2022-10-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotherMu
*gäsp*

Onödig kommentar av brunsinnad... Du har ju sån fantastiskt djup insyn i detta, märker jag. Du faller bara så totalt platt då BO inte är din "vackra rena skandinaviska flicka" utan har tyska rötter. BAAAAM. Hör klirret av hur din skeva världsbild rasar....
Eller din världsbild! Mamma svenska och pappa med judisk bakgrund eller om det var omvänt. Så vad vill du ha sagt med det.
Citera
2022-10-25, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Och där har MP inte sökt än?
Inte vad jag vet. Och personen jag pratade på mp visste inte då heller. Jag kan ringa igen och kolla av.
Citera
2022-10-25, 13:56
Medlem
-Gustavssons avatar
Måste vara en tredje part inblandad, tror kroppen ligger långt ifrån platsen. Alternativt att den är styckad och ligger mosad på någon soptipp.
Citera
2022-10-25, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Någon eller några personer har skrivit i tråden att han sov hela förmiddagen på söndagen. Det kan naturligtvis vara ett sätt att misskreditera honom; "han bryr sig inte, skumt va? Inte heller var han ute och sökte", typ.

Jag antar att polisen har ordentligt på benen i och med att pojkvännen inte är misstänkt. Partner brukar annars vara högintressant. Nu finns dock så pass mycket som pekar på JJ att det väl praktiskt taget bara är kroppen som saknas.

Hm, följt tråden sen början, läst varenda inlägg och inte sett något sådant. Och såfall är det ju bara gissningar då ingen i tråden vet vem han ens är förutom till namn.
Citera
2022-10-25, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Dock har ju något skett utanför lägenheten vid 04, då TTs mobil kopplat upp sig mot "biltemamasten".

Fast det kan lika gärna vara i lägenheten mobilen kopplar upp sig mot masten. Masten täcker hela norra Vetlanda. Polisen uttalade sig om detta, osäkerheten kring mastuppkopplingen.
Citera
2022-10-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Bra jobbat! Hoppas mp går dit, och att andra kan gå dit och leta också

Ja jag har svårt att släppa just det området. Så jag kommer garanterat gå där fler gånger i alla fall. Ha
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Bra spaning.

Och det är inget som kan komma från taket, stuprännor?

Här har du nederbörden för aktuell tid. (Efter 04:20 är det väldigt lite nederbörd)
https://www.vackertvader.se/v%C3%A4derstation/eken%C3%A4slid
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jasså?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veeGwB/pojkvannens-mamma-ingen-forstar-vad-som-kan-ha-hant

- Barchefen uppfattade inte att det var något konstigt med Tove, förutom att hon verkade lite orolig för tjejen och gärna ville få tag på henne. (Aftonbladet)
Svårt att tolka ett citat, som dessutom är en tolkning av barchefen som kan vara felaktig, men "inget konstigt med Tove" men "lite orolig" för tjejen låter betydligt mindre allvarligt än den stora händelsen och paniken som målats upp här i tråden.
Citera
2022-10-25, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det skulle kunna vara hennes sällskap till utestället, och de har kommit ifrån varandra?
De kan ju mycket väl ha setts senare under kvällen och beger sig sedan hem åt skilda håll.

Stämmer alltså då inte det tidigare angivna, vem det kommer från vet jag inte, men att TT beger sig till Nöjet för att hon sett vännen (som hon VERKAR vara orolig för) befinner sig där enligt snapchatkartan??
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Hm, följt tråden sen början, läst varenda inlägg och inte sett något sådant. Och såfall är det ju bara gissningar då ingen i tråden vet vem han ens är förutom till namn.
Sant. Väldigt oklart hur sådana uppgifter skulle kunna komma fram. Jag skriver en disclaimer:

Det finns inga säkra uppgifter om vad Toves pojkvän sysslade med den aktuella helgen!

Har någon läst vad jag skrev om den långa sovmorgonen kan jag säga att jag inte ens vet när jag läste det, förutom att det var i går.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Någon eller några personer har skrivit i tråden att han sov hela förmiddagen på söndagen. Det kan naturligtvis vara ett sätt att misskreditera honom; "han bryr sig inte, skumt va? Inte heller var han ute och sökte", typ.

Jag antar att polisen har ordentligt på benen i och med att pojkvännen inte är misstänkt. Partner brukar annars vara högintressant. Nu finns dock så pass mycket som pekar på JJ att det väl praktiskt taget bara är kroppen som saknas.

Det är ingen som vet hur länge pojkvännen sov på söndagen. Ej heller var han sov. Ej heller när han ringde JJ.
Citera
2022-10-25, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Vad får dig att tro att just det har hänt?

Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy

Ja, det är faktiskt lite märkligt hur pass snabbt avskriven pojkvännen blivit. Oftast i såna här fall brukar det vara tvärtom. Innebär det att han har ett starkt alibi för natten som TT försvann på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in