2022-10-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Det finns många Judar med Ryska rötter i Israel. Det ställer till det något.

Glöm inte heller bort att ryssar och rysstroll är livrädda för judar. Det är som vigvatten för vampyrer. De har tydligen så hög IQ att de styr hela världen. De är ute efter alla egentligen men just nu är det andra "vita" som prioriteras. Alla andra som lyckas med något är kryptojudar. En hemlig kabal så att säga.
Citera
2022-10-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Glöm inte heller bort att ryssar och rysstroll är livrädda för judar. Det är som vigvatten för vampyrer. De har tydligen så hög IQ att de styr hela världen. De är ute efter alla egentligen men just nu är det andra "vita" som prioriteras. Alla andra som lyckas med något är kryptojudar. En hemlig kabal så att säga.

Tro mig allt det där du sa precis, låter bättre när man är påtänd.
Citera
2022-10-24, 21:57
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Smarta människor? De stödjer utrotning av folkslag och antingen försvarar utrotningen av Bosnier, alternativt förnekar utrotningen.
De gick från en dag till en annan att ta vapen och skjuta ihjäl sina grannar som de drack kaffe/vodka med dagen innan.

Serber är det mest inavlade och hjärntvättade folk efter ryssar.

Att välja mellan en svensk bortskämd, en en serb, alban, bosnier eller kroat så hade jag 100 grgr valt någon av dem.

En ryss hade jag däremot varit vaksam till.

Smarta människor!

Lite fel syn på tjej-kill grejen bara men det har de börjat utveckla.
Citera
2022-10-24, 21:59
Medlem
Nya ryzka hot. Nu mot Norge.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BWWL5e/norges-svar-till-ryssland-om-vapen-till-ukraina-kommer-fortsatta

Ryzzarna sitter nog trångt nu.
Flera ryzzar sitter häktade misstänkta för spioneri bla med drönare..i Norge och på Svalbard.
Citera
2022-10-24, 22:10
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Nya ryzka hot. Nu mot Norge.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BWWL5e/norges-svar-till-ryssland-om-vapen-till-ukraina-kommer-fortsatta

Ryzzarna sitter nog trångt nu.
Flera ryzzar sitter häktade misstänkta för spioneri bla med drönare..i Norge och på Svalbard.

Tomma hot, ryss-mongon kommer inte göra något.
Citera
2022-10-24, 22:15
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Medan Ukrainare har ansetts sig ockuperade av Ryssland och förnekats sin frihet. Parallellerna till Finland är extremt tydliga.

Man kan inte utgå från att ockupanternas syn på Ukrainare är detsamma som de ockuperades. Båda har sin egen syn på det hela. Det ryska narrativet kan faktiskt bara vara en fantasi, en dröm.

Edit: Ungefär som slavägaren som tror att hans slavar älskar och respekterar honom.
Nu är inte alla lika. I Skottland kommer det med jämna mellanrum upp förslag om att Skottland bör bli ett självständigt land. Men i de folkomröstningar som genomförts om detta har separatisterna inte vunnit. Kan det vara så att politiker med makt i Skottland ser fram emot att kunna få ännu mer makt om man lyckas bli skotsk president, men att vanliga skottar som är och vet att de kommer att förbli maktlösa är mindre intresserade av en skotsk nation.
Citera
2022-10-24, 22:18
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Spammar den här lallaren fler med pm, eller är det bara mig han är fäst vid?
Ignorefunktionen är tandlös på flashback, men jag tror att den spärrar mail.
Citera
2022-10-24, 22:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
OSSEs uppdrag går ut på att övervaka milisens (och ukrainska arméns) ställningar. Att säga att de spionerar visar bara att man inte har begripit någonting.

Det var faktiskt Ryssland som var drivande i att OSSE-uppdraget kom till våren 2014. Då kändes det säkert som en jättebra idé att internationella observatörer (inklusive en hel del ryska) skulle övervaka minoriteters rättigheter i östra Ukraina. Sedan skickade Ryssland in trupper och genomförde en statskupp i Donbas och efter det var det givetvis inte lika roligt med oberoende granskning längre.

Det var väldigt lugnt i Donbas innan den 24 februari i år. Visst ökade granatbeskjutningen dagarna innan invasionen, men det handlade om en ökning från några enstaka till några tiotal granater om dagen. Framförallt var det inga civila dödsoffer.

Att Ukraina planerade att invadera Donbas är en helt orimlig anklagelse. OSSE hade ett specifikt uppdrag att övervaka militär utrustning och personal i östra Ukraina och de rapporterade inga ukrainska truppkoncentrationer innan den 24 februari. Men framförallt är det helt orimligt att Ukraina skulle ha planerat något sådant och ändå låtit sig bli överraskade av den ryska invasionen. Som alla vet vid det här laget var de ryska invasionsplanerna väl kända av västerländska underrättelsetjänster och väl rapporterade i internationell media. Hade Ukraina verkligen haft en ambition att invadera så hade de givetvis gjort det innan de blev invaderade själva. Blotta faktumet att de inte föregrep den ryska invasionen är bevis nog för att de inte hade några offensiva planer.

Vad gäller Minsk-avtalet så har Ukraina följt sin del av avtalet. Det är Ryssland och särskilt separatisterna som inte har levt upp till sin del av avtalet. Jag har frågat måste Rysslands-vänner i dessa trådar om de kan nämna någon punkt där Ukraina bröt mot Minsk-avtalet. Ingen har lyckats prestera något sådant.
Jag vet vad uppdraget är och var. Det är bara att man hittade en kvarlämnad laptop med bevis. Inte för att ni kommer att tro på några bevis ifrån Ryssland men ändå. OSSE är troligen avskrivet för all framtid för Ryssland.

Man skulle flytta tillbaka artilleri och sluta skjuta granater, så enkelt var det att att följa det avtalet. Zelenskyj åkte ner dit och provade att prata med azov och gänget då han var nykläckt president men dom gav honom ett respektlöst, nej aldrig och argumenterade mot honom. Händelsen finns på film.

Man ökade på styrkan nära Donbass till 60 000 man men dom hade väl bara ett party eller övning som ryssarna.
Citera
2022-10-24, 22:25
Medlem
HejaFinlands avatar
40 kadyrov-tjetjener dödade och 60 skadade efter en attack mot deras bas. De tycker gud är stor som gjorde det rätta att döda dem.
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1584614683117776897
https://twitter.com/Eric_Lecomte_/status/1584615603427749888
Citera
2022-10-24, 22:26
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja det är inte bättre kvalite på pm:en än på inläggen, om man säger så.

Men det är ju helt klart ett av deras mål. Trasa sönder all rapportering om ryska illdåd och ukrainska framgångar. Att så frön att Ukraina egentligen inte har rätt att försvara sig.

Pm:andet kommer väl ifrån en ständigt närvarande lättkränkthet
De är inte intresserade av en diskussion, de är bara ute efter att sabotera tråden.
Jag försöker ignorera dem.
Önskar FB haft en vettig Ignorefunktion, en som blockerade mig från att se vad de skriver, då skulle de kunna skräna bäst de gitter, vanligt folk skulle bara kunna skita i dem.
Nu tillåts de förstöra FB.
Citera
2022-10-24, 22:27
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Nu är inte alla lika. I Skottland kommer det med jämna mellanrum upp förslag om att Skottland bör bli ett självständigt land. Men i de folkomröstningar som genomförts om detta har separatisterna inte vunnit. Kan det vara så att politiker med makt i Skottland ser fram emot att kunna få ännu mer makt om man lyckas bli skotsk president, men att vanliga skottar som är och vet att de kommer att förbli maktlösa är mindre intresserade av en skotsk nation.
Eller kan det vara så att du pratar om två helt olika saker som inte går att jämföra. England har inte varit Sovjetunionen eller Tsarryssland. Engelsmännen har inte behandlat skottar som makten i Moskva behandlat och faktiskt behandlar Ukrainare idag, i och med kriget. Man har röstat i Ukraina 1991 och samtliga oblast ville tillhöra Ukraina.
Citera
2022-10-24, 22:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
De är inte intresserade av en diskussion, de är bara ute efter att sabotera tråden.
Jag försöker ignorera dem.
Önskar FB haft en vettig Ignorefunktion, en som blockerade mig från att se vad de skriver, då skulle de kunna skräna bäst de gitter, vanligt folk skulle bara kunna skita i dem.
Nu tillåts de förstöra FB.

Trådarna kunde se helt konstiga ut när ignore fanns och brukades flitigt.

Jag tänker att jag inte främst skriver till dem, utan för andra som ev läser tråden. Finns det någon som bytt åsikt i någon Ukrainatråd? Någon som sett nån?
Senast redigerad av Clay Allison 2022-10-24 kl. 22:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in