2022-10-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Dom kan ha haft 2-3 förhör med tjejerna för de väntar på att den tekniska utredningen ska bli klar.
Det är alltså inte förhör 7-17 varje dag som många här inne verkar tro.
Det blir ett nytt förhör när något nytt i utredningen dykt upp. Då sammanställer åklagaren vad denne vill ha svar på/förhörsfrågor och ger till polisen.
Säger de misstänkta något till sitt försvar så förmedlar polisen detta till åklagaren som då måste ta reda på om det finns belägg/bevis för vad de misstänkta sagt.

Ja dom har nog max haft 3 förhör nu, brukar ha ett inledande som gör att dom anhållna sedan dagen efter eller samma dag ett längre förhör. Sen är de ofta man ser att de kan ta 5-7 dagar till innan ett 3e förhör görs, trodde själv innan jag började läsa massa fup att man höll mycket fler förhör än man gör.
Citera
Medlem
Nästa steg i utredningen vad vi vet är alltså att ta reda på om det stämmer att JJ och MH varit på donken som de påstår. Det enda polisen verkar ha bekräftat är att mannen som i så fall skulle skjutsat dom dit inte är misstänkt för något brott.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det här med att NOA är inkopplat, kan det vara så att man befarar att en medhjälpare har flytt landet? NOA brukar väl oftast bli inkopplat när det kommer till kriminalfall som har en koppling utomlands eller vid ev terroristbrott

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nationella_operativa_avdelningen

Då kanske polisen misstänker att T finns vid liv, och att dom kanske har planerat en kidnappning. Polisen vet givetvis mer än vad dom går ut med. om mgm har haft kontakt med kriminella så ser dom rimligtvis det.
Citera
2022-10-25, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
.. Och Aftonbladet skriver:
"Flera grannar ska därefter ha reagerat på konstiga ljud från bostaden. Ljuden beskrivs som ”dunsar” och spring i trapphuset ska också ha hörts."
Hoppas att någon pallrade sig upp och gjorde iakttagelser genom kikhålet i dörren.
Det som är svårt att få ihop här är att det är *efter* detta som TT ringer pojkvännen och säger att hon är på väg hem.

Om alla uppgifter och tider stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Nästa steg i utredningen vad vi vet är alltså att ta reda på om det stämmer att JJ och MH varit på donken som de påstår. Det enda polisen verkar ha bekräftat är att mannen som i så fall skulle skjutsat dom dit inte är misstänkt för något brott.

Borde ju finnas en hel del vittnen på och utanför mcdonald's om det är "där" alla samlas efteråt när man varit ute på krogen som någon skrev tidigare..
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Det verkar vara bekräftat att JJ setts på Mcds under samma timme (mellan kl 03-04) som grannarna hört spring i trappen och ljuden från hennes lägenhet, om jag fattat det rätt?
Det är bekräftat att både jj och mh åkte till mcd runt 2.45
Citera
Medlem
Foolsgames avatar
Varför handlar typ hela denna tråden om JJ? Den andra tjejen då?
Citera
2022-10-25, 15:40
Medlem
Citat:
Nej, det har jag ej heller påstått. Åtal kan ju komma om ett halvår, eller ett år. Var 14e dag så hålls omhäktningsförhandlingar. Oftast i väntan på att teknisk bevisning ska bli klar. Finns det något som är inskickat för undersökning som ej kommit tillbaka får åklagaren ofta igenom ny häktningsperiod om 14 dagar, sedan håller man på så...

Om de inte kommer fram mer då kan de bli 1 månad mellan häktningsförhandlingarna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Nu har jag tänkt i så många olika banor men nu har jag snöat in mig på att det kanske kan ha gått till så här:
Jag tänker som så att JJ och AW har haft nånting ihop medans TT studerade i Linköping. Detta har TT sen tagit upp med AW som har nekat , och bråk uppstod med AW.
Därefter begav hon sig till nöjet och letade efter JJ. Därför uppfattades hon som orolig av barchefen. Därav bråket som sen uppstod. JJ förnekar det hela och tjejerna går hem till henne för att försöka reda ut allting.
I det här laget så vet ju AW att TT skulle leta på JJ och därför är orolig vad som har kommit fram och ringer henne, det är då TT säger att allting är ok. Sen ska TT ha ringt AW, det sista samtalet som hon säger att hon är på väg hem, det är här som det inte går ihop tycker jag.
Jag tror inte hon var på väg hem utan snarare så hade hon fått reda på förhållandet mellan JJ och AW och bad honom att dra åt h.....e. Sen är det härefter som också är oklart, hade han så starkt alibi AW? Eller tog han föräldrarnas bil som är en silvrig BMW, åkte till JJ och därefter är det nåt som händer, alla dunsar och läten som grannarna uppgav.
Kan det vara så sjukt att de sen tog TT i bilen, JJ släpptes av på McD för att hon skulle få nån sorts alibi, nåt vittne hade ju sett henne släppas av där av en silvrig BMW. Sen vet jag inte om MH var med i bilen och vad som hände sen, dumpade de stackars Tove nånstans?
Hursom, jag tror på att de hade en relation av nåt slag och allting urartade.
AW kanske inte är inblandad i själva händelsen om han nu har så starkt alibi, men jag tror ändå att det isåfall är det som ligger bakom.
Men det borde väl vara lätt kolla upp med grannar i trapphusen om det vore så..ifall han sprungit hos henne eller hon i hans trapphus. Fast de kan ju gökat på annat håll. Men jag tror droger är inblandat på ett eller annat sätt men jag kan ha fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja dom har nog max haft 3 förhör nu, brukar ha ett inledande som gör att dom anhållna sedan dagen efter eller samma dag ett längre förhör. Sen är de ofta man ser att de kan ta 5-7 dagar till innan ett 3e förhör görs, trodde själv innan jag började läsa massa fup att man höll mycket fler förhör än man gör.
Exakt. Och åklagare/polis frågar ju enbart också om det som framkommit i utredning, alltså det de kan bevisa.
Även om tjejerna skulle erkänna värsta storyn nu så skulle det inte hålla i domstol och de skulle inte bli dömda för åklagaren måste bevisa att det gått till på det sättet som åklagaren eller misstänkt säger att det gått till.
Ett erkännande är ingenting utan bevisning i Sverige.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Snälla ta uppgifterna som framkommer i massmedia med en nypa salt. Jämför man Expressens och Aftonbladets skildringar så går de lite emot varandra och man vet heller inte vilka som är s.k. uppgiftslämnare till massmedia (eller vad de har för en agenda).
Vad exakt skiljer sig mellan aftonbladet och expressen?
Citera
2022-10-25, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Borde ju finnas en hel del vittnen på och utanför mcdonald's om det är "där" alla samlas efteråt när man varit ute på krogen som någon skrev tidigare..

De sa precis på p4 Jönköping att en utav mgm ska ha setts blivit avsläppt av en man vid McDonalds. Hon har sedan gått in och köpt mat. När hon kommer ut har hon gått till en annan bil och pratat där det satt 2 män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in