2022-10-26, 00:11
Medlem
Hegamons avatar
101st Airborne Division är i Rumänien. Någon mera än jag som tror att det förbandet kommer lida mycket stora förluster mot ryssarna?

Ryssland har en del vapensystem som de inte använt. Ryssland har mycket missiler kvar.
Citera
2022-10-26, 00:14
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Haha, du och din cancersvult. Man botar ofta cancer med stålning så varför inte skicka lite kärnvapen mot Ryssland och sitta framför brasan och ondskefult flina. Frågan är vilken bot vi i väst har att se fram emot, social och ekonomisk kollaps så att vi kan bygga grönare utan industrier? Frisk vävnad? Ja du doctor Ola, har du opererat om några stackars felkönade barn nyligen?
Social och ekonomisk kollaps i väst har ju du och dina gelikar dillat om i 70 år..

Just nu är det ryska styret en cancer, tyvärr.
Jag föreslår att ni förändrar det för er egen överlevnads skull.
Citera
2022-10-26, 00:14
Medlem
JymdKjams avatar
Det rasslar in mängder av amerikansk materiel lite här och var nu. Finland senast:

https://www.hbl.fi/artikel/2398977a-9033-4902-912b-a943243eb4b5

Citat:
På måndagen reagerade bilister på Västerleden när de mötte M1 Abrams-pansarvagnar som transporterades längs vägen.

Samma dag såg Hangöborna flera M88A2 Hercules som transporterades genom bostadsområdet Hangöby längs Kapellhamnsvägen.

Man kan väl säga att Putins strategi misslyckades fullständigt. Liksom hans taktik. Liksom hans operativa insatser…
Citera
2022-10-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
101st Airborne Division är i Rumänien. Någon mera än jag som tror att det förbandet kommer lida mycket stora förluster mot ryssarna?

Ryssland har en del vapensystem som de inte använt. Ryssland har mycket missiler kvar.

Har du några specifika exempel på vapensystem som Ryssland inte använt som kan vara tillämpningsbara mot en BCT luftburet jägarförband?
Citera
2022-10-26, 00:24
Moderator
farbror_barbros avatar
Kremls megafoner och nyttiga idioter här i tråden brukar anklaga USA/Nato och Ukraina för att inte vilja förhandla. Det memot har tydligen bara skickats på export från Kreml, för i rysk stats-tv fnyser Sovolyov & co åt idén om förhandlingar. Ryssland är inne i ett ”existensiellt krig” för det sista ”levande vita folket” och de 300’ mobiliserade räcker inte:
https://twitter.com/juliadavisnews/status/1585011937448169473?s=46&t=8g14IQk1pwqs_IS0bJasTQ

Sedan är förstås vapenstillestånd och förhandlingar ett märkligt förslag till Kiev med tanke på att man för närvarande trycker tillbala ryssarna på alla fronter. För Putin är det också ett stort steg i fel riktning eftersom Ryssland just annekterade 4 oblast varav man kontrollerar noll i sin helhet. Vill Ryssland avsluta kriget är det naturligtvis tekniskt inget problem: man kan dra sig tillbaka till ryska gränsen plus Krim och vänta ut situationen. Men att i detta läge överge ens några av de nyss välkomnade ”ryssarna”, hur skulle det se ut för Putin?
Citera
2022-10-26, 00:25
Medlem
Den här tråden om Khazariska maffian är huvudsakligen varför alla bör stå på Rysslands sida i den här konflikten.

Rätt så många hjärntvättade tror att det handlar om Ryssland och Ukraina men i själva verket krigar ryssarna mot den khazariska maffian som kontrollerar västvärlden.

Ryssland krigar ensamt mot globalister, satanisterna och den khazariska maffian. Den som inte läst historien om det här barbariska folket kommer aldrig förstå varför Ryssland gör som de gör idag.

In och läs denna tråd:
https://www.flashback.org/showthread.php?p=82174056
Citera
2022-10-26, 00:27
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:

Nej, tvärtom är det slut i förråden hos inkräktarna.

https://www.thesun.co.uk/news/20038859/ukraine-news-latest-war-russia-putin-nuclear-live/

Citat:
VLADIMIR Putin has been left humiliated as British intelligence shows Russia has lost more than a quarter of its 90 Ka-52 attack helicopters.

25 % av alla attackhelikoptrar de äger har redan gått förlorade. Och då har knappt åstadkommit något varaktigt alls där ute i främmande land…
Citera
2022-10-26, 00:28
Medlem
Sgt.Blands avatar
Haha, har fjollan Simonyan blivit portad i Armenien?! Hennes namn låter ju lite som att hennes släkt kommer därifrån så lite kul ändå.

https://twitter.com/HarutMir/status/1585033853584146432
Citera
2022-10-26, 00:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Känner du denna kille? Han svarar aldrig när vi citerar honom. Exakt 8 månader sedan menade han det samma som du, så du kanske kan svara på när ni skickar in det bästa? Är det dags nu?

Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Tror du han skickar in det bästa först eller?
Först destabilisera sedan sätter man in stöten, det är sedan gammalt!
Citera
2022-10-26, 00:35
Medlem
Felstavarens avatar
Att göra sig lustig över Rysslands tillkortakommanden är kul, det är jag den första att medge. Men efter att ha umgåtts en kort stund med en ukrainsk överlevare från Butja så får jag likväl påminna trådens rekorderliga herrskap om att det här är verkligen är en fruktansvärd, monumental, ömklig och fullständigt onödig tragedi. Fy fan rent ut sagt, jag vill faktiskt spotta ur mig tungan när jag försöker prata om det.

Jag tror att vi alla i någon mån fattade detta redan från dag ett. Och vi har sedan dess, helt korrekt, skrattat ondskan rakt i sin fula nuna. Det är är väl så man gör rent instinktivt för att ens orka prata om skiten antar jag. Men ändå, när man faktiskt möter ett offer med blicken och börjar växla några ord så blir det svårt.

Fy jävla fan alltså. Allt det här är så omänskligt och grymt. Man får en skarp påminnelse om att ondskan finns på riktigt och att den fanimig har beordrats på frammarsch.

Ta hand om er, ni trådskribenter som kan känna att jag klappar er på axeln nu. Om ni mot all förmodan tvivlar på vad ni gör; gör inte det. Antingen håller vi fortet tillsammans eller så ställer vi oss vid avgrunden tillsammans. Och mörkret nedanför är så kompakt att ingenting levande kan kräla upp ur det.

Gott mod idag, seger imorgon.
Citera
2022-10-26, 00:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Haha, har fjollan Simonyan blivit portad i Armenien?! Hennes namn låter ju lite som att hennes släkt kommer därifrån så lite kul ändå.
https://twitter.com/HarutMir/status/1585033853584146432

Ryssland har allt färre vänner, snart säger väl Syrien upp bekantskapen också!
Citera
2022-10-26, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Suomussalmi
https://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Suomussalmi.

I Stalingrad dog det mer ryssar än tyskar.
I Borodino dog mer ryssar än fransmän.

Kherson?

Samtliga var vändpunkter för angriparna och Ryssland.
Av någon anledning vill man historiskt alltid invadera Ryssland det sista man gör innan stora kollapsen. Alla stod på höjden av sin makt och ansågs oövervinnliga.
Frågan är om EU och NATO nu står på tur…
Med kommande roterande black-outs i Europa i vinter lutar det åt det hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in