2022-10-25, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vilken gård? Vart sker detta?

Innergården i det hyresbostadsområdet vi bor på
Citera
Medlem
Citat:
Låter som en desperat åtgärd. Dom verkar ha kört fast helt, tyvärr.

Ja, NOA + detta uttalande + att tjejerna tycks ha pratat sanning om McD.

De har kört fast.
Citera
Medlem
Jag tror att JJ och MH åkte till donken för att dels skaffa sig alibi och dels kontakta någon som skulle hämta TT. Jag tror också att TT levde men var drogad, bunden och munkavlad när de åkte till donken. Under tiden de är på donken så piggnar TT till och sparkar i väggen för att påkalla uppmärksamhet. Låt säga att JJ har en extramobil med sig till donken som inte är knuten till henne som hon använder för att nå den som sen hämtar TT. Låt säga att där är 8 telefoner uppkopplade till nätet denna natt och en av dessa är JJ kontantkortstelefon som jag tror att hon har. Kan polisen se vilka som är ägare till alla dessa telefoner förutom de telefoner som har kontantkort? Och om de då pingar den med kontantkort, kan de se vilken telefon som kontantkortstelefonen kontaktar? Är inte alls insatt i detta med spårning osv. Men om det går att hitta vilken telefon som blir kontaktad av en kontantkorttelefon så borde polisen kolla alla telefoner som kopplats upp mot donkens nät vid tidpunkten som JJ och HM är där. Möjligtvis långsökt men jag tror man måste tänka utanför boxen. Eftersom cykeln är flyttad så utesluter jag att pojkvännen eller någon annan har plockat TT efter att hon har lämnat JJ lägenhet. Flytten av cykeln är för att få det till att se ut som om hon cyklade därifrån.
Senast redigerad av divadnil 2022-10-25 kl. 17:58.
Citera
2022-10-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Högintressant!!!!!

Och detta kan vara en av förklaringarna till att NOA kopplas in i Tove-fallet. Man vet, eller vill utreda, om explosionen har med detta att göra.

Vad innebär NOA ?
Citera
2022-10-25, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Vad innebär NOA ?

Polisens "Nationella operativa avdelningen"

Används när regionerna behöver förstärkning eller kompetens. Eller när samordning med andra regioner behövs.

NOA används även i andra fall, men de jag skrev är mest troliga i detta fall.
Citera
2022-10-25, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Då vet man att dom inte bara struntar i att höra honom, men det trodde jag inte heller. Alla inblandade är ju misstänkta tillsvidare

Men är det inte konstigt att dom kör hem honom o följer med in?
Citera
2022-10-25, 17:44
Medlem
Angående explosionen i Vetlanda för ett par dagar sen på Lasarettsgatan. Enligt artikeln i Expressen ska den skadade mannen ha påträffats utomhus. Polisens hundar ska sedan ha följt blodspåren till en lägenhet som man sedan har spärrat av. I artikeln står det också att man bedömer att mannen har skadat sig själv.

Tre dagar senare kallas NOA in i Tove-fallet.

JL som omnämnts i tråden har tidigare varit skriven på den address där explosionen har skett.

Hur hög är sannolikheten att detta är en slump? Tror aldrig jag varit med om ett fall med så många konstiga saker/händelser
Citera
2022-10-25, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Men är det inte konstigt att dom kör hem honom o följer med in?

Kanske är han utsatt för hot? Eller liknande eller att de vet att han mår väldigt dåligt utav dehär och vill vara lite ”schyssta” ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Wow, sammanträffande eller ett spår?

Kan va så att JL har kvar lgh men nån annan får bo där.
Den som anordnade explosionen trodde att JL bor kvar där och kanske vet lr tror att han har med TT att göra och går därför till attack mot bostaden… men så finns denna äldre man där ist.
JL står för övrigt skriven på sin bostad i ramkvilla i huset som nu är färdigbyggt
Citera
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Jo hon har ju uppenbarligen kontaktat någon och stämt möte på McDonalds vid 04 tiden.

Själv tror jag att kvinnorna har haft ihjäl Tove och insett att dom behöver hjälp med att få bort kroppen så då har någon utav dom kontaktat någon kriminell dom känner å stämt möte på McDonalds för att förklara läget och be om hjälp, erbjuda något för hjälpen med såklart, Natura och kanske pengar i framtiden vem vet.

Snubben dom kontaktade gick med på att hjälpa dom och forslade bort liket i sin bil och gjorde sig av med det långt bort.

Vad får de/den kriminella som ersättning tror du?
Anar att man inte bara gör high-five och sen kommer och kör bort en död kropp….
Citera
2022-10-25, 17:49
Medlem
Citat:
Angående explosionen i Vetlanda för ett par dagar sen på Lasarettsgatan. Enligt artikeln i Expressen ska den skadade mannen ha påträffats utomhus. Polisens hundar ska sedan ha följt blodspåren till en lägenhet som man sedan har spärrat av. I artikeln står det också att man bedömer att mannen har skadat sig själv.

JL som omnämnts i tråden har tidigare varit skriven på den address där explosionen har skett.

Hur hög är sannolikheten att detta är en slump? Tror aldrig jag varit med om ett fall med så många konstiga saker/händelser

Hata slumpen, som GW brukar säga.
Citera
2022-10-25, 17:49
Medlem
Citat:

Alla gånger att allt hör ihop! Och de hoppas jag innerligt att polisen också ser o går igenom punkt för punkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in