad lägesrapport från Ukraina
Källa: Cornucopia

https://cornucopia.se/2022/10/uppdateras-extrema-ryska-forluster-okande-sabotage-mot-jarnvagar-i-ryssland-fortsatt-ukrainsk-offens iv-pa-luhanskfronten/
Citera
2022-10-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ubåtar kommer inte in heller. Det finns ett jättebra avtal 1936

https://en.wikipedia.org/wiki/Montreux_Convention_Regarding_the_Regime_of_the_St raits

Jag vet inte vad Stoltenbergs uttalande på ett hangarfartyg påverkar USA möjlighet att gå in i Svarta Havet.

Turkiet kommer inte tillåta någonting så länge Turkiet inte är i krig. Och USA kommer inte brumma in Svarta havet.

”Jag sa ju inga båtar i poolen” som dom sa i Lasse Åbergs film SOS 😀

Hangarfartyg rör sig väl inte i såna grodvatten som Svarta Havet? Finns väl ingen poäng annat än för att då möjligtvis visa upp sig men dom har ju samma strids kapacitet även om dom skulle lägga sig utanför Portugal typ.
Senast redigerad av Moscow-Mule 2022-10-26 kl. 16:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in