Citat:
Ursprungligen postat av
GrevenFB
Jasså?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veeGwB/pojkvannens-mamma-ingen-forstar-vad-som-kan-ha-hant
- Barchefen uppfattade inte att det var något konstigt med Tove, förutom att hon verkade lite orolig för tjejen och gärna ville få tag på henne. (Aftonbladet)
- Vem är denna unga kvinna?
- Varför är T orolig?
- Pågår det trafficing/större narkotikaaffärer i Vetlanda?
Kanske T var en härva narkotika/trafficing på spåren? Någon hon oroade sig för var på snap/eller inte.
Spekulation:
JJ, insyltad på ett eller annat sätt i grövre kriminalitet, får i uppdrag att lura hem T till sig. Hon övertalar T att gå hem till JJ för att de ska kunna tala ostört. JJ ger sken av att hon vill lätta sitt hjärta, men istället är det en fälla. T vet om att JJ är oberäknelig, men den andra mgm följer med och då känner T sig trygg.
Väl i lägenheten möter de en eller flera personer till som vill röja T ur vägen för vad hon anar (kanske råkat nämna till ”fel” person i förtroende tidigare). Jag tror inte på svartsjuka utan något större.
Att T talade med bartendern i ca 10 minuter är en anmärkningsvärt lång tid. Försökte hon få honom att förstå att något inte stämde? Det kanske inte ens finns någon ”tjej” som T sökte utan hon ville få bartendern att minnas henne eftersom hon hade onda aningar (vilket visade sig stämma).
Tekniken att uppmärksamma bartenders finns i England.
Citat:
När jag väl läste vidare insåg jag dock att Angela inte är någon riktig person. Hon finns överhuvudtaget inte. Lika påhittad som Bamse, men själva budskapet hon avsände kändes faktiskt lika starkt som dunderhonung. När en kvinna känner sig osäker i situationen hon befinner sig i på en bar, restaurang eller nattklubb kan hon gå fram till baren och fråga efter den där Angela. Det är ett tecken till personalen att hon vill ha diskret hjälp med att ta sig därifrån.
https://ng.se/artiklar/fraga-efter-frida
De personer som rövat T har gjort klart för de nu häktade mgm att om de berättar vad de vet blir de själva dödade.*
E. *Alternativt, berättar ni råkar era nära och kära illa ut.