2022-10-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Halloj

Mitt första inlägg så dräp mig inte !

En tanke , åkte förbi JJs lägenhet förra veckan , dörren in till trapphuset pekar ju ut mot vägen (vet ej med säkerhet att det inte finns en dörr på baksidan) isåfall om hon nu blivit bragd om livet i lägenheten så skall man alltså bära ner kroppen från 2a våningen sedan ut till eventuell bil , bilen gick ej att köra fram till huvudentrén detta bör väl rimligtvis någon ha sett isåfall enligt min mening !
det är en garage uppfart vid ena sidan av huset . Det är lätt att backa upp bilen där
Citera
2022-10-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ja absolut det hade jag kunnat köpa men om grannar nu har hört konstiga ljud, även knackat på då bör man väl vara jäkligt skraj för att bära ner en kropp är ju ändå en liten bit

Grannar som blivit störda halva natten sover nog djup när den väl lyckas somna.
Citera
2022-10-26, 14:21
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyodfresh
Kvinnan i bakgrunden ser extremt lik ut cam*illa s*een, vilket är stora syster till lou*se s*teen vilket är flickvännen till säljaren till den silvriga bmw som lades upp i tråden innan.

Denna cam*illa har även gillat den bilden på MH Instagram
Har diskuterats tidigare idag.
Polisen är tipsade om detta.
Förresten så köpte JS bilen igår och den är till salu idag..

Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Efter telefonsamtal med en granne i huset till JJ har jag dessa uppgifter.

1 Grannen känner en kusin till TT och säger att telefonen HITTADES KVAR i bostaden.
2 Polisen har genomsökt hela fastigheten även vindsutrymmet.
3 Det var grannen under JJ lägenhet fadern i familjen F. K ornasan som var upp och knackade på dörren.
4 Det var ena sonen i den familjen K ornasan som skjutsade TT till McD.
5 Tyst i huset brukar det aldrig vara.
6 Grannarna diskuterar händelsen med varann de förstår heller inte hur TT försvann ur huset.

Sedan uppgifter att Iphone inte kan tömmas på uppgifter, vilken telefon TT hade?
Om telefonen hittades i lägenheten hur är det med uppgiften att den kopplades upp senare på natten norrut?
Det var som fan! Bra jobbat!
Citera
2022-10-26, 14:21
Medlem
Citat:
Halloj

En tanke , åkte förbi JJs lägenhet förra veckan , dörren in till trapphuset pekar ju ut mot vägen (vet ej med säkerhet att det inte finns en dörr på baksidan) isåfall om hon nu blivit bragd om livet i lägenheten så skall man alltså bära ner kroppen från 2a våningen sedan ut till eventuell bil , bilen gick ej att köra fram till huvudentrén detta bör väl rimligtvis någon ha sett isåfall enligt min mening !

det är en garage uppfart vid ena sidan av huset . Det är lätt att backa upp bilen där och forsla ut kroppen genom garage dörren
Citera
2022-10-26, 14:22
Medlem
Citat:
Halloj

Natt till söndag. Regnigt. Kallt. Mörkt ute.
Alltid risk att någon ser. Men under sådana förutsättningar är risken mindre.
Citera
2022-10-26, 14:23
Medlem
Citat:

1 Grannen känner en kusin till TT och säger att telefonen HITTADES KVAR i bostaden.
3 Det var grannen under JJ lägenhet fadern i familjen F. K ornasan som var upp och knackade på dörren.
6 Grannarna diskuterar händelsen med varann de förstår heller inte hur TT försvann ur huset.

Sedan uppgifter att Iphone inte kan tömmas på uppgifter, vilken telefon TT hade?
Om telefonen hittades i lägenheten hur är det med uppgiften att den kopplades upp senare på natten norrut?

Tusen tack för denna info!!!! Skriv gärna mer i tråden framöver om du har fler uppgifter!
Citera
2022-10-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
det är en garage uppfart vid ena sidan av huset

Om man kollar satellitbild på huset så ser jag en röd bil stå på uppfarten , och det är ungefär så nära man kommer huvudentrén , då skulle man behöva bära en kropp förbi 2 fönster på bottenplan känns fortfarande galet iskallt av 2 unga kvinnor
Citera
2022-10-26, 14:24
Medlem
Citat:

Telefonen skulle alltså ha legat kvar i lägenheten minst ett och ett halvt dygn...? Det låter otroligt osannolikt, och det är svårt att hitta en enda förklaring till att det skulle ha blivit så, vare sig JJ är skyldig eller oskyldig.
Citera
Medlem
[quote=lindblomsgrön|82179530]Efter telefonsamtal med en granne i huset till JJ har jag dessa uppgifter.

Om telefonen hittades i lägenheten hur är det med uppgiften att den kopplades upp senare på natten norrut?[/QUOTE

Bra jobbat! Det hade varit intressant att veta om JJ beteende (nervös, spänd, stressad)?
Citera
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Finns bilden att beskåda någonstans för de som ej har Twitter-konto?

Du kan klicka på länken och se bilden utan att ha ett Twitrer-konto.
Citera
2022-10-26, 14:28
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Telefonen skulle alltså ha legat kvar i lägenheten minst ett och ett halvt dygn...? Det låter otroligt osannolikt, och det är svårt att hitta en enda förklaring till att det skulle ha blivit så, vare sig JJ är skyldig eller oskyldig.
Om det nu verkligen är TTs telefon, och inte till exempel en gammal telefon som JJ hade.
Troligtvis får familjen reda på eventuella fynd som kan tillhöra Tove. (Tex planboksskal på telefonen med Toves bankkort mm).
Länken till TTs kusin gör det sannolikt att det kan vara sant att det är Toves telefon.
Citera
2022-10-26, 14:29
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKTURA
NICE 😀
Om det stämmer att mobilen hittades i lägenheten finns chansen att TT glömde den.

Snarare så att TT aldrig hann ta sig ut ur JJ’s lägenhet. Något måste ha hänt när hon skulle bege sig ut från JJ. Övermannad av JJ? Något har ju hänt till 100% hos JJ.

Tror mobilen gömdes hos JJ OCH glömdes som sedan hittades av polis. Tjejerna är inte smarta, utan har bara haft tur med att TT inte hittats ännu. MEN det som FÖRBRYLLAR är det faktum att ingen av de har brutits ned psykiskt och erkänt. Något är ju skevt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in